‘בקיצור, זרקו עלי אבן’: צפו בסרטון הומוריסטי על זריקות האבנים ביו”ש

חבורת 'צבר' הפיקה סרטון חדש המציג את המציאות הבלתי-נסבלת של זריקות האבנים ביו"ש מול אזלת היד של המשטרה, והסחבת הביורוקרטית שנאלץ לעבור מי שרכבו נפגע • יוצר הסרטון: "המשטרה מתייחסת בזלזול ולא מטפלת בתופעה כפי שנדרש"
שלמה בן חיים
י"ב כסלו התשע"ח / 30.11.2017 16:32

סרטון חדש מבית היוצר של חבורת ‘צבר’ ותנועת ‘דרך חיים’, מעביר לצופה מעט מהתלאות שצריך לעבור מי שחווה זריקת אבנים בכבישי יו”ש.

בסרטון נראה תושב יו”ש שיוצא מביתו, ובדרכו לעבודה נזרקת אבן לעבר רכבו ושמשתו מתנפצת.

בדיווח למוקד המשטרתי עונה לו שוטר מנומנם, שמסרב להגיע לאזור למרות תחנוניו של הנהג כי הוא בסכנת חיים – וחוזר על המנטרה: “תגיש תלונה”.

הנהג אכן מגיש תלונה, ושם מתחיל רצף משימות מעייף: להגיע למס רכוש שפתוח בשעות מסוימות בלבד, להיפגש עם שמאי רכב שבודק את הנזק בצורה חשדנית ביותר, ובמקרה הטוב לחזור עם שמשה חדשה.

אולם בדרך הביתה שוב נזרקת אבן על השמשה שמתנפצת.

הפעם הנהג לא מגיש תלונה אלא לוקח את החוק לידיים – או במקרה הזה: את האבן לידיים וזורק אותה בחזרה על המיידה. במקרה הזה המשטרה דווקא כן מגיעה למקום האירוע ועוצרת… את הנהג.

מתניה גבריאלי, מיוצרי הסרטון, מסביר על המחשבה שמאחוריו: “הסוגיה של זריקות האבנים ביו”ש מאוד נוכחת אצל מי שגר ביו”ש, שחווה את זה בצורה יומיומית. יש השתקה בתקשורת על הסוגיה הזו: היא לא מדוברת ולא מדווחת, למרות שמדובר בסכנת חיים ופיגוע לכל דבר והיו הרבה אירועים בהם אנשים נפצעו בצורה קשה או אפילו נהרגו כתוצאה מזריקת אבן.

“מי שחווה את זה, רואה הרבה סחבת מצד המערכות שלא מטפלות בזה כפי שנדרש. זו עוגמת נפש רבה. המשטרה מתייחסת לסוגיה בזלזול ולא עושה מזה אירוע ועוצרת את מי שצריך, אלא אומרת לנהג לבוא ולהגיש תלונה כאילו מדובר בסכסוך שכנים.

“ההזנחה המתמשכת בטיפול בזריקות האבנים עלולה לגרום לאנשים לעשות דברים שבסוף הם ‘יחטפו’ עליהם, לאחר שהם בסך הכל התגוננו”.

לדבריו, “הסרטון מציג סיטואציה מוגזמת, אבל בהחלט אפשרית שתקרה כאשר זה מה שהמשטרה מייצרת בחוסר התגובה שלה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    משטרע מאוד. המצב הזה רק ילך ויחמיר.
    30/11/2017 20:55
    אבי
  1. חורב הרס את המשטרה והמפכ”ל מחכה לעמוד שדרה אחר ושנאלני יותר. עד אז יתפקדו המפכ”ל וכל שדרת הפיקוד המשטרתי על טייס אוטומטי שאיבד אזימוט.