המשבר בהדסה • “במקום להילחם בסרטן היא צריכה להילחם בליצמן”

על רקע התפטרות כל רופאי מחלקת סרטן הילדים ב'הדסה': הורי הילדים השיקו קמפיין נגד שר הבריאות המעניק גיבוי למנהל בית החולים • מנהל שערי צדק: "המחלקה שבמשבר לא תעבור אלינו. המודעות הללו מזעזעות. כשילדה בת שנתיים מככבת במודעה כזו, זה דבר שלא היה צריך לקרות"
נחמן גור
י"א אייר התשע"ז / 07.05.2017 11:18

הורי הילדים המאושפזים במחלקה ההמטו-אונקולוגית בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים מחריפים את המאבק נגד ההנהלה.

הבוקר (ראשון) הם פרסמו כרזה, בה נראית מיראל בת השנתיים, ילדה חולת סרטן, תחת הכותרת: “במקום להילחם בסרטן היא צריכה להילחם בליצמן”.

בהודעת ההורים נאמר: “שישה רופאים במחלקת ילדים חולי סרטן בבית החולים בהדסה התפטרו כי לא יכלו לתפקד כאשר בית החולים הדסה, בהנהלת פרופסור רוטשטיין, מעדיף לקבל כספים של תיירי מרפא מחו”ל על פני חיי ילדינו וכל זאת בגיבוי שר הבריאות ליצמן.

“בעוד מספר ימים לא יהיה מי שיטפל בילדינו, והם נידונו למוות”.

המאבק בין הורי הילדים המטופלים במחלקה ההמטו-אונקולוגית בהדסה לבין הנהלת בית החולים, החל בעקבות משבר שפרץ סביב התפטרות שישה רופאים בכירים במחלקה, אליהם הצטרפו בימים האחרונים שלושה רופאים מתמחים.

במשרד הבריאות אמרו בתגובה כי מדובר בשימוש ציני ופסול בילדים חולים.

הסערה החלה לפני כשלושה וחצי חודשים כאשר כל רופאי המחלקה ההמטו-אונקולוגית בהדסה עין כרם –  מחלקת האשפוז היחידה בירושלים לילדים חולי סרטן – עזבו את בית החולים בעקבות מחלוקת קשה עם מנכ”ל הדסה החדש, הפרופסור זאב רוטשטיין.

מדובר באחת המחלקות הטובות בישראל, בה מטופלים ילדים חולי סרטן וכאלו הסובלים ממחלות דם קשות.

גורם המקורב להורי הילדים המאושפזים במחלקה אמר לחדשות 2: “רוטשטיין הוא האשם במצב הזה. הוא עשה הכול כדי שהרופאים יעזבו. עכשיו ההורים נותרו ללא מענה. ההורים מזהירים כבר תקופה ארוכה שזה מה שהולך לקרות, שברגע שזה ייכנס לתוקף לא יהיה שום מענה לילדים – אין מחלקה אחרת ואין רופאים אחרים באזור.

“ברגע שהם יסיימו את עבודתם לא יהיה מי שיטפל. כשדיברו איתו על המשבר, רוטשטיין אמר שבתי קברות מלאים באנשים שאין להם תחליף, ושיהיו תחליפים ראויים – אבל נודע לנו שהוא ניסה להביא בכיר מסורוקה שסירב לו. יכול להיות שהוא במגעים עם צעירים בחו”ל, אך גם אם יצליח להביא רופא אחד או שניים הוא לא יצליח להביא מחלקה שלמה”.

הגורם הוסיף: “ההורים לא רוצים מרוטשטיין דבר, אין ציפיות ממנו. כל הבקשות של ההורים מופנות כלפי שר הבריאות, שיש לו הזדמנות לפתוח מחלקה נוספת בבית החולים שערי צדק בירושלים, לאור מצוקת האשפוז בעיר. כנראה בגלל מחויבות שלו וקשרים שיש לו עם רוטשטיין הוא מסרב לעשות זאת”.

יעקב ליצמןצילום:Yonatan Sindel/Flash90

בתוך כך, פרופ’ יהונתן הלוי, מנהל בית החולים שערי צדק, קרא הבוקר למנכ”ל הדסה פרופ’ זאב רוטשטיין ולמשרד הבריאות ללכת לקראת ששת רופאי המחלקה ההמטו-אונקולוגית בבית החולים.

בראיון לרשת ב’ התייחס פרופ’ הלוי למודעות שפורסמו על ידי הוריהם של הילדים המטופלים במחלקה: “המודעות הללו מזעזעות. כשילדה בת שנתיים מככבת במודעה כזו – זה דבר שלא היה צריך לקרות”.

במענה לשאלה, שלל הלוי את האפשרות שרופאי המחלקה הנסגרת יעברו לבית החולים שערי צדק והמחלקה תיפתח בו מחדש. “שערי צדק אינו רלוונטי. לא תיפתח אצלנו מחלקה בתוך מספר שבועות. הרופאים הללו לא יעברו אלינו בעתיד הנראה לעין ויתכן שלא יעברו אלינו בכלל”.

“הנקודה כרגע היא גורל הילדים”, טען הלוי, “אני במשך שישה חודשים מאז שהפרשה פרצה, אני פועל מאחורי הקלעים כדי שהרופאים הללו יישארו בהדסה, הרופאים מצידם מרגישים שמצפונית הם לא יכולים להישאר.

“אני שוחחתי אמש חצי שעה בטלפון עם פרופ’ רוטשטיין אחרי שהמודעה הועברה אלי”, סיפר פרופ’ הלוי, “מי שעומד מאחורי ההודעה הם ההורים והם אלו שגם הגישו את הבג”ץ. הבג”ץ הוא שיבוא שר הבריאות וינמק מדוע לא ינתן רשיון לשערי צדק לפתוח מחלקה, אבל אני אומר כאן, שערי צדק לא רלוונטי”.

פרופ’ הלוי מעניק גיבוי דווקא לרופאים במשבר הנוכחי: “הרופאים הם הצדיקים בפרשה הזו. שישה רופאים שמקדישים את חייהם. במקום להרגיע את מצפונם על ידי פעילויות לא מאוד דרמטיות הופכים אותם לרשעים. הדסה ומשרד הבריאות טיפסו על עץ גבוה, אם יש צדיק בפרשה הזו אלו ששת הרופאים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות