אלה שלושת החטופים • נערכים ל”גל ענק של מעצרים”

שלושת הנערים שנחטפו מגוש עציון בליל שישי הם נפתלי פרנקל בן 16 וחצי מנוף איילון, גיל-עד שאער בן 16 וחצי מטלמון, ואייל יפרח בן 19 מאלעד • "התקדמות זהירה בחקירה" • צה"ל מזרים עוד כוחות לאיזור חברון להמשך החיפושים אחר החטופים • כוחות צה"ל פורצים לבתים בחברון ובכפרים באזור ומתשאלים תושבים
יוני גרין
ט"ז סיון התשע"ד / 14.06.2014 20:41

שלושת הנערים שנחטפו מגוש עציון בלילה שבין חמישי לשישי, הם נפתלי פרנקל, בן 16 וחצי מנוף איילון, גיל-עד שאער, בן 16 וחצי מטלמון שבבנימין ואייל יפרח, בן 19 מאלעד – כך הותר לפרסם בשבת בצהריים.

פרנקל הוא הנעדר שלו גם אזרחות אמריקנית, בנוסף לזו הישראלית.

גורם ביטחוני טען הערב כי קיימת “התקדמות זהירה” בחקירת החטיפה. עם זאת, הוא ציין כי לא בטוח שהנערים עודם בחיים. לדבריו, לא נראה שזה יסתיים בשעות הקרובות, אלא מדובר בעניין של ימים.

בצהריים התייחס שר הביטחון, משה יעלון,  בתום הערכת מצב שכינס עם קצינים בכירים בבסיס החטיבה המרחבית יהודה לחטיפה:  “אנו נמצאים בעיצומו של מאמץ מודיעיני. לא מעט כוחות הוקפצו לאזור יהודה ושומרון, בדגש על חברון. כנראה שהחטיפה הזו עברה מתחת למכ”ם שלנו. בוצעו מעצרים וסריקות. אנחנו מקווים שזה יביאו אותנו כמה שיותר מהר אל הנעדרים כדי לחלץ אותם בחיים.

לדברי יעלון, “המאמץ הוא של כל זרועות הביטחון, במגמה להביא לחילוץ הנעדרים מוקדם ככל האפשר. הנחת העבודה שלנו היא כי הם בחיים”.

בצהלך הוחלט כי גל המעצרים יורחב גם למוקדים נוספים ביהודה ושומרון, ובצהריים הגדיל צה”ל את מספר החיילים הפרושים באזור העיר חברון. בין היתר, תוגברו הכוחות בלוחמי יחידות העילית של צה”ל, וחיילי חטיבות הצנחנים, נח”ל וכפיר.

במסגרת המבצע עצרו כוחות הביטחון יותר מ-20 פלסטינים בחברון ובכפרים שסביב – בעיקר בכפר דורה. בין העצורים גם שני אסירים ביטחוניים ששוחררו באחת העסקאות האחרונות, ונבדק קשר אפשרי שלהם לאירוע.

כוחות צה”ל באזור פועלים ללקט נתוני מודיעין, פורצים לבתים של פלסטינים בחברון ובכפרים באזור ומתשאלים תושבים.

גורם ביטחוני אמר כי כעת נערכים ל”גל ענק של מעצרים”.

כל הצמרת הביטחונית של ישראל התכנסה הערב לדיון הערכת מצב מיוחד בקריה בתל אביב בעקבות חטיפתם.

הדיון בקריה נערך בהשתתפות ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון משה (בוגי) יעלון, הרמטכ”ל רב-אלוף בני גנץ, ראש השב”כ יורם כהן, ראש המוסד תמיר פרדו, ראש אמ”ן האלוף אביב כוכבי ומתאם הפעולות בשטחים יואב (פולי) מרדכי.

הערב ימסור דובר צה”ל האלוף מוטי אלמוז הודעה לציבור ואחריה צפוי הקבינט המדיני-ביטחוני להתכנס בקריה לדיון מיוחד.

בתוך כך נערכות תפילות בבתי כנסת ובישיבות ברחבי הארץ לשלום החטופים.

באלעד תתקיים עצרת תפילה בשעה 22:30 בבית הכנסת ‘משכנות נריה’.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    צער גדול לכל כלל ישראל
    14/06/2014 23:02
    ציבי
  1. אבל לצערינו הכל מגיע לנו משום חפירת קברי יהודים בב”ש,

  2. רק תפילות יעזרו
    14/06/2014 23:13
    אחראי