“ביזיון” • בוטל הגירוש לאפריקה: 16 אלף מסתננים יורחקו, אלפים ייקלטו

מבקשי המקלט לא יגורשו לרואנדה ואוגנדה, כפי שתוכנן על ידי הממשלה - ובמקום זאת, כ-16 אלף יצאו למדינות מערביות, בעוד מספר דומה של מבקשי מקלט ייקלטו בישראל • מובילי המאבק מתנגדים להסכם: "ההסכם הוא ביזיון למדינת ישראל"
אריה ריבקינד
י"ז ניסן התשע"ח / 02.04.2018 15:00

מדינת ישראל ונציבות האו”ם לפליטים הגיעו היום (שני) להבנות משותפות בסוגיית המסתננים.

לפי ההבנות, נציבות האו”ם לפליטים תפעל ליציאת מבקשי מקלט למדינות מערביות, ומדינת ישראל תסדיר את המעמד של

במסגרת ההבנות המשותפות תפעל נציבות האו”ם, באמצעות הסדרים עם מדינות מערביות שונות, ליציאה מישראל של 16,250 מבקשי מקלט, ואילו ישראל תסדיר את מעמד  מספר דומה של מבקשי מקלט הנמצאים בארץ, לא כולל הילדים, שמרביתם ממילא היו נשארים בישראל. לגבי 6000 נוספים לא התקבלה החלטה.

הבנות אלו יאפשרו יציאת מספר גדול יותר של מסתננים מישראל מאשר במתווה הקודם, וכל זאת בחסות האו”ם והקהילה הבינלאומית.

עוד נכתב בהודעה של לשכת ראש הממשלה, כי ההסכם אושר על ידי היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, ועולה בקנה אחד עם הדין הבינלאומי והפרקטיקה המקובלת.

בלשכת ראש הממשלה אומרים  כי מדובר במתווה שמחולק לשלושה שלבים ומתפרש על פני חמש שנים, אשר בסיומן תשתפר באופן משמעותי מציאות החיים בדרום תל אביב ובשכונות.

כמו כן, תוקם מינהלת מיוחדת שתעסוק בתכנית לשיקום דרום תל אביב. התקציב והמשאבים, שנועדו ליישום ואכיפת המתווה הקודם של גירוש מבקשי המקלט בכפייה, יושקעו בפיתוח ושיקום דרום תל אביב.

במסגרת במסגרת ההבנות גם סוכם על ריכוז מאמץ לעודד פריסה גיאוגרפית מאוזנת יותר של האוכלוסיות שיישארו בישראל, תוך הכוונה תעסוקתית והכשרה מקצועית, התאמת מקומות עבודה וכו’.

לאור העובדה שמדינת ישראל ונציבות האו”ם לפליטים משלבות זרועות לשם מימוש מתווה זה, מתייתר הצורך להמשיך במדיניות הוצאה בכפייה למדינות שלישיות בתקופת יישום המתווה החדש.

”ראש הממשלה נתניהו ושר הפנים דרעי פעלו לקיום המתווה הקודם, אך בשל אילוצים משפטיים וקשיים מדיניים מצד המדינות השלישיות, היה צורך להגיע להבנות חדשות ומשופרות שיבטיחו המשך יציאת אלפי מהגרים מישראל ומתן טיפול מקיף לבעיה”, נמסר מלשכת ראש הממשלה.

בישיבה שהתקיימה היום במשרד ראש הממשלה עם מובילי המאבק לגירוש המסתננים, הוצג כי המדינות השלישיות אשר איתן הגיעו להסכם בנושא המסתננים נסוגו מההסכם.

שפי פז, ממובילי המאבק הביעה את התנגדותה הנחרצת למהלך ואמרה: “ההסכם הוא ביזיון למדינת ישראל ותוצאה ישירה של כישלון מוחלט של מדיניות הממשלה. ההצעה הזו הוגשה לראשי המאבק כעובדה מוגמרת והוצגה כ’ניצחון’, תוך ציפייה שאנחנו ניתן לה את ההכשר המיוחל. תושבי דרום תל אביב ימשיכו את המאבק”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות