הסתיים פינוי בית הכנסת בעמונה: אלימות קשה נגד השוטרים • צפו

כוחות המשטרה פרצו לבית הכנסת בעמונה דרך החלון • 17 שוטרים נפגעו באורח קל • ארגון 'חוננו' מדווחים על כעשרים מהמתבצרים שנפצעו אף הם במהלך הפינוי • ספרי התורה מוצאים מבית הכנסת
חיים טוויל
ו' שבט התשע"ז / 02.02.2017 09:33

כוחות משטרה גדולים סיימו בצהריים (חמישי) פינוי קשה בבית הכנסת שבעמונה והוציאו מהמקום את עשרות הצעירים שהתבצרו במקום. תהליך הפינוי ארך זמן רב והיה מורכב.

17 שוטרים נפצעו במהלך פינוי בית הכנסת. מתבצרים בבית הכנסת תקפו שוטר במוט ברזל. כמו כן המתבצרים הפעילו מטפים וזרקו חפצים על השוטרים.

ארגון ‘חוננו’ מדווחים על כעשרים מהמתבצרים שנפצעו אף הם במהלך הפינוי הקשה.  6 שנפצעו מאלימות שוטרים במהלך פינוי בית הכנסת בעמונה פונו לבתי החולים בירושלים: 4 פונו לבית החולים הדסה הר הצופים ו-2 להדסה עין כרם.

מבית החולים הדסה הר הצופים נמסר: “אל חדר המיון פונו 4 נפגעים אזרחים מעמונה, בגילאי 15-20. סובלים מחבלות קלות ופגעי קור.

בתוך כך, צעירים שפונו מבית הכנסת בעמונה ליישוב עופרה, ניפצו את חלונות האוטובוס בו נסעו וברחו מהשוטרים. חלק מהצעירים נתפסו על ידי כוחות הביטחון שנכחו במקום.

מהמשטרה נמסר: “הושלם פינוי בית הכנסת בעמונה, ובדקות אלה פועלים השוטרים להרחיק את אחרוני המסתגרים והצעירים הנוכחים במקום ולהעלותם לאוטובוסים. בשעה זו מאפשרת המשטרה לראשי הקהילה להוציא באופן מכובד את תשמישי הקדושה.

“במהלך הכניסה למתחם השוטרים נתקלו בהתנגדות עזה, שכללה אלימות קשה במיוחד השלכת אבנים, מטפי כיבוי, בקבוקי צבע קרשים ואמצעים נוספים לעבר השוטרים.

“עד כה כ-17 שוטרים נוספים נפצעו במהלך הכניסה למתחם, שמתווספים ל-24 שוטרים שנפצעו עד כה”.

המשטרה מדגישה, כי כנגד כל פעולות אלימות המשטרה תפעל באופן נחוש ובלתי מתפשר ותמצה את הדין כנגד פורעי החוק.

קודם לכן בני הנוער והצעירים המתבצרים צעקו מתוך בית הכנסת “עמונה לא תיפול” ו”תגידו למפקד אני לא יכול, אל תעשו את זה”, בעוד השוטרים מפנים את המתרסים והמחסומים שהוקמו בכניסה.

עשן יצא מהכניסה לבית הכנסת, בעקבות מטף שנפתח לעבר השוטרים. ארבעה שוטרים נפגעו באורח קל.

השר לבטחון הפנים גלעד ארדן מגנה את פעילי הימין הקיצוני המתבצרים בבית הכנסת: “‏המתבצרים בבית הכנסת הם חוליגנים הראויים לכל גנאי, הם מבזים את היהדות ואין להם שום כבוד לדת, בית כנסת ורבנים. אני מצפה מהמשטרה לפעול בנחרצות לפנותם”.

מוקדם יותר הבוקר הסתיים פינוי המבנה הסמוך לבית הכנסת בו התבצרו פעילים נוספים.

וידאו: קבוצת מדברים תקשורת

כוחות המשטרה השלימו הלילה (חמישי) את פינוי הבית האחרון ביישוב עמונה.

המשטרה מסרה הבוקר: “נכון לשעה זו פונו כלל המבנים מהישוב למעט בית הכנסת ומבנה הממוקם בצמוד אליו. בשעה זו הכוחות נערכים להמשך הפעילות בהתאם”.

עד כה נעצרו 13 מפגינים בעמונה. הם נחשדו בהפרת צו אלוף, הפרעה לשוטר במילוי תפקידו ותקיפת שוטרים. חלק מהעצורים כבר שוחררו בערבות, והורחקו לחמישה ימים משטח היישוב.

מתחילת המבצע נפצעו 24 שוטרים ושוטרות במצב קל, חלקם פונו לבתי החולים ומרביתם שוחררו לאחר קבלת טיפול רפואי.

בסך הכל עד כה הורחקו באוטובוסים כ-800 צעירים וצעירות שהתגודדו ביישוב.

עו”ד איתמר בן גביר, ששהה הלילה בבית משפחה שלא פונתה בעמונה, למרות העובדה כי המשטרה דיווחה שהשלימה את כל פינוי הבתים – אמר הבוקר: “אני מקווה שהמודיעין של המשטרה טוב יותר בטיפול במחבלים מאשר בגירוש יהודים צדיקים אחרת כולנו אמורים להיות מוטרדים”.

בן גביר מסב את תשומת הלב לכך שאמש המשיכו לזרום דיווחים מהאוטובוסים, לפיהם “כאשר מצלמות התקשורת לא באיזור חלק מהשוטרים פועלים באלימות רבה”.

שוטר משמר הגבול סירב אתמול פקודה לפנות את התושבים וזכה לחיבוקים מהצעירים. מפקדיו הרחיקו אותו מהמקום.

לשערי צדק פונו שבעה נפגעים מעמונה. שלושה ילדים, שני אזרחים, שוטר וחייל. כולם פצועים באורח קל. ארבעה שוחררו ושלושה נותרו להמשך טפול והשגחה – שני אזרחים וחייל.

בהדסה הר הצופים מאושפז שוטר עם חבלת ראש קלה ובהדסה עין כרם מאושפזים שלושה שוטרי מג”ב.

ראש מועצת שומרון יוסי דגן הנחה את יחידות הנוער באגף החינוך הרווחה והמתנ”ס במועצה אזורית שומרון, להערך למתן מענה פרטני וקבוצתי ומענה טלפוני של קו חם לבני נוער ומשפחותיהם שלקחו חלק בהתנגדות לפינוי הישוב עמונה היום. ולמעגלים סביבם.

מועצה אזורית שומרון תוציא לקראת סוף השבוע, תדריך למדריכי הנוער ולמוסדות החינוך בנושא: כיצד לשוחח עם הנוער על הנושא ולהתמודדות עם השלכות הפינוי הקשה היום בעמונה מבחינה רגשית ערכית ואמונית.

דגן ששהה בעמונה יחד עם מנהיגות הישוב ותושביו והוא מגורש משא-נור בעצמו – אמר: “עברו עלינו כאן שעות קשות. ראיתי חובה להיות כאן עם תושבי עמונה הגיבורים בשעות הקשות הללו. הדבר הנורא הזה שקרה היום לא היה קורה במדינת חוק נורמלית שבה כל האזרחים שווים בפני החוק. אולם מהמקום הזה אנחנו נתחזק. ונתעצם. המועצה האזורית שומרון על אגפיה השונים ערוכה לתת מענה לתלמידים ולמבוגרים שלקחו חלק בהתנגדות לפינוי וחשים שהם זקוקים למענה”.

אתמול החליטו שופטי בג”ץ סלים ג’ובראן ויורם דנציגר לבטל את ‘מתווה עמונה’ שסוכם בין תושבי עמונה לממשלה.

ההחלטה התקבלה בדעת רוב נגד דעתו החולקת של השופט ניל הנדל.

בכך קיבלו השופטים את עתירת ארגון ארגון השמאל הקיצוני ‘יש דין’, שהוגשה בשם פלסטינים הטוענים לבעלות על הקרקע שאמורה הייתה לשמש לפיתרון נכסי נפקדים.

ההחלטה התפרסמה ללא נימוקי השופטים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    כלל בתורה הוא אחד
    02/02/2017 15:54
    גאולה
  1. לפי דברי הלל, רבן של כל התנאים, ושהלכה כמותו, נהיר לנו בודאות גמור, אשר עיקר הרצון שבתורתינו הקדושה היא להביא אותנו לגובה רום המעלה, שנוכל לקיים הכתוב הזה של “ואהבת לרעך כמוך”, כי בפירוש הוא אומר: “ואידך פירושא הוא זיל גמור”, דהיינו, מפרשים לנו איך לבוא לכלל הזה.
    “בעל הסולם – מאמר אהבת ה’ ואהבת הבריות”