אזעקות ומיירטים בכל עוטף עזה • דובר צה”ל: בגלל ירי מקלעים חריג

אזעקות צבע אדום הופעלו הערב במועצות חוף אשקלון, שער הנגב, ובעיר שדרות • תושבים דיווחו על פיצוצים • כיפת ברזל הופעלה: ששה נפגעי חרדה • דו"צ: "כלל האזעקות הופעלו ממיירטי כיפת ברזל שזיהו ירי מקלעים חריג"
חיים טוויל
י' ניסן התשע"ח / 25.03.2018 22:56

אזעקות ‘צבע אדום’ הופעלו הערב (ראשון) במועצות האזוריות חוף אשקלון, שער הנגב ובעיר שדרות.

מערכת כיפת ברזל הופעלה.

דובר צה”ל כי האזעקות שנשמעו בדרום הופעלו כתוצאה מירי מקלעים ברצועת עזה.  “לא בוצע מטח לעבר שטח מדינת ישראל והמצב הוא מצב שגרה. כלל האזעקות הופעלו ממיירטי כיפת ברזל שזיהו ירי מקלעים וירו לעברם”.

בהודעה מאוחרת יותר אמר דובר צה”ל: “זוהה ירי מקלעים חריג. לא זוהו שיגורי רקטות. בצה”ל בודקים את נסיבות הפעלת מערכת כיפת ברזל”.

בתגובה לירי, צה”ל תקף באמצעות טנק שתי עמדות תצפית בצפון רצועת עזה. “צה״ל רואה בארגון הטרור חמאס אחראי לכל הנעשה ברצועה וממנה ורואה בחומרה ירי מכל סוג שהוא לעבר שטח מדינת ישראל”, נאמר בהודעת צה”ל.

ששה נפגעי חרדה – מתוכם גבר וחמש נשים – טופלו על ידי מתנדבי יחידת חוס”ן – היחידה לסיוע נפשי של איחוד הצלה בעקבות האזעקה שהופעלה בשדרות לפני שעה קלה.

מרים באלין, מנהלת יחידת חוס”ן – היחידה לסיוע נפשי של איחוד הצלה מסרה: “מדובר בתושבת שדרות ובקבוצה של מטיילים מחו”ל שתוך כדי הסיור בשדרות נשמעה האזעקה והם לקו בהתקף בחרדה. כמו כן תוגברה פעילות מתנדבי יחידת חוס”ן בגזרת דרום עקב חשש לנפגעי חדשה נוספים”.

דוברת מועצה אזורית שער הנגב מסרה: “נשמעו מספר אזעקות בכמה מישובי מועצה אזורית שער הנגב. נכון לעכשיו לא זוהו נפילות בשטחי המועצה, אך הנושא עדיין בבדיקה. במספר ישובים במועצה יצאה הודעה של צוותי החירום להשאר בקרבת מרחבים מוגנים. לא מדובר בהנחייה רשמית של הצבא, אלא בהחלטה של פרטנית של הישוב”.

הרקטות שוגרו על רקע תרגיל גדול של מחבלי ארגון הטרור חמאס ברצועת עזה שיגיע לסיומו מחר.

ביממה האחרונה שיגר חמאס, במסגרת התרגיל, לפחות רקטה אחת לעבר הים.

אתמול תקפו מטוסי חיל האוויר מטרה של חמאס במחנה אימונים ברפיח שבדרום רצועת עזה. בצה”ל אישרו כי התקיפות בוצעו בתגובה לחדירה של ארבעה מחבלים דרך גדר המערכת כדי לחבל בכלים הנדסיים של צה”ל.

נבדק מדוע התצפיתניות זיהו את הפלסטינים רק כששבו לרצועה, ללא פגע.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות