חפץ: “ביבי נשבה בידי אשתו ובנו” • נתניהו: “כבר 7 שנים שהוא ממודר”

חפץ למקורביו: "אני מעריץ את ביבי, אבל הוא נשבה בידי אשתו ובנו - הם מנהלים אותו גם בענייני המדינה" • מקורב לנתניהו: "התדרוך המודיעיני היחיד שניר חפץ היה שותף לו, הוא המצב הבריאותי של קאיה"
חיים טוויל ואריה ריבקינד
י"ט אדר התשע"ח / 06.03.2018 00:15

יאיר נתניהו צפוי להיחקר במסגרת תיק 4000. כך דווח הערב (שני) בחדשות 2.

לפי הדיווח, עד המדינה ניר חפץ אמר למקורביו, כי בנו של ראש הממשלה משפיע בהחלטות דרמטיות, עד כדי חוסר אחריות לאומית. “אני מעריץ את ביבי, אבל הוא נשבה בידי אשתו ובנו – הם מנהלים אותו גם בענייני המדינה”, צוטט חפץ.

לדברי מקורביו, חפץ סיפר כי , “ביבי, בהשראת הבן יאיר והשפעתו, קיבל החלטות שפגעו באינטרסים הלאומיים של ישראל ובביטחון המדינה”. הוא הוסיף כי ראש הממשלה שינה את עמדתו בנוגע לפתיחת תאגיד השידור לבקשתו של בנו יאיר. “בתאגיד הוא רצה פשרה, ואז יאיר השתולל וביבי שינה את עמדתו. הבן יאיר גרם נזקים לאביו ולמדינה. זו הסיבה שעזבתי שם”.

חפץ העיד בפני מקורביו שהוא מאוכזב מהתנהלותו של נתניהו ותירץ את חתימתו: “ביבי דחה את חקירתו במשך ימים רבים כשהוא ידע שאני יושב בגללו במעצר. כשמחזיקים אותי במעצר בתנאים קשים עד שהוא יואיל בטובו להיחקר – לא היה איכפת לו”.

ב’כאן’ פורסם כי חפץ חתם על הסכם עד המדינה, לאחר שהבין כי בני הזוג נתניהו מפילים עליו את התיק בפרשת בזק.

מטעמו של ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיבו כי האמירות לכאורה על מעורבותם של שרה ויאיר נתניהו בקבלת ההחלטות משוללים כל יסוד.

“התדרוך המודיעיני היחיד שניר חפץ היה שותף לו, הוא המצב הבריאותי של קאיה”, עקץ מקורב לראש הממשלה.

קודם לכן נמסר מטעמו של ראש הממשלה: “הדברים שיוחסו לניר חפץ ביחס לשרה ויאיר נתניהו הם שטויות. כבר למעלה משבע שנים שניר חפץ ממודר לחלוטין ממידע מודיעיני, מדיני או ביטחוני, ומקבלת החלטות בתחומים אלה”.

נתניהו עצמו סירב להתייחס לשאלה האם המשטרה מחפשת אותו, או שהמוטיבציה שלה מוטה.

ניר חפץ היה אחד האנשים המקורבים ביותר למשפחת נתניהו ומלווה אותה כבר שנים. על פי ההערכות של המשטרה, המידע שימסור עשוי להיות משמעותי דיו על מנת לבסס את החשדות נגד נתניהו.

בחדשות ‘כאן’ פורסם כי חפץ, שעבד בעבר תחת נוני מוזס ברשת ידיעות אחרונות, התחייב למסור מידע מפליל בתיק 2000, הנוגע בעיקר לעסקה שנרקמה בשנת 2009 בין נתניהו למו”ל העיתון ובמסגרתה יימנע העיתון ישראל היום מהפצת מוספי סוף שבוע תמורת “הפסקת אש” בין נתניהו לידיעות.

באותה שנה עזב חפץ את ידיעות ועבר לעבור אצל ראש הממשלה. המקרה נחקר כבר במסגרת תיק 2000 ועדותו של חפץ אמורה לבסס את הראיות.

לפי הדיווח בחדשות 2, המשא ומתן עם חפץ התחיל כבר לפני 8 ימים. לכל אורך הדרך המגעים התנהלו בחשאי בניסיון, מוצלח לבסוף, לגייסו כעד מדינה שלישי נגד נתניהו.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות