אביגדור ליברמן: “מי שהדליף הדו”ח על הדיונים בקבינט – הוא קרימינל”

שר הביטחון הבהיר כי מפלגת ישראל ביתנו תצביע בעד חוק ההסדרה שיעלה אחר הצהריים להצבעה בכנסת - אבל הבהיר: "הסיכוי שלו להיפסל בבג"ץ הוא 100 אחוז" • הצהיר כי סיעתו תצביע נגד ביטול מתווה הכותל
נחמן גור
ג' שבט התשע"ז / 30.01.2017 15:20

שר הביטחון אביגדור ליברמן התייחס היום (שני) בפתח ישיבת סיעת ישראל ביתנו לחוק ההסדרה שצפוי להגיע הערב להצבעה בכנסת – והעריך כי החוק ייפסל על ידי בג”ץ.

“אנחנו נתמוך בחוק הזה, אבל כנראה לא צריך להיות גאון כדי להבין כשהיועץ המשפטי לממשלה מתנגד לחוק, זה אומר שהוא לא מוכן להגן עליו בבג”ץ ושזה חוק לא חוקתי”, אמר ליברמן. “הסיכוי שלו להיפסל הוא 100 אחוז, זה ההבדל בין הצהרות למעשים. ויתרנו על הצהרות, נביא הצהרות בשטח”.

מוקדם יותר היום דחתה הוועדה המשותפת לוועדת החוקה חוק ומשפט וועדת החוץ והביטחון, את כל ההסתייגויות שהגישה האופוזיציה לחוק ההסדרה. האופוזיציה הגישה בקשות לרביזיה על כל ההסתייגויות ולכן יהיה צורך להצביע בצהריים על כולן מחדש.

על דוח מבקר המדינה על מבצע ‘צוק איתן’ אמר ליברמן כי ההדלפות מהקבינט המדיני-ביטחוני הן עבירה פלילית. “מי שמדליף הוא קרימינל. עצם העובדה שמישהו הדליף פרוטוקולים של הקבינט לתקשורת, וברור שמישהו מדליף, הוא מדליף בכוונה מאוד מסוימת. מדובר בעבירה פלילית, ואני לא מתכוון לדון בדוח המבקר כל עוד הוא לא פורסם”.

ליברמן הביע דאגה מדרישת המפלגות החרדיות לבטל את ‘מתווה הכותל’, והצהיר כי סיעתו תצביע נגדו כאיש אחד.

“הייתה ועדה שגיבשה את ההמלצות ואותן המלצות התקבלו בישיבת ממשלה בינואר 2016”, אמר. “אני לא מבין למה לא מיישמים את אותה החלטת ממשלה ומצד שני מובילים חוק שהוא מנוגד לה לחלוטין”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות