יועץ התקשורת ניר חפץ במגעים לחתימה על הסכם עד מדינה

יועץ התקשורת של נתניהו ורעייתו במגעים לחתימה על הסכם עד מדינה • עדיין קיימים פערים בין הצדדים, והמגעים נעשו ללא ידיעת עורך דינו ירון קוסטליץ • מקורבי חפץ מכחישים. פרקליטו: "אינני מייצג עדי מדינה, לא ידוע לי שחפץ כזה" • עוה"ד שמנהל המגעים ל'הארץ': אופטימי לגבי הסיכויים
חיים טוויל
י"ח אדר התשע"ח / 05.03.2018 10:05

יממה לאחר ששוחרר למעצר בית, מתפרסם הבוקר (שני) כי מתנהלים מגעים עם ניר חפץ, יועץ התקשורת לשעבר של בני הזוג נתניהו, לחתימה על הסכם עד מדינה בתיק 4000.

על המגעים התפרסם לראשונה באתר ynet.

לפי דיווח של רועי ינובסקי, כתב המשטרה של ‘כאן’, מקורבו של ראש הממשלה נמצא במגעים ראשוניים עם המשטרה לחתימה על הסכם עד מדינה.

לפי הדיווח, לאחרונה הייתה התקדמות במגעים בין חפץ לחוקרי יחידת להב 433, אך עדיין קיימים בין הצדדים פערים רבים על מנת להגיע להסכם. המגעים נעשו ללא ידיעת עורך דינו של חפץ ירון קוסטליץ, שאינו מייצג עדי מדינה ולא מתכוון לייצגו בהליכים כאלו, אלא מטעם עו”ד אילן סופר שארגן את ההסכמים עם מיקי גנור ומשה יוסף בתיק הצוללות. במידה שתהיה התקדמות נוספת בדרך להסכם, עו”ד קוסטליץ צפוי להתפטר מתפקידו כפרקליט של חפץ.

עו”ד סופר אמר היום ל’הארץ’ כי הוא אופטימי לגבי הסיכויים שייחתם הסכם עד מדינה.

לפי דיווח ב’כאן’, חפץ מוסר הבוקר את עיקרי עדותו לחוקרי יחידת להב 433 במסגרת התקדמות המגעים עמו לחתימה על הסכם עד מדינה.

למרות הדברים, לפי ‘ישראל היום’ מקורביו של חפץ הכחישו את הדיווחים. פרקליטו של חפץ, עו”ד ירון קוסטליץ הגיב על הדיווח: “אינני מייצג עדי מדינה, לא ידוע לי שחפץ הוא כזה”.

במשטרה ניסו כל העת  לגייס את ניר חפץ כעד מדינה. במשטרה סבורים כי חפץ הוא ‘נכס’ שיכול לסייע למשטרה בכל הפרשות שנחקרות  – 1000, 2000, 3000 ו-4000 – ואף בפרשת ‘חפץ-גרסטל’.

חפץ עשוי להיות עד המדינה השלישי נגד נתניהו מבין מקורביו. ראש הסגל לשעבר ארי הרו ומנכ”ל משרד התקשורת לשעבר שלמה פילבר חתמו על הסכמים דומים ומסרו עדויות מפורטות נגד ראש הממשלה בתיקים 1000, 2000 ו-4000.

אתמול שחרר בית משפט השלום בתל אביב את בעל השליטה בבזק שאול אלוביץ’ ואת ניר חפץ למעצר בית למשך 10 ימים בתנאים מגבילים.

על השניים, שנעצרו ביום ראשון לפני שבועיים, במסגרת חקירת פרשת בזק, נאסר ליצור קשר עם שאר המעורבים בפרשה במשך 90 יום. כמו כן הוטלו על חפץ צו עיכוב יציאה מהארץ ל-180 יום, הפקדת דרכון והרחקה ממשרדי הממשלה.

שחרורם של השניים הגיע יומיים אחרי יום החקירות המשולב שערכה המשטרה לחשודים בפרשת בזק.

מדובר היה חקירה מקבילה של שישה מעורבים לכאורה בפרשה: ראש הממשלה בנימין נתניהו, רעייתו שרה, שאול אלוביץ’, רעייתו איריס אלוביץ’, ניר חפץ ובכיר במשרד התקשורת שנחשב מקורב מאוד לנתניהו – מקורב שעסק בענייני תקשורת, בא ויצא פעמים רבות במשרדי הרשות לניירות ערך בתקופה האחרונה, ושככל הנראה יש לו כנראה הסכם אי הפללה.

השישה חשודים בעבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים, תיווך לשוחד וסיוע במרמה והפרת אמונים.

יממה קודם לכן עימתה המשטרה בחדר החקירות את שאול אלוביץ’ עם עד המדינה שלמה פילבר.

לפי דיווח בחדשות 2, במשטרה האזינו לאלוביץ’ וניר חפץ במשך חודשים – גם לאחר שחקירות הרשות לניירות ערך הסתיימה לכאורה.

במשטרה מעריכים כי אלוביץ’ וחפץ סברו שהחקירה הסתיימה ולכן “שוחחו חופשי” – מה שהוביל ככל הנראה לראיות המוצקות נגדם בחשד גם לשיבוש חקירה. עם זאת, עו”ד חן מכחיש את הדברים. בנוסף, אלוביץ’ מכחיש את החשדות נגדו.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות