“הכל שחור. הרוס. שרוף. רק התמונות של הרבי נשארו בשלמותן”

כבאי האש: הדליקה בבית משפחת שפדוב, בה נספתה שטרנא שרה ע"ה בת השנה וחצי, לא נגרמה מקצר חשמלי • הרופאים נאבקים על חיי שניאור זלמן והוא עדיין לא יצא מכלל סכנה • הוקמה קרן חירום לשיקום בית המשפחה - שנשרף כליל • מתנדבת שביקרה בדירה: "בית שלם שנהרס בשניה"
חיים טוויל
י"א ניסן התשע"ח / 27.03.2018 19:02

השריפה הקטלנית שפרצה ביום ראשון בערב בבית משפחת שפדוב ברחוב דוד אלעזר בבאר שבע, בה נספתה הפעוטה שטרנא שרה ע”ה בת השנה וחצי, פרצה כתוצאה מ”גורם אנושי”.

בהודעה של שירותי הכבאות בתום בדיקה שקיימו נאמר: “מרגע סיום כיבוי השריפה בדירה, הוקם צוות חקירה בראשותו של מפקד מרחב נגב, טפסר אלי פרץ, לבדיקת נסיבות פרוץ הדליקה.

“מסקנת צוות החקירה: השריפה פרצה בשל הגורם האנושי. רשות הכבאות וההצלה, משתתפים בצער המשפחה ומאחלים החלמה מהירה לפצועים”.

המשמעות היא שאחד מבני המשפחה הוא שגרם לשריפה, ולא קצר חשמלי בדירה.

בתוך כך, מהמרכז הרפואי ‘אסף הרופא’ נמסר, כי מצבו של שניאור-זלמן שפדוב בן ה-4, שנפגע אנוש בשריפה מוסיף להיות קשה מאוד. הרופאים נאבקים על חייו והוא עדיין לא יצא מכלל סכנה.

בני המשפחה מבקשים להמשיך להתפלל לרפואת שניאור זלמן בן זוסלין-שולמית.

 הכל שחור. הכל הרוס

אמש הוקמה קרן חירום לשיקום בית המשפחה – שנשרף כליל, בפיקוח שלוחי חב”ד בבאר-שבע – הרב זלמן גורליק, הרב קלמן דרוק והרב ניצן חלק.

מנהלי הקרן קוראים לציבור ליטול חלק בהצלת המשפחה, אחרי הטרגדיה האיומה שעברו בפטירת בתם התינוקת ע”ה ושריפת כל תכולת ביתם.

ציפורה חלפון, שביקרה בבית המשפחה כתבה היום:

“חברים שלי, אני חייבת לשתף אתכם. בהמשך לאסון הכבד שפקד את משפחת שדפוב מבאר שבע בשריפה בה נפטרה התינוקת, ואותו מחזה אמיץ של הילדה חיה מושקא שקופצת מהמרפסת בקומה 7 – לעולם לא אשכח.

באטרף של גיוס התרומות, על מנת לשקם ולעזור למשפחה.

המתנדבים ואני הגענו לדירה, על מנת לראות את גודל החדרים, המטבח, הסלון – על מנת להזמין את הציוד.

ריח של פיח מהקומה הראשונה ועד לקומה ה-7. שקט שמעיד על האסון הכבד. עליתי בשקט מצמרר, ביחד עם חבריי.

פחד אלוקים. הכל שחור. הכל הרוס. שרוף. מפויח. שום חלקה קטנה לא נותרה שם. בית שלם שנהרס בשנייה.

חיים שלמים שהתהפכו. משפחה שלמה שנסדקה. והדבר הכי חשוב: הבית שנשרף כליל.

עליתי לקומה השנייה. השתנתקי…

מכל הדברים שהפכו לגחלים ונשרפו, רק התמונות של הרבי מליובאוויטש שהיום יום הולדתו י”א בניסן (זה גם יום ההולדת שלי) נשארו בשלמותן. לא נסדקו. לא נשרפו. תלויות באותו מקום מעל ארון ספרי הקודש..

אז תגידו עליי, שאני הוזה וקצת משוגעת… פאנטית ופריקית של אמונה. אז תגידו! דברים לא מתרחשים סתם. כן,לכל שקורה יש סיבה, ולא מתווכחים עם הנפש.

אני מאמינה באמונה שלמה שלכל דבר יש את הסיבה שלו!”

האמא  מרוסקת לרסיסים

האש  בבית המשפחה פרצה ביום ראשון בשעות הערב.

האם, שולמית שפדוב, הצליחה להימלט עם שישה ילדים מהדירה הבוערת, אך שניים מהם נותרו בתוכה – הפעוטה שטרנא שרה ע”ה ואחיה שניאור זלמן.

סבתם של הילדים, הדס שפדוב, סיפרה ל’כאן’ כי האם, שנפצעה באורח קל, נמצאת במצב נפשי קשה: “היא שבורה, מרוסקת לרסיסים ממש. זו גיבורה שהצליחה להציל את ילדיה, אין כמו האומץ שלה. אם לא היא, כל הילדים היו נשרפים. אין עוד הרבה נשים כאלה.

“היא לא מפסיקה להרוג את עצמה מבכי”, אומרת הסבתא. “היא מצטערת שלא הצליחה להוציא את כל הילדים. היא ביקשה מהכבאים שייכנסו ויצילו אותם”.

על נכדתה שתועדה קופצת מחלון הבית לתוך סדין שפרסו השכנים, אמרה שפדוב: “היא אמרה לי שהיא לא רצתה לקפוץ, אבל לא יכולה הייתה לנשום. היא לא רצתה שיצלמו אותה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    יישר כח עצום לרב ירמיהו קאליפא על כל העזרה למשפחה והדאגה!!!
    28/03/2018 01:06
    באר שבע
  1. על המסירות הגיוס ושלל העזרה הגשמית והרוחנית