“בלי כיסוי ראש, זה דווקא” • עימות בסיור הח”כיות בבית שמש

חברות הכנסת עאידה תומא סלימאן ולאה פדידה הגיעו עם הועדה לקידום מעמד האשה, לסיור בבית שמש • הסיור, יוזמת הקיהלות הרפורמיות היה קצר בשל עימות עם תושבת המקום שהתלוננה על ביקור הנשים גלויות הראש
חיים טוויל
ו' טבת התשע"ח / 24.12.2017 13:12

חברות הכנסת עאידה תומא סלימאן ולאה פדידה, הגיעו לבית שמש להתארח בסיור שקיימו קהילות רפורמיות ובו ביקשו להציג את ‘הדרת הנשים מהמרחב הציבורי’.

תושבת המקום התייצבה מול החכיו”ת ותהתה מה להן ול’שכונה חרדית סגורה’, חברת הכנסת עאידה תומא הסבירה לה: “אין דבר כזה שכונה סגורה”.

במקום התפתח עימות מילולי, כשתושבת המקום עומדת על שלה: “להגיע בגילוי ראש זה לא נקרא לכבד, גם אחיותיי החילוניות, מכבדות כשהן מגיעות אלי”.

כשמול הח”כיות התייצבה תושבת נוספת מהמקום: “אתן עושות בדווקא” קראה לעברן, חברת הכנסת פדידה ניסתה להסביר כי אשה התלוננה בפניה שנזרקה לעברה אבן כשרק עברה ברחוב, אבל זה לא הפיס את דעתה של תושבת המקום שהבהירה על אתר: “היא עשתה דווקא”.

המאבטחים שחששו מהתפתחות הווכוחים למהומה, העלו את חברות הכנסת והסיור כולו אל האוטובוס, כשחברת הכנסת פדידה מסבירה ליוזמות הסיור: “אם זו ההתנגדות שאנחנו ספגנו בסיור לימודי ממלכתי, אני יכולה לתאר לעצמי מה אתן עוברות כבר שנים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות