למה מבקש ארגון הטרור הרצחני מתושבי אפגניסטן לשתול עצים?

ה'טליבאן' כבר לא שולט באפגנסיטן, אך למרות זאת הוא ממשיך לבצע מעשי זוועה • אלא שכעת הוא משחרר הצהרה מוזרה הקוראת לתושבי המדינה לשתול עצים, על מנת להיטיב עם הסביבה • מה עומד מאחורי ההכרזה המשונה?
קובי פינדרוס
ב' אדר התשע"ז / 28.02.2017 19:03

הטליבאן אמנם כבר לא שולט באפגניסטן, אבל הוא ממשיך בפעולות הטרור שלו. לצד מעשי האימה והזוועה, פרסם הארגון בימים האחרונים כרוז מפתיע – בו הוא קורא לתושבי המדינה… לשתול עצים.

בהודעה שפורסמה בתחילת השבוע ותורגמה ל-4 שפות, כולל אנגלית, כותב מנהיג הארגון מאלא הייבתוללה אח’ונדזאדה: “המוג’אהדין, וכל יתר אנשים המדינה האהובה שלנו, חייבים להצטרף למאמץ שתילת עצים”.

מה ההיגיון העומד מאחורי ההודעה המוזרה?

על פי הערכות שהועלו באתר ‘פז”ם’, מדובר בחלק מקמפיין שמנהל הטליבאן במטרה להוכיח שהוא שלטון לגיטימי, לכאורה.

אמנם בכרזות שהפיץ הארגון שולבו מסרים דתיים וסביבתיים כמו: “אללה קשר את חייהם של בני האדם עם הצמחים. הצמחים חיים מהאדמה, ובני האדם חיים מהצמחים, כך שאם הצמחים יהיו בסכנה – החיים כולם יהיו בסכנה, כפי שהחליט אללה”.

אפגניסטן לא נחשבת למדינה “ירוקה” במיוחד: היא בנויה ברובה מערים צפופות או משטחים מדבריים, ורק בבירה קאבול ישנם פארקים ספורים.

על פי נתוני משרד הבריאות האפגני, כ-4,000 תושבים בבירה מתים מדי שנה, כתוצאה מזיהום אוויר.

בשלטון האפגני הרשמי, בכל אופן, גינו כצפוי את ההצהרה.

דובר מטעם הנשיא האפגני טען שמטרת ההצהרה היא “להטעות את דעת הקהל” ו”להסיח את דעתו מהפשעים ההרסניים שמבצע הטליבאן”.

“מאז שנוסד ארגון הטליבאן, הדבר היחיד שהוא מעוניין בו, הוא להילחם. כיצד זה אפשרי שכעת הטליבאן חושב על לשתול עצים ולהגן על כדור הארץ?” שאל הדובר.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות