סירות גומי ומסורים: ערוכים לסופה עם רוחות ב-100 קמ”ש ושיטפונות

העיריות, שירותי ההצלה, המשטרה וגופי החירום השלימו את ההיערכות למזג האוויר הסוער הצפוי החל מהלילה: סוללות חול בחופים, ניקוי מעברי מים וגיזום צמחייה • חברת החשמל: לא ייתכנו אפס הפרעות ונזקים ברשת החשמל • המשטרה: "חומרים שומניים עלולים לגרום להחלקה ואיבוד שליטה ברכב"
חיים טוויל
י"ז טבת התשע"ח / 04.01.2018 14:40

בכל רחבי הארץ נערכים לסערה הצפויה להתחיל בשעות הקרובות (חמישי) ותימשך עד יום שבת, כאשר משרדי הממשלה, גופי החירום והרשויות המקומיות ככר הגבירו את היערכות למניעת נזקים ופגיעות בתושבים אל מול הגשמים העזים שהחלו לרדת בצפון ומתפשטים לכיוון המרכז והדרום.

הרשויות קראו להיערך מבעוד מועד לסופה, לנקות תאי ניקוז מים בחצרות ומרזבים על גגות, לגזום עצים וענפים בגינות פרטיות בסמיכות לכבלים, לחזק דודי שמש, סככות ועציצים על גגות ומרפסות, ולהתרחק ככל הניתן במהלך הסופה מעצים, עמודים וחפצים העלולים לעוף ברוחות.

שירותי הכבאות וההצלה ערוכים גם הם לאחר בדיקת ציוד החירום ובו סירות גומי, משאבות, מסורים, גנרטורים וציוד חילוץ והצלה נוסף.

גם כוחות המשטרה במחוזות השונים החלו בהערכות מקיפה על מנת לסייע לתושבי המדינה בכל מקרה בו הם יתקלו בקושי כלשהו. במשטרה מציינים, כי לאור אירועי העבר ניתן לצפות לחסימת צירים ברחבי הארץ כתוצאה משיטפונות, קריסת עצים ופגיעה בתשתיות ברחבי הערים.

במשטרה ביקשו מציבור הנהגים לבדוק את רכבם בטרם הגעת מזג האוויר הסוער ולשנות ולהתאים את הרגלי הנהיגה בהתאם לתנאי הדרך. “הגשמים הראשונים מעלים על פני האספלט חומרים שומניים המקטינים את מקדם החיכוך בכביש, פוגמים באחיזת הצמיגים בדרך ועלולים לגרום להחלקה ואיבוד שליטה ברכב”, אומרים במשטרה.

גם ברשות הכינרת נערכים: “בוצעו עבודות הכוללות ניקוי מעברי מים וסחף, הגבהת סוללות בתעלות המים השונות, גיזום צמחיה, פינוי מכשולים, איסוף פסולת, בניית מתקנים הידראוליים וכן מגוון עבודות עפר”.

בחברת החשמל פרסמו הנחיות לתושבים לצד הגברת ההיערכות: “בחברה שבים ומדגישים כי לא ייתכנו אפס הפרעות ונזקים ברשת החשמל. בשל רוחות חזקות, גשמים, ברד ושלג, יש צפי לנזקים ברשת החשמל ולהפרעות באספקה, וזאת, על אף ההיערכות הנרחבת”.

בחברה הזכירו: “הרוחות העזות עלולות לגרום לקריסת עצים, פגיעת ענפים וחפצים שונים ברשתות החשמל ולגרימת נזק”.

על פי הודעת החברה, צוותי העבודה בשטח ערוכים ומצויידים לטיפול בכל הפרעה ופגיעה, תודלקו ומוכנים לניוד למעלה מ-200 גנרטורים, במות הרמה ומנופים.

לפי השירות ההידרולוגי צפויים שיטפונות בנחלי הכנרת והגליל לראשונה השנה, וזרימות חזקות בנחלי המרכז.

על פי המודלים, כמות גדולה מאוד של משקעים תרד בכל רחבי הארץ ביום שישי, וישנה סכנה לשיטפונות במישור החוף ובדרום.

לצד ממטרי הגשם יגיעו מחר גם רוחות עזות שעשויות להגיע גם לעוצמה של 80-100 קמ”ש. עם הרוח והסערה מגיעים גם הגלים שיגיעו עד לגובה של 6 מטרים.

השירות המטאורולוגי עדכן כי מזג האוויר היום יהיה גשום לסירוגין בצפון ולאורך מישור החוף, וייתכנו סופות רעמים בודדות. במהלך היום יתחזקו הרוחות, שיהיו ברובן דרום-דרום מערביות, וייתכן אובך בדרום ובמרכז. בנוסף לכך, במהלך היום יירדו הטמפרטורות וייעשו נמוכות מהרגיל לעונה ושלג יירד בחרמון.

הלילה צפויים ממטרים מלווים בסופות רעמים וברד בצפון ובמישור החוף. הגשם יתפשט בהדרגה לצפון הנגב ובחרמון יירד שלג. הרוחות ימשיכו להתחזק ואובך עדיין ישרור בדרום ובמרכז.

מחר ייעשה גשום וסוער מהצפון ועד לנגב. בחרמון יוסיף לרדת שלג ובדרום הארץ עדיין ישרור אובך. השירות המטאורולוגי הזהיר מהצפות לאורך מישור החוף ומשיטפונות בנחלי המזרח והדרום. מחר ייעשו הטמפרטורות נמוכות מהרגיל לעונה.

בשבת ייעשה מעונן חלקית ותחול עלייה במעלות החום, אך אלה עדיין יהיו נמוכות מהרגיל. במהלך היום צפוי הגשם להיחלש.

באלעד כבר נערכו

עם קבלת התחזית מהשירות המטאורולוגי על מזג אוויר קיצוני שאמור להתחיל הערב עד שבת,נערכו באגפים השונים בעיריית אלעד במהלך השבוע האחרון, כדי להגיע מוכנים למזג האוויר הקיצוני.

בין השאר בוצע גזם של עצים רבים בעיר, על מנת למנוע קריסות ענפים ועצים בשל הרוחות שעשויות להגיע עד לכדי 100 קמ”ש. כמו כן חודדו הנהלים מול הקבלנים הפועלים בעיר באתרי בניה, תוך הנחיות להידוק גדרות מתכת וחפצים שעלולים לעוף ברוחות ולהזיק לאזרחים או לרכוש.

במקביל פעלה בעיר ביובית לפתיחת סתימות והיא תוצב הכן לימים הקרובים כדי לפעול באופן מידי במקרים של הצפות.

בישיבה שהתקיימה בלשכת ראש העיר ישראל פרוש, בהשתתפות מנכ”ל העירייה זאב קשש ומנהלי האגפים והמחלקות העירוניות, יחד עם נציגי ארגוני החירום והמשטרה, לסיכום ההיערכות, הוחלט על שורת צעדים מעשיים לקראת היומיים הקרובים, ביניהם תגבור הפיקוח והשיטור העירוני, יחד עם המשטרה.

מערך הכיבוי הפועל מהתחנה העירונית, כך על פי עדכונו של נציג הכבאות שהשתתף בישיבה, עובה וייתן מענה של חילוצים אם יידרשו.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות