אלימות בהפגנת הקנאים • המשטרה מודה: ‘נראה שהופעל כח לא לצורך’

הפגנת קנאי מאה שערים, ובראשם חסידי תולדות אברהם יצחק, על מעצרו של נכד האדמו"ר בגין השתמטות - הפכה לאירוע אלים במיוחד בסרטונים תועדו השוטרים כשהם מכים ובועטים באכזריות • המשטרה: "כל מה שחשוד לכאורה כחריגה מסמכות והפעלת כוח לא מידתית, יועבר לבדיקה במח"ש"
חיים טוויל
כ"ו אלול התשע"ז / 17.09.2017 19:26

תשעה קנאים משכונת מאה שערים נעצרו אחר הצהרים (ראשון) במהלך הפגנה אלימה ברחוב שרי ישראל בירושלים, במחאה על מעצר נכדו של האדמו”ר מתולדות אברהם יצחק, שנעצר לפני כשבועיים כאשר נחת מארה”ב, בגין השתמטות מגיוס.

במהלך ההפגנה הפעילו כוחות המשטרה – כפי שעולה מתיעוד האירועים – אלימות קשה כלפי המפגינים, לעיתים קרובות שלא לצורך.

בעקבות הביקורת הציבורית שהוטחה במשטרה, פרסמה המשטרה הודעה מיוחדת.

לדברי המשטרה, “מדובר בהפרת סדר אלימה במיוחד שהתרחשה בירושלים על ידי מאות חרדים שהתפרעו, חסמו צומת רחובות מרכזי בגופם, תקפו שוטרים והפרו את הסדר הציבורי באזור.

“חלק מהמתפרעים אף ידו אבנים וחפצים אחרים לעבר השוטרים. במהלך ההתפרעויות הללו נפצעו 7 שוטרים ונזקקו לטיפול רפואי”.

במשטרה הוסיפו כי בתגובה השוטרים נאלצו “להשתמש באמצעים לפיזור הפרות סדר ולעצור לחקירה 9 מתפרעים, תוך ניסיון למנוע את המשך ההפגנה האלימה והבלתי חוקית ואת חסימת הצירים”.

במשטרה הדגישו: “כבכל אירוע מסוג זה, תיבדק גם התנהלות השוטרים במקום לאור המצב בשטח, הסיכון לכוחות ובהתאם לנורמות ההתנהגות המצופות משוטר בעת אכיפת החוק ושימוש בכוח – בדגש על אחד האירועים שלכאורה נראה מהסירטון שהופץ ברשת, כאילו הופעל כח שלא לצורך אכיפה”.

במשטרה הבטיחו: “כל מה שחשוד לכאורה כחריגה מסמכות והפעלת כוח לא מידתית, יועבר לבדיקה במח”ש”.

“יחד עם זאת”, אומרים במשטרה, “אנו רואים בחומרה כל ניסיון לפגוע בשוטרים, להתפרע, לנהוג באלימות ולהפר את הסדר הציבורי, שכן אלו חורגים מגבולות חופש הביטוי והמחאה ומהווים פגיעה בוטה בשלטון החוק ובשגרת חייהם של תושבי הבירה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    נגד השוטרים
    05/09/2018 15:39
    אברמי
  1. אתם ממש רשעים תתביישו לכם אתם מזכירים את הנאצים בדיוק