שופט הקפיא את הצו נגד כניסת מוסלמים לארה”ב • הנשיא: מגוחך

בית המשפט הפדרלי במדינת וושינגטון השהה באופן זמני את צו ההגירה שהוציא הנשיא בשבוע שעבר • טראמפ: "הדעה של השופט-לכאורה, שמרחיק את אכיפת החוק מיידי המדינה שלנו מגוחכת" • מחלקת המדינה אישרה מחדש את האשרות שבוטלו
נתן פרל
ח' שבט התשע"ז / 04.02.2017 18:55

טראמפ נגד בית המשפט: נשיא ארה”ב דונלד טראמפ תקף אחר הצהריים (שבת) את השופט מבית המשפט הפדרלי שהקפיא את הצו האוסר על כניסת אזרחים משבע מדינות מוסלמיות לארה”ב.

“הדעה של השופט-לכאורה, שמרחיק את אכיפת החוק מידי המדינה שלנו מגוחכת”, צייץ הנשיא בחשבון הטוויטר שלו. “נהפוך את ההחלטה”.

מילותיו הקשות של טראמפ מגיעות לאחר שבית המשפט הפדרלי במדינת וושינגטון השהה לפנות בוקר, באופן זמני, את צו ההגירה שהוציא הנשיא בשבוע שעבר.

השופט ג’יימס רוברט מבית המשפט הפדרלי בסיאטל דחה את העמדה של ממשל טראמפ, לפיה המדינות שעתרו – וושינגטון ומינסוטה – לא רשאיות לעשות זאת, וכתב בהחלטתו כי הצו גורם ל”פגיעה מידית ובלתי הפיכה”.

בעקבות זאת מחלקת המדינה בארצות הברית אישרה מחדש היום את אשרות השהייה שבוטלו בעקבות הצו הנשיאותי.

מוקדם יותר היום הודיעו חברות התעופה “אייר פראנס” של צרפת, “קטאר איירוויז” של קטאר, “האמירויות” של איחוד האמירויות ו”איתיחאד איירווייז” של אבו דאבי, כי יאפשרו לאזרחי שבע המדינות המוסלמיות שהוטלו עליהן מגבלות כניסה לארצות הברית לעלות על טיסות למדינה.

גם רשות המכס והגבולות הנחתה את חברות התעופה, כי כעת מותרת – עד להודעה חדשה – כניסתם של תושבי אותן מדינות לתחומי ארצות הברית, ללא הגבלות מיוחדות.

בציוץ נוסף כתב הנשיא: “כשמדינה לא יכולה יותר לומר מי יכול ומי לא יכול להיכנס ולצאת במיוחד מסיבות של ביטחון – זו בעיה גדולה. מעניין שכמה מדינות במזרח התיכון מסכימות עם האיסור הזה. הן יודעות שאם לאנשים מסוימים תתאפשר הכניסה, זה אומר מוות והרס מוחלט”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות