פצצות במרכזים יהודיים? “איום מאורגן” • טראמפ: נמשיך לגנות

גל חדש של איומים: היום פונו 4 מרכזים קהילתיים ברחבי ארה"ב • ראש מחלק החקירות במשטרת ניו יורק: "האיומים מגיעים לעתים קרובות עם שפה ספציפית. לאור הכמות, נראה כי זה מאורגן" • דובר הבית הלבן: "כל זמן שהם נמשכים, נמשיך לגנות אותם ולבחון דרכים לשים להם סוף"
נתן פרל
י' אדר התשע"ז / 07.03.2017 23:56

ראש מחלק החקירות במשטרת ניו יורק, רוברטס בויס, אמר הערב (שלישי) כי האיומים על פצצות במרכזים יהודיים בניו יורק מתגברים “בקצב חסר תקדים” ונראה כי מדובר ב”איומים מתואמים”.

מוקדם יותר היום פונו ארבעה מרכזים יהודיים וכמה לשכות של ‘הליגה נגד השמצה’ ברחבי ארצות הברית, לאחר שהתקבלו איומים טלפוניים על מתקפה.

לפי זרוע האבטחה של איגוד הפדרציות היהודיות בארה”ב, שיחות איומים התקבלו הבוקר במרכזים קהילתיים במילווקי, ברוקוויל שבמדינת מרילנד, פורטלנד שבמדינת אורגון ורוצ’סטר במדינת ניו יורק, שם הושחתו לאחרונה מצבות בבית העלמין היהודי. גם המרכז הקהילתי בדייבי שבפלורידה פונה.

כוחות המשטרה המקומיים והבולשת הפדרלית FBI פתחו בחקירה וסייעו בפינוי המבנים.

עד היום היו שישה גלים של איומים על הטמנת פצצות, שהופנו אל יותר ממאה מוסדות יהודיים – כולם היו איומי סרק, אולם היו גם התקפות ונדליזם בבתי עלמין יהודיים.

“לאור הכמות, נראה כי זה מאורגן”, אמר ראש מחלק החקירות  במסיבת עיתונאים. לדבריו, “ייתכן כי זה מגיע מאדם אחד, או מקבוצה. לפי שעה לא ניתן לקבוע זאת. האיומים מגיעים לעתים קרובות עם שפה ספציפית, שאני לא אכנס אליה כרגע”.

גם דובר הבית הלבן, שון ספייסר, התייחס היום לגל החדש של האיומים.”אני רוצה לחלוק עמכם את מחשבותיו של הנשיא, שמקווה בכל נימי נפשו שלא נצטרך להמשיך לחלוק עמכם את הדיווחים הללו. אבל כל זמן שהם נמשכים, נמשיך לגנות אותם ולבחון דרכים לשים להם סוף”, אמר.

בסוף השבוע נעצר חשוד שערך שיחות איומים על קיומן של פצצות במוסדות יהודיים ברחבי המדינה. העצור, חואן תומפסון בן ה-31, מאוהדיו של המתמודד לנשיאות מהמפלגה הדמוקרטית – ברני סנדרס, חשוד שאיים לפחות בשמונה מקרים על מרכזים קהילתיים יהודיים.

הוא נעצר בסנט לואיס והופיע בפני בית משפט בניו יורק.

תומפסון מואשם בכך שהתחזה לאישה ושלח בשמה איומים למרכזים יהודיים דרך האינטרנט. על פי התביעה, החשוד “ככל הנראה איים על מרכזים יהודיים בשם האישה כחלק ממסע שיטתי שנועד להטריד את האישה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות