“ילדים הועלו לאוטובוסים, נלקחו הטלפונים – ואז חטפו מכות רצח”

עדויות קשות מעמונה על אלימות של שוטרים • ברוך מרזל לחרדים10 לאחר ששוחרר מחקירה: "איפה שאין מצלמות המשטרה מתנהגת באלימות" • מנכ"ל חוננו: "האוטובוסים נסעו למקומות שונים בארץ, שם הורדו הילדים בלילה בחושך בקור, לבד. בוכים וחבולים" • צפו: תיעוד מהפינוי והעימותים
חיים טוויל וחיים בוזגלו
ה' שבט התשע"ז / 01.02.2017 21:53

לחמ”ל המשפטי של ארגון חוננו מגיעות בשעות האחרונות עדויות רבות על אלימות שוטרים ועל הפרת זכויות קשה של מפוני המחאה בעמונה.

מהדיווחים עולה, כי עיקר האלימות מתרחשת לאחר שהמפונים מועלים לאוטובוסים.

“בהוצאת אנשים מהבתים השוטרים מאופקים, אך במקומות שאין מצלמות שם מתחילה האלימות. אנו מדווחים על אלימות קשה בתוך האוטובוסים, לאחר שכל המצלמות והמכשירים הסלולארים נלקחים לילדים. אנו קוראים לכל מי שנפגע לפנות אלינו לצורך הגשת תלונות ותביעות כנגד שוטרים אלימים”, אמרו בחוננו.

גם ברוך מרזל אמר הערב לחרדים10, לאחר ששוחרר: “איפה שאין מצלמות המשטרה מתנהגת באלימות. המשטרה הביאה סרטונים שמוכיחים שתקפתי אותם לכאורה, אבל החוקר אמר להם כי דווקא מהסרטונים לא רואים תקיפה ורואים שהשוטרים לא הציגו לי צו. לא חתמתי על צו הרחקה. השוטרים אמרו שאם אחזור לשם איעצר שוב”.

שמואל מידד (זנגי) מנכ”ל חוננו הוסיף: “לא רגישות ולא נחישות. רק צביעות, אלימות ואכזריות. ילדים וילדות נערים ונערות שפונו מעמונה הועלו על אוטובוסים, שם נלקחו מהם הפלאפונים, שם אין כבר אמצעי תיעוד. ואז הם חטפו מכות רצח.

“האוטובוסים נסעו למקומות שונים בארץ, שם הורדו הילדים בלילה בחושך בקור, לבד. בוכים וחבולים”.

בתוך כך,  ארגון חוננו סייע היום ללמעלה מ-40 עצורים ומעוכבים שונים, בתחנת המשטרה במעלה אדומים סייעו עורכי הדין נתי רום ועזריאל פרידנברג מארגון חוננו לעצורים אשר הובאו מאזור עמונה, העצורים נחקרים בחשד להפרת צו אלוף, וחלקם שוחררו לאחר חקירתם בהרחקה מהיישוב עמונה ל-5 ימים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות