זיגזג ב’מתווה המסתננים’? • סקר: נתניהו דווקא מתחזק – 32 מנדטים

מה חושב הציבור על 'מתווה המסתננים' שהציג נתניהו אתמול וביטל היום, ועל התנהלותו בפרשה? מסקר חדשות עשר עולה: הזיגזוג רק הועיל לו בספירת המנדטים • המחנה הציוני בראשות אבי גבאי ממשיכה להיות לא רלוונטית, יהדות התורה עם 5, וש"ס - 4 • רוב הנשאלים נגד 'המתווה'
אריה ריבקינד
י"ט ניסן התשע"ח / 03.04.2018 21:10

טפלון? לפי סקר חדשות עשר, החלטתו של ראש הממשלה לבטל היום (שלישי) את ‘מתווה המסתננים’ עם האו”ם, הועילה לו – ואילו הבחירות היו נערכות היום, מפלגת הליכוד בראשות בנימין נתניהו הייתה זוכה ל-32 מנדטים, שניים יותר ממה שיש לה בכנסת הנוכחית.

לפי הסקר, מפלגת יש עתיד, בראשות יאיר לפיד, מקבלת 21 מנדטים, הרשימה המשותפת 13 מנדטים והמחנה הציוני בראשות אבי גבאי ממשיכה להיות לא רלוונטית עם 12 מנדטים בלבד – חצי ממספר הח”כים שיש לה בכנסת הנוכחית.

מפלגת הבית היהודי בראשות נפתלי בנט – שתקף בחריפות את ‘מתווה המסתננים’ – מקבלת בסקר 10 מנדטים, כולנו בראשות משה כחלון זוכה ל-7 מנדטים, ומרצ ראש המפלגה החדשה תמר זנדברג, מקבלת 7 מנדטים – ומוכיחה שגם היא לא נפגעה מ’פרשת היועץ’.

מפלגת ישראל ביתנו בראשות שר הביטחון אביגדור ליברמן עם 5.

יהדות התורה מקבלת בסקר רק 5 מנדטים. וש”ס עם 4 מנדטים על גבול אחוז החסימה.

רשימה חדשה בראשות חברת הכנסת אורלי לוי אבקסיס מקבלת בסקר 4 מנדטים.

ומה חושב הציבור על ‘מתווה המסתננים’ שהציג נתניהו אתמול וביטל היום, ועל התנהלותו בפרשה?

המשתתפים בסקר נשאלו – “האם אתה בעד המתווה שהציג ראש הממשלה בסוגיית מבקשי המקלט?”

47% מהמשתתפים ענו שהם נגדו, 34% ענו שהם בעד ו-19% ענו שאינם יודעים.

עוד נשאלו המשתתפים: “אחרי הודעת ראש הממשלה על השעיית ההסכם, מה דעתך על התנהלותו בפרשה?”

33% ענו שהתנהלותו גרועה מאוד, 23% ענו שלא טובה כל כך, 23% ענו שהתנהלות נתניהו היתה סבירה, 10% בלבד ענו שההתנהלות היתה טובה מאוד ו-11% ענו שאינם יודעים.

הסקר נערך על ידי הפרופסור קמיל פוקס, בעזרת חברת פרוייקט “המדגם” בהנהלתו של ד”ר אריאל איילון וחברת “סטט-נט” בהנהלת יוסף מקלדה במגזר הערבי.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות