“מושחת”, “מחבל”, “סרסור”: ועדת האתיקה חילקה עונשים על קללות

ח"כ מיכל בירן כינתה את ח"כ חזן "סרסור". ח"כ סתיו שפיר צעקה לח"כ זהר "מושחת". השתיים הורחקו לשבוע • שפיר: "חבורת הפחדנים המושחתת בממשלה חושבת שהיא תוכל להכניע אותנו, אבל הם טועים" • מחר תדון ועדת האתיקה בתלונות רבות נגד חזן
אריה ריבקינד
י"ד שבט התשע"ח / 30.01.2018 14:46

ועדת האתיקה של הכנסת הרחיקה היום (שלישי) את חברות הכנסת מיכל בירן וסתיו שפיר מהמחנה הציוני, לשבוע מדיוני מליאת הכנסת ומדיוני ועדות הכנסת.

ההרחקה מהדיונים אינה חלה על ההצבעות עצמן.

ח”כ בירן הורחקה משום שכינתה את ח”כ אורן חזן “סרסור” במהלך דיון סוער שהתקיים בוועדת הכספים של הכנסת בחודש נובמבר – לאחר עימות קולני שפרץ בין השניים.

ח”כ שפיר הורחקה לאחר שצעקה לעבר ח”כ מיקי זהר “מושחת, מושחת”, במהלך דיון אחר בוועדת כספים.

לפי החלטת ועדת האתיקה, חלק מהחומרה שבענישת השתיים נובעת מכך שהן סירבו להתנצל.

בנוסף, ח”כ מוסי רז ממרצ קיבל נזיפה, לאחר שכינה את ח”כ יואב קיש “מחבל וטרוריסט”, במהלך דיון שעסק בהחלת החקיקה על אזור יהודה ושומרון, בתחילת החודש.

ח”כ שפיר מסרה בתגובה: “ועדת האתיקה מעולם לא עשתה דבר כדי לעצור את האיומים שהגיעו מחברי הקואליציה נגדי, או על מנת להגן עלי מפני אמירות סקסיסטיות, קללות והכפשות שכל יעודן היה להרחיק אותי מוועדת הכספים ולאפשר לפוליטיקאים להמשיך לסחור בכספי ציבור. חבורת הפחדנים המושחתת בממשלה חושבת שהיא תוכל להכניע אותנו, אבל הם טועים. אני אמשיך להילחם למען הציבור הישראלי ולהגיד את האמת – ושום דבר לא יעצור אותי”.

ח”כ בירן מסרה בתגובה: “אני מקבלת את החלטת ועדת האתיקה. התבקשתי להתנצל ולא יכולתי לעשות שקר בנפשי. חלק מתפקידי כנבחרת ציבור הוא להשמיע את קולן של נשים מנוצלות. מנשוי טרי ואב לילדה הייתי מצפה לחשוב בכובד ראש כיצד הוא מתנהג בעולם כדי להפסיק לבייש את אשתו וילדתו. יש לנו עוד כמה שנים עד שביתו הקטנה תתחיל להתבייש באבא שלה. אני מציעה לו להתאפס על עצמו כבר עכשיו”.

ח”כ מיקי זוהר בירך על החלטת ועדת האתיקה: “מברך על ההחלטה להרחיק את ח״כ סתיו שפיר לשבוע מהמליאה ומוועדות הכנסת. זהו אחד העונשים החמורים שהועדה רשאית לתת ואני סבור שזו החלטה נכונה ומתבקשת. הכנסת חייבת לשמור על כבודה בדיוק כפי שנבחרי ציבור צריכים לשמור על כבודם של נבחרים אחרים. מותר לבקר נבחרי ציבור וגם באופן הקשוח ביותר אך אין מקום להוצאת לשון הרע והכפשות רדודות.

“ח״כ סתיו שפיר כינתה אותי ‘מושחת’ מספר פעמים באופן מחפיר ומביש, למרות שביקשתי ממנה לחזור בה. כל חיי עבדתי והרווחתי את כספי ביושר ובכבוד.

“מקומם בעיני שאדם אחר יחליט שמותר לו לומר כל מה שהוא מוצא לנכון כדי לקדם את עצמו פוליטית גם כשמדובר בשקר מוחלט. אני מאמין בדמוקרטיה שלנו ולכן אינני זה שקובע האם ח״כ שפיר ראויה לכהן כחברת כנסת, את זה יקבעו אך ורק מתפקדי מפלגת העבודה והמצביעים של המפלגה שלה. אין לי ספק שהתנהגותה הרדודה קובעת כי היא אינה ראויה לכהן כחברה בכנסת ישראל”.

מחר תדון ועדת האתיקה לגבי ח”כ אורן חזן, שנגדו הוגשו עתירות רבות בטענה להתנהגות לא ראויה במגוון רחב של מקרים.

צפוי כי הוא יקבל את העונש המקסימלי האפשרי – הרחקה לחצי שנה. אם הוא יוטל על חזן, הח”כ  יוכל לחזור לדיוני הכנסת רק בפתיחת מושב החורף הבא.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות