משעל: מברך החוטפים – אך אין מידע • הנייה: החלה אינתיפאדה

ראש הלישכה המדינית של חמאס אמר כי 'צריך להסיר את הכובע בפני החוטפים' אך הדגיש כי לחמאס אין כל מידע אודות הנעדרים • נתניהו: "אין שאלה. חמאס אחראי"
אליעזר היון
כ"ו סיון התשע"ד / 24.06.2014 00:21

ראשי חמאס מגיבים לחטיפת שלשת הנערים ופותחים במתקפה תעמולתית על ישראל: חאלד משעל, ראש הלישכה המדינית של חמאס אמר אמש (שני) בראיון לרשת הטלויזיה אל ג’זירה כי הוא “מברך את החוטפים של שלשת הנערים, וצריך יהיה למחוא להם כפיים ולהסיר בפניהם את הכובע”. החטיפה, לדבריו, תוביל לשחרור אסירים מהכלא.

עם זאת אמר משעל כי לחמאס אין כל מידע בדבר שלשת הנעדרים. הוא גם ביקש להזכיר כי חמאס מורכבת מזרוע מדינית ומזרוע צבאית והן ממודרות האחת מן השניה. “פעולות הזרוע הצבאית אינן דורשות הוראות מההנהגה המדינית של חמאס, כי הם יודעים היטב את מדיניות חמאס ומחויבים לגישה הפוליטית של התנועה”.

בכך ביקש משעל, המשתייך לזרוע המדינית, להשיב לקריאות בישראל שהאשימו אותו כמי שנתן את הפקודה העקיפה לביצוע פיגוע החטיפה.

את הגורם האחראי לארוע מצא משעל דווקא בראש הממשלה נתניהו ואמר: “ישראל תשלם את מחיר הכיבוש שלה את האדמות הפלסטיניות. מעשי נתניהו גרמו לזעם ולכן הוא האחראי על היעלמות הישראלים”.

משעל גם הבטיח כי הפיוס בין החמאס לרשות אינו בסכנה, שכן “המלחמה שלנו היא לא עם תנועת פתח, אלא עם ישראל ואני מדבר איתם בשפת ההגיון. חמאס ופתח וכל הפלגים הפלסטינים מסכימים על הזכות להתנגד לכיבוש הישראלי”.

לדבריו של משעל הצטרף גם איסמעיל הנייה, שכיהן עד לא מכבר כראש ממשלת החמאס, ואמר: “האינתיפאדה השלישית כבר החלה בגדה המערבית. הפעולות של ישראל לא ידכאו את הרצון של העם הפלסטיני”.

נתניהו: אין שאלה, חמאס אחראי

בדברים שנשא הערב ראש הממשלה מול חבר הנאמנים של הסוכנות היהודית ביטל נתניהו את דברי ראשי חמאס ואמר “אין שאלה שחמאס עומד מאחורי החטיפה. הנחת העבודה שלנו היא שהם בחיים ונמצאים ביהודה ושומרון, ככל הנראה באזור יהודה”.

בראיון לערוץ 2 אמר היום שר החוץ אביגדור ליברמן כי יש להיזהר מהתעצמות חמאס ברצועה ופעולה דרסטית נחוצה בהקדם. “אנו עומדים מול התעצמות יומיומית של חמאס, צריך להקדים תרופה למכה”.

במידה וחלקה של חמאס בחטיפה יוכח צפוי הארגון לספוג מכה גם מהרשות הפלסטינית. שר החוץ הפלסטיני ריאד אל מליקי אמר לסוכנות הידיעות רויטרס כי מידע כזה יפגע אנושות בהסכם הפיוס בין פתח לחמאס “אם חמאס אכן אחראי לחטיפה, ואף אחד לא יודע זאת נכון לרגע זה, הדבר יהווה מכה קשה לתהליך הפיוס בין הצדדים. אם נגיע למסקנה הזאת, אבו מאזן ינקוט בצעדים דרסטיים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות