שלושת החטופים: תלמידי ישיבות מובילות במגזר הדתי לאומי

שנים מן הנערים לומדים בישיבת 'מקור חיים' בנשיאות הרב עדין שטיינזלץ • אייל יפרח לומד בישיבת 'שבי חברון' • נער נוסף כמעט והצטרף לחבריו אך התחרט ברגע האחרון וניצל
אליעזר היון
י"ז סיון התשע"ד / 14.06.2014 22:21

שלשת החטופים ששמותיהם ותמונותיהם מוכרים כבר לכל אדם בישראל הם גיל-עד שאער בן 16 מטלמון, תלמיד ישיבת ‘מקור חיים’ בכפר עציון; נפתלי פרנקל בן 16 תושב נוף איילון, גם הוא מישיבת ‘מקור חיים’; ואייל יפרח תושב אלעד בן 19, שלמד בישיבת שבי חברון.

 ישיבת מקור חיים נחשבת לאחת הישיבות תיכוניות הטובות בארץ, ובנשיאותה עומד הרב עדין אבן ישראל (שטיינזלץ). בראשות הישיבה עומד הרב דוב זינגר וסגנו הוא הרב דוד רבינוביץ’. הישיבה היא חלק ממוסדות מקור חיים בראשותו של הרב שטיינזלץ, ומספר תלמידיה עומד על כ-300 תלמידים.

החטוף השלישי איל יפרח למד בישיבת שבי חברון. ישיבה זו ממוקמת בבית רומנו שבחברון והיא ישיבה ציונית דתית. הישיבה הוקמה בשנת 1980, לאחר רצח שישה בחורים בליל שבת בבית הדסה. הרב אבינועם הורביץ, אז תלמיד ישיבה צעיר, ארגן קבוצת תלמידים מישיבת מרכז הרב בירושלים לשם הקמת ישיבה בחברון. הישיבה הוקמה בשנת 1982, בידי הרב משה בלייכר, עם קבוצה של עשרה תלמידים, והחלה את דרכה בבית הדסה.

בשולי הסיפור של החטופים מהישיבה התפרסם הערב סיפורו של תלמיד נוסף, בנו של מזכ”ל תנועת בני עקיבא, שתכנן לעלות עם חבריו על ה’טרמפ’ בו נסעו. אביו סיפר היום לכתב ynet כי בנו החליט ברגע האחרון להתעכב עוד מעט בישיבה ונפרד מחבריו. “שלומו כעת טוב, הוא מתכנס בעצמו ומתפלל”.

לדבריו הישיבה מתנהלת בצורה מאוד מסודרת בנושא הנסיעות. “אין יציאה מהישיבה ללא אישור הורים, יש איסור חמור על נסיעה בטרמפים מחוץ ליישוב. מקפידים על זה מאוד עם התלמידים, משוחחים איתם, גם אנחנו, ההורים, גם הישיבה”.

מאידך מודה הירשברג כי לעיתים נאלצים התלמידים לעלות על ‘טרמפים’, מאחר שלא תמיד קיימת במקום תחבורה ציבורית מסודרת. “אני חושב שבשעה הזו שכולנו חרדים ומתפללים לשלומם, לא צריך לעסוק בשאלת הטרמפים והנסיעות אלא במצב שבו אנחנו מצויים – המציאות הבלתי אפשרית של החיים שלנו. יש דרכים שאין בהן תחבורה סדירה וביישובים עצמם יש רק אוטובוס אחד או שני אוטובוסים ביום. העיסוק צריך להיות בביטחון האזרחים ולא באופן שבו הם מתנהלים. הם מתנהלים בצורה סבירה, הגיונית ואולי בלתי אפשרי או בלתי סביר להתנהג אחרת. כולנו צריכים לנקוט יתר זהירות, יתר תשומת לב אבל השאלה שצריכה להישאל היא לא על הנחטפים אלא על החוטפים”.

גלעד אחראי מאד

דודו של נפתלי פרנקל, ישי פרנקל, אמר היום: “עברה עלינו שבת משפחתית לא פשוטה, מאוד מתוחה. אנחנו אופטימים, מקווים לטוב. חשוב לנו מאוד להביע את התודה שלנו בראש ובראשנה לגורמי הביטחון. אנחנו מקבלים המון תמיכה מעם ישראל, אנחנו מאוד מעריכים את זה וזה מאוד עוזר לנו”.

העיתונאית אמילי עמרוסי המכירה היטיב את משפחת שעאר סיפרה לערוץ 7: “רק מי שילד ילדים יכול להבין את התחושה הזאת, תחושה של חוסר וודאות. אני מכירה אישית את גלעד במשך שנים ארוכות, גלעד אחראי מאוד, הוא מתקשר לאמא ומספר לה על כל דבר שהוא עושה. במשך השנתיים הראשונות ההורים לקחו את הילד הלוך-חזור לישיבה מהישיבה”.

מנהל המוקד העירוני באלעד אפי שטרן אמר היום ל’קול החרדי’: “משפחת יפרח, משפחה צנועה ומאופקת, היו ספונים בביתם כל השבת מלבד תפילת שחרית”.

עוד בנושא:

• נהג ישראלי: שניים משלושת הנערים נסעו איתי לפני שנחטפו 

• אלה שלושת החטופים • נערכים ל”גל ענק של מעצרים”

• יהודים בעולם מצטלמים עם השלט: ״Bring Back Our Boys״    

• ראש השב”כ לשעבר: “שחרור מחבלים עודד פיגועי חטיפה”

• הנשיא להורים: “אנו משפחה אחת” ההורים: “מרגישים את החיבוק”    

• בצרה ובשבייה: איפה מתפללים • מה אמרו גדולי ישראל

• מחדל? המשטרה ידעה על החטיפה שעות לפני שדיווחה על כך לצבא 

• הסבא של גיל-עד: “מה שיביא לנו את השקט זה התפילות”

• ראש הממשלה: “חד וחלק. הנערים נחטפו על ידי אירגון טרור” 

• 50 שעות ראשונות של חרדה: החטיפה שעה אחרי שעה 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות