התובע הכללי בצרפת החליט: רצח שרה חלימי הי”ד – רקע אנטישמי

עד כה התביעה בצרפת נמנעה מלקבוע כי הרצח התרחש על רקע אנטישמי, והגדירה את הרוצח כבלתי שפוי • בעקבות ההחלטה: כל הדיונים שיערכו בתיק הרצח יתנהלו בפני הרכב שופטים מיוחד העוסק בפשעי שנאה • חלימי הי"ד נרצחה בידי מוסלמי שדקר ודחף אותה אל מותה מקומה שלישית
נתן פרל
י"א תשרי התשע"ח / 01.10.2017 12:29

חצי שנה בדיוק לאחר הרצח המזעזע של שרה חלימי הי”ד, תושבת פאריז בת ה-66 שנרצחה בביתה ברובע ה-19 בידי מחבל מוסלמי – ולאחר סערה ציבורית, קיבל התובע הכללי של צרפת את חוות הדעת כי הרצח בוצע על רקע אנטישמי.

בעקבות ההחלטה, כל הדיונים שיערכו מעתה בתיק הרצח יתנהלו בפני הרכב שופטים מיוחד העוסק בפשעי שנאה, ויהיה נדון כפשע שנאה על כל ההיבטים שלו.

עד כה התביעה בצרפת נמנעה מלקבוע כי הרצח התרחש על רקע אנטישמי, והגדירה את הרוצח כבלתי אחראי למעשיו.

מאבק נחוש של הקהילה היהודית בצרפת, שהתנהל בחודשים האחרונים, עורר את התביעה לבדוק ביסודיות את הרצח, במקביל לתביעה שהוגשה נגד המשטרה שלא פעלה למנוע את הרצח – למרות שהוזעקה למקום עם תחילת האירוע.

בעקבות המאבק הוגשה חוות דעת פסיכיאטרית הקובעת כי הרצח שזעזע את צרפת בוצע ממניעים אנטישמיים.

כפי שדווח בחרדים 10, יהודי צרפת פתחו לפני שלושה חודשים עצומה אינטרנטית, מאחוריה עמדו בכירים בקהילה היהודית בפריז, שהוגשה למשרד הפנים הצרפתי. העצומה, תחת הכותרת “צדק לשרה חלימי שנרצחה בשל היותה יהודייה”, יצאה נגד ההתעלמות של מערכת המשפט מהמאפיינים האנטישמיים שליוו את הרצח.

חלימי הי”ד, שנקברה בהר המנוחות בירושלים,  נרצחה בביתה ברובע ה-19 בפריז בידי קובילי טראורה, שכן מוסלמי, בשעה 4:30 לפנות בוקר, בעת שישנה במיטתה. המחבל דקר אותה ודחף אותה ממרפסת ביתה בקומה השלישית, תוך קריאות “אללה א כבר”.

בחקירתו במשטרה טען המחבל שהקוראן ציווה עליו לרצוח אותה.

הוא נעצר זמן מה לאחר הרצח ובמקום להיחקר ולהישלח למעצר, קבעו מומחים כי הוא סובל מבעיות נפשיות ושלחו אותו לאשפוז פסיכיאטרי שנמשך קרוב לשלושה חודשים.

זמן קצר אחרי הרצח טענה משפחתה כי מדובר בפיגוע טרור והאשימה את המשטרה בניסיון להשתיק את הרצח מסיבות פוליטיות שקשורות לבחירות בצרפת.

רק לפני כחודש החליטה התביעה שניתן להעביר את המחבל בן ה-27 לבית כלא ולפתוח בחקירה נגדו.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות