ניר חפץ חתם על הסכם עד מדינה: לא יועמד לדין ולא ישלם קנס

יועץ התקשורת ניר חפץ, מי שהיה במשך שנים איש סודם של בני הזוג נתניהו, חתם על הסכם: יספק מידע על פרשות הנוגעות לזוג נתניהו • המגעים מול המשטרה בוצעו על ידי עו"ד אילן סופר, וללא ידיעת עו"ד ירון קוסטליץ, שייצג את חפץ - והתפטר • סביבת חפץ: "לא היה מוכן לשכב על הגדר"
חיים טוויל
י"ח אדר התשע"ח / 05.03.2018 14:41

מקורבו של ראש הממשלה בנימין נתניהו ויועץ התקשורת לשעבר של משפחת נתניהו ניר חפץ חתם היום (שני) על הסכם עד מדינה.

במסגרת ההסכם יקבל חפץ חסינות מלאה, לא יועמד לדין פלילי או משמעתי, לא יישא עונש מאסר ולא ישלם קנס.

בהודעה שפרסמה המשטרה יחד עם רשות ניירות הערך לאחר הפרסום, נמסר כי ההסדר נחתם כבר אמש.

חפץ מסר מאז שעות הבוקר עדות מפורטת, במהלכה טען, לפי חדשות 2, כי לא נשלח מטעם הזוג נתניהו להציע לגרסטל מינוי ליועמ”ש תמורת סגירת תיק המעונות. בעקבות כך, תיק 1270, המוכר כפרשת חפץ-גרסטל – צפוי להיסגר.

בסביבתו של חפץ הגיבו ל’כאן’ על ההסכם: “מעריך שעידן נתניהו הסתיים. הוא לא היה מוכן לשכב על הגדר בשביל ביבי או אחרים. מעיד גם משיקולי טובת המדינה”.

לפי חדשות עשר, במסגרת הסדר עד המדינה, יספק היועץ לשעבר מידע על פרשיות הנוגעות לרעיית ראש הממשלה שרה נתניהו. כמו כן, יספק חפץ מידע על פרשיות שבהן מעורב בנימין נתניהו הידועות לציבור וגם פרשות שעדיין אינן ידועות.

במסגרת ההסדר, חפץ מסר למשטרה התכתבויות בינו לבין אשת ראש הממשלה, שרה נתניהו, שיש להן קשם לתיק 4000 ולתיק 1000.

עדותו של חפץ תימשך כמה שבועות, שבמהלכן ישהה במתקן מבודד.

חדשות עשר מדווח,  כי בעקבות החתימה, נתניהו צפוי להיחקר פעם נוספת פרשות 1000 ו-2000. גם רעייתו צפויה להיחקר או למסור עדות בפרשת 1000.

יש לציין כי במהלך חקירותיו, חפץ כבר העביר מידע לחוקרי המשטרה, אך בשלב זה, טרם חתימת הסדר עד המדינה איתו, לא ניתן לעשות שימוש במידע.

בכך מצטרף חפץ לשלמה פילבר ואל ארי הרו, שהיו גם כן מקורבים לנתניהו וחתמו על הסכמי עד מדינה.

כפי שפורסם לראשונה באתר ynet, המגעים בין חפץ למשטרה נעשו ללא ידיעת עורך דינו ירון קוסטליץ – שאינו מייצג עדי מדינה ולא מתכוון לייצגו בהליכים כאלו.

מי שניהל את המגעים היה עו”ד אילן סופר, שארגן גם את ההסכמים עם מיקי גנור ומשה יוסף בתיק הצוללות. עו”ד קוסטליץ התפטר בעקבות כך מתפקידו כפרקליט של חפץ.

במשטרה ניסו כל העת  לגייס את  חפץ כעד מדינה, משום שהוא נחשב “נכס” שיכול לסייע למשטרה בכל הפרשות שנחקרות ואף בפרשת ‘חפץ-גרסטל’.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות