נזרק מחצר הרב, הביט בעינית, נטל סכין ורצח: כך בוצע הרצח באשדוד

המשטרה סיימה את חקירת הרצח של איתי מור ז"ל, שנרצח בידי שכנו אמיר בסטיקר באשדוד: בתחילת השבוע הבא יוגש כתב אישום חמור נגד החשוד לבית המשפט • כשנשאל החשוד על ידי חוקריו מה ציפה שיקרה לשכנו בעת שדקר אותו: השיב: "רציתי שימות"
חיים טוויל
כ"ב שבט התשע"ח / 07.02.2018 16:21

המשטרה הודיעה הבוקר (רביעי) כי סיימה חקירת הרצח של איתי מור ז”ל, בן 44, שנרצח בידי שכנו אמיר בסטיקר, בן 25,  בחדר המדרגות של הבניין בו התגוררו באשדוד.

בתחילת השבוע הבא יוגש כתב אישום חמור על ידי פרקליטות דרום נגד החשוד לבית המשפט המחוזי בבאר שבע.

“מדובר בחקירה בה נדרשת מקצועיות וסבלנות רבה, על מנת להגיע אל חקר האמת, תוך איסוף ראייתי ועדויות שבסופו של יום יחברו יחדיו כתצרף לכדי יכולת להגיש כתב אישום מבוסס נגד החשוד במעשה”, אמרו במשטרה.

תיק החקירה כולל בתוכו עדויות רבות, ממצאים פורנזיים אותם אספו חוקרי הזיהוי הפלילי יחד עם צוות המעבדה הניידת במז”פ, עשרות עמודי חקירתו של החשוד במעשה – שקשר עצמו לחשדות המיוחסים לו ואף שיחזר בקור רוח את הרצח בזירת האירוע כשהוא מלווה בחוקריו.

מחומרי חקירת הרצח עולה, כי החשוד חזר בתשובה לפני מספר שנים. הוא הגיע פעמים רבות אל חצר רב ידוע בבני ברק – משם סולק לא אחת.

בתחילת השבוע בו רצח על פי החשד את שכנו, נסע החשוד אל חצר הרב וגם אז לא הוכנס אל המקום. החשוד נותר לישון במשך יומיים בסמוך, ושב לאשדוד ביום שלישי לבית סבו, שם נותר לישון.

ביום רביעי, יום הרצח, חזר אל בית הוריו ברחוב האשכול, בשעה 19:00 לערך, ונעל עצמו בבית.

באותו הערב, קומה אחת מעל דירתו של החשוד, עסק המנוח איתי מור ז”ל במטלות הבית, תוך שסייע לרעייתו והשכיב את ילדיו לישון.

בשעה 21:00 לערך ירד איתי ז”ל  אל חצר הבניין על מנת לזרוק את הזבל וכששב לבניין התמהמה בקומה הראשונה, הקומה בה מתגורר החשוד ברצח, תוך שניסה לסדר את אור חדר המדרגות מתוקף היותו בתפקיד ‘ועד הבית’.

בעת שעמד המנוח בסמוך לארון החשמל, ניגש החשוד שישב בסלון ביתו אל דלת הכניסה, הביט דרך העינית והבחין בשכנו שעמד בחדר המדרגות.

לדבריו,  אז התגבשה בדעתו, המחשבה כי שכנו בא להורגו ועל כן החליט כי “הקם להורגך השכם להורגו”.

החשוד ניגש למטבח ונטל סכין, ויצא את דלת ביתו ישר לעבר המנוח, דקר אותו ארבע או חמש פעמים בפלג גופו העליון ובדקירה האחרונה אף נשברה להב הסכין מקת האחיזה.

מיד לאחר מכן חזר החשוד אל דירתו, נעל עצמו שם והתיישב בסלון.

המנוח החל צועק לעזרה. אשתו שהייתה בבית עם ארבעת ילדיהם שמעה את זעקותיו ויצאה לעברו, הבחינה כי הוא מדמם רבות ומחזיק את אזור החזה ואומר לה: “למה הוא עשה לי את זה” – תוך שמצביע לעבר דלת בית שכנו, ואז התמוטט תוך שהיא זועקת לעזרה.

רצח באשדוד

הסכין. צילום: דוברות המשטרה

שכנים רבים יצאו מדירותיהם על מנת לסייע, כשכל הזמן הזה רצה רעייתו של המנוח בין בעלה שמתבוסס בדמו לבין דירתם בה שהו ארבעת ילדיהם.

כוחות משטרה רבים שהוזעקו למקום החלו מיד בתחקור ראשוני של המקרה ממנו עלה כי החשוד במעשה נמצא בתוך דירתו. לאחר שדפקו בדלת הדירה והחשוד פתח אותה,  דחף את השוטר והחל בניסיון להימלט במדרגות לכיוון הכניסה לבניין – אך שוטרים נוספים שעמדו באותו גרם מדרגות השתלטו עליו והוא נעצר, נכבל והועבר לחקירה בתחנת המשטרה בעיר.

חוקרי המשטרה בזירה החלו באיסוף עדויות וממצאים, כולל הסכין עמה בוצע הרצח שנותר במסדרון הקומה הראשונה. כמו כן, בין הממצאים הפורנזיים שנאספו והועברו לבדיקות מעבדות הזיהוי הפלילי במשטרת ישראל, נמצאו על החשוד עצמו כתמי דם ובדיקתם קבעה כי אלו כתמי דמו של המנוח.

החשוד שהועבר לחקירה במחלק התשאול הודה במהלך חקירתו בחשדות המיוחסים לו ובהמשך אף הושב אל הזירה בה ביצע שחזור של הרצח.

כבר בחקירתו הראשונה כשנשאל על ידי חוקריו מה ציפה שיקרה לשכנו המנוח בעת שדקר אותו, השיב החשוד: “רציתי שימות”.

רצח באשדוד

צילום: דוברות המשטרה

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    לכו תדעו מה שמע בשיעורי התורה שלו
    08/02/2018 08:29
    צור
  1. כל מיני דברים על כך שצריך לרצוח עמלק וכאלה וכך פירש את הדברים הפך את המנוח לעמלק שיש להורגו.
    כל הדמיונות הללו של החוזרים בתשובה הם המחלה הכי קשה של היהדות. תראו את ההוא ממגדל שאמר שאשתו עמלק וצריך למחות אותה הוא החרדי מטבריה שהסתובב עם הראש של אשתו ואמר שנגלה לו קול שאמר לו לרצוח אותה כי אז הגאולה תבוא ועוד.
    אני לא אומר שכל הדתיים ככה אבל אני טוען שקל להגיע למקומות האלה כשאתה שומע דיברי תורה חסרי טעם ויש קלי דעת שמפרשים אותם בצורה כזו.
    מטורלל. הרס משפחה שלמה שיכלה להועיל למדינה בעוד הוא נשאר חי וברור שלא יתרום למדינה כלום מפאת טימטומו.