הוריו של נחמן עתיה ז”ל על הרוצח ממגדל: צריך לבדוק אם הוא עמלקי

אורה וישראל הוריו של נחמן עתיה ז"ל שנרצח על ידי נב סלע עם אשתו דור וילדיהם יוסף ובנימין ז"ל סיפרו לאתר וואלה על תחושותיהם מול כתב האישום: "רק בורא עולם יכול לתת את העונש שמתאים לו"
דוד ליבוביץ
ד' אדר התשע"ז / 02.03.2017 21:33

“רק בורא עולם יכול לתת את העונש המתאים”, כך אומרים היום [חמישי] אורה וישראל הוריו של נחמן עתיה, שנרצח על ידי נדב סלע ביחד עם רעייתו דור ושני ילדיהם יוסף ובנימין. את הדברים אמרו ההורים השכולים לאתר וואלה.

בנם הנוסף של הזוג עתיה, נתן בן ה-11, ניצל כזכור מהזירה לאחר שהעמיד פני מת אך נפצע בפניו באורח בינוני. בשבועיים האחרונים החל נתן להיפגש עם יועצת כדי להתמודד עם המראות שראה. “כשאני הולך ליועצת אז יש לי חבר בכפר גלעדי שיש לו בית ספר לתופים ומוזיקה ואני מתופף”, סיפר והוסיף כי היום הוא מרגיש יותר טוב.

עוד אמרו ההורים בראיון לוואלה כי, “לא שמענו ולא ראינו אותו ואנחנו לא מעוניינים לחטט בפצעים שיעשו מוגלה. אנחנו מנסים לקום, ולהאמין שיש פה מהלכים שאנחנו לא יכולים להבין. מהלכים שמימיים ורק בורא עולם יוכל להסביר מה היה כאן. זה לא משהו טבעי. אנחנו מנסים לקום ולא לחפור בפצעים”.

ההורים סיפרו על אמונתם ואמרו, כי הם “מקווים שבורא עולם ירחם על נתן. אנחנו מאמינים שהוא מרחם עליו כפי שריחם עליו בזירה ובעזרת השם בזכות התפילות של עם ישראל ואנחנו רוצים להודות לכל עם ישראל על התפילות והחיזוקים”.

אין עונש ראוי בעולם הזה

ישראל סיפר על תחושותיו מכתב האישום: “כל כתב האישום הזה הוא זוועתי, דברים שלא צריך לתאר אותם. דרגות הטירוף של הסביבה שאנחנו חיים בה לצערנו מעלות את הרף מאירוע לאירוע כמו שאנחנו רואים בשנים האחרונות. בית המשפט צריך לתת מענה ולהגדיר את אותו טירוף שאנחנו חיים בתוכו וזה התפקיד שלהם”, הוסיף.

על העונש שלדעתו צריך סלע לקבל אמר ישראל כי, “אנחנו מאמינים שבורא עולם יעשה את הדבר שצריך לעשות אותו”. לדבריו, “אני לא חושב שיש עונש בעולם הזה שהוא יכול לקבל שיכיל את הרשעות והעוצמה שפגע בנו ובמשפחה שלו, שאין לו שום רחמים עליהם. הוא טוען שהם היו עמלקים, צריך לבדוק שהוא לא עמלקי”. אורה הצטרפה אף היא לדבריו של בעלה ואמרה כי “רק בורא עולם יכול לתת את העונש שמתאים לו. שום עונש בעולם הזה לא ישתווה לעונש האמיתי שהוא צריך לקבל”.

נמצא במקום טוב

“נחמן נמצא במקום טוב”, אמרה אורה האם והוסיפה: “הוא מת על קידוש השם וזה לא משהו טבעי”. לדבריה, “אנחנו יודעים שבורא עולם עושה פה משהו טוב שלנו אין את השכל להבין את זה למרות שבעיניים שלנו זה נראה רע, רע, רע”. עוד אמרה כי “אנחנו בתהליך של גאולה ואנחנו מחכים בסבלנות ואנחנו יודעים שאנחנו במקום הכי טוב שיש, תחת כיסא הכבוד”.

“אני חושב שהתשובה הכי טובה לשאלה ‘מה מחזק אותנו’ היא האמונה”, הוסיף ישראל. “מי שמאמין שיש בורא לעולם ויש המשכיות ונצחיות, זה מה שיכול להציל את הבן אדם אחרי מעשה כזה קשה. אני גם מסתכל על חצי הכוס המלא – נתן שנשאר איתנו ויצא מכזאת תופת. זה ממש הרווחה בתוך הצרה. רווח והצלה בתוך הצרה”.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    חרדי פתח לבת 11 את הפנים
    05/03/2017 03:46
    מירי גיל
  1. הוא בכלל לא חרדי רק נראה כחרדי וגרם לחילול שם שמים ועכשיו שוב יאשימו את החרדים בגלל חיות בני אדם המחופשים כחרדים משהו לא לא רגיל קורה כאן לאן הדרדרנו

    • יוסי   05/03/2017 12:17

      אחלה דרך ‘בוגרת’ להתמודד עם תחלואה החברה החרדית