ביבי נתניהו מעביר לצחי הנגבי גם את סמכותו להתיר כדורגל בשבתות

לראשונה מזה 57 שנים: בעקבות עתירת 'התנועה למדינה יהודית' לאסור את משחקי הכדורגל בשבתות בניגוד לחוק - תתכנס הוועדה המוסמכת להעניק היתרים • נתניהו מנסה להרחיק מעצמו את תפוח האדמה הלוהט - ומעביר את סמכותו להנגבי
אריה ריבקינד
ה' אדר התשע"ז / 03.03.2017 01:46

נתניהו בועט בכדור: ראש הממשלה מתנער מסמכותו להעניק היתרים לעבודה בשבת, ומעדיף להעביר אותה לשר אחר.

לפי דיווח של עידן יוסף ב-news1, ביום הראשון יבקש נתניהו להעביר את סמכותו בנושא לידי השר צחי הנגבי – שיהיה אחד משלושת השרים המרכיבים את הוועדה המוסמכת להעניק היתרים, וזאת עד לסיום כהונת הממשלה הנוכחית.

הוועדה, המוקמת מכוח חוק שעות עבודה ומנוחה, מתכנסת לראשונה אחרי 57 שנים בהן לא התכנסה.

החוק קובע כי כדי להעניק היתר ענפי לעבודה ביום המנוחה נדרשת ועדה המורכבת משלושה – ראש הממשלה, שר העבודה והשר לשירותי דת.

הוועדה תכונס באופן מיוחד כדי לדון האם לתת היתר כללי לענף הכדורגל, בעקבות עתירה לבג”ץ שהגישה התנועה למדינה יהודית נגד קיומם הלא-חוקי של משחקי הכדורגל בשבת.

בג”ץ טרם הכריע בנושא.

כיום ישנו מספר מצומצם מאוד של היתרים ענפיים בשבת, שהמשותף להם הוא הצלת נפשות של בני אדם/בעלי חיים, ענפים שאי הפעלתם תביא לקריסתם או ענפי פנאי שכוח האדם שלהם נשען על כוח אדם מתחלף דוגמת בתי קפה.

סמכות השר לשירותי דת לעניין חוק זה לא עברה אוטומטית לשר לשירותי דת הנוכחי, ח”כ דוד אזולאי, והיא “מרחפת” כעת באוויר, מבלי שניתן יהיה לדעת כעת האם תעבור לשר אזולאי. לא ידוע מדוע נמנע נתניהו לכלול בהצעה להחלטה העברת הסמכות החוקית לשר אזולאי כחבר השלישי בוועדה.

בהצעה להחלטה המוגשת לממשלה לא ניתן נימוק להעברת הסמכות מידיו של ראש הממשלה לשר הנגבי. לא ידוע על ניגוד עניינים כלשהו של נתניהו כגון חברות במועדות כדורגל כלשהו.

ההערכה היא כי הוא מנסה להרחיק מעצמו את תפוח האדמה הלוהט.

זהו, אגב, התפקיד הנפיץ השלישי אותו מעביר נתניהו להנגבי. קדם לכך מינויו כממלא-מקום שר התקשורת, ובשבוע האחרון מינויו כאחראי לניהול המו”מ ב’מתווה הכותל’.

לפי news1, עמדתו של השר הנגבי בנושא נוטה לתמוך במתן היתר, שכן מדובר באוהד מושבע של קבוצת מכבי תל אביב בכדורגל. הוא מחזיק במינוי למשחקי הבית של הקבוצה ומלווה אותה שנים רבות.

שר העבודה חיים כץ כבר הודיע על תמיכתו במתן היתר לענף הכדורגל בשבת.

זהותו של השר השלישי, כאמור, טרם נקבעה ולכן לא ניתן לדעת מראש מה תהיה עמדתו.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות