ניסיון לינץ’ ב-25 ילדים יהודים: נשקו של מאבטח נחטף, ערבי נהרג

עשרות פורעים פלסטינים ביצעו מארב מתוכנן ותקפו באבנים ובגז מדמיע קבוצה של 25 ילדים יהודים, ב‎מהלך טיול בר מצווה באזור שכם • הורה שליווה את הילדים פתח בירי ממנו נהרג אחד הפורעים • אחד הילדים משחזר מול המצלמה: "הרב שלי קיבל אבן בראש, חברים שלי קיבלו בוקסים"
חיים טוויל
י"ב כסלו התשע"ח / 30.11.2017 12:21

קבוצת ילדים מהשומרון אשר יצאה הבוקר (חמישי), לטיול מתוכנן ומאושר על ידי צה”ל סמוך ליישוב מגדלים ולכביש אלון הותקפה על ידי המון ערבי, אשר ניסה לבצע בהם לינץ’.

בטיול, אשר עבר בתוואי אשר אושר על ידי הצבא, הרחק מכפרים ערבים, ובסמוך לכביש אלון השתתפו כ-25 ילדים ושני מבוגרים אשר ליווי את הקבוצה כמאבטחים.

בשלב מסויים בעת שטיול עבר בסמוך למצוקים ומדרון קשה, החלו פורעים ערבים לתקוף את הטיול ממארב מתוכנן.

מעדויות מהשטח עולה כי בלינץ השתתפו עשרות רבות של פורעים.

הפורעים השליכו במשך דקות ארוכות אבנים וסלעים לעבר הילדים, וקבוצת הילדים נאלצה להידחק אל עבר המדרון והמצוקים עד לסכנת חיים של ממש, גם מהסלעים שהושלכו לעברם וגם מהמדרון והצוקים במקום.

באורח נס, מצאה הקבוצה מערה במקום, שם הסתתרה עד להגעת כוחות הצבא.

במהלך שהותם במערה ניסו הפורעים לחדור למערה ולבצע לינץ’ של ממש בילדים. לפי העדויות, הפורעים הערבים ריססו את המערה בגז מדמיע, וחלק מהילדים נפגעו משאיפת הגז.

מלווי הקבוצה המבוגרים נאלצו לירות ירי הרתעתי באוויר, ירי אשר לא הרתיע את המחבלים במשך דקות ארוכות, תוך שהם ממשיכים לתקוף את חברי הקבוצה ללא רחם.

בארגון חוננו אומרים, כי בשלב מסויים הצליחו הפורעים להגיע אל אחד המאבטחים, תוך שהם תוקפים אותו וחוטפים את נשקו. המאבטח נפצע מאבנים בפניו ופונה מאוחר יותר לטיפול רפואי.

לפי חוננו, נשקו של המאבטח נחטף באלימות על ידי שלושה ערבים בגירים, ולאחר מכן אחד הערבים איים על הילדים עם האקדח – ולקח מהם פלאפונים וציוד אישי.

בחוננו אומרים כי הנשק עדיין בידי המחבלים, וכי מדיווחים עולה כי צה”ל העלה בכל ישובי הסביבה את הכוננות.

עורכי הדין מהמחלקה האזרחית של חוננו מגישים תלונה דחופה למשטרה ישראל בדרישה לעצור את כלל הפורעים אשר ניסו לרצוח את הילדים.

גורם צבאי מסר כי מדובר בנערים שהיו בטיול בר מצווה פרטי וצעדו רגלית ממגדלים לכיוון קידה. עשרות פורעים הגיעו עם רכבים עד לנערים, תקפו אותם ופצעו קל שלושה נערים.

מלווה של הנערים נאלץ לבצע ירי כשהובן שהם בסכנת חיים, ומהירי נפגע אחד המתפרעים ולאחר מאמצי החייאה של צה”ל נקבע מותו.

כוחות צה”ל חברו לנערים והם פונו מהשטח.

הפלסטינים מדווחים כי ההרוג באירוע הוא מחמוד זעל עודה, תושב הכפר קוסרא, כבן 40.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    ביזיון, זה מאבטחים?
    30/11/2017 14:09
    שלום
  1. לפי הוראות המשרד לבטחון פנים, אסור לירות באוויר, אין דבר כזה ירי התראתי. כל זה קרה בגלל המאבטחים הפחדנים