קנדה: שישה הרוגים במתקפת טרור נגד מתפללים במסגד בקוויבק סיטי

חמושים פתחו בירי לעבר מסגד בעיר קוויבק סיטי במזרח קנדה: 6 נהרגו • המשטרה מסרה כי עוד שמונה אנשים נפצעו בתקרית • שני חשודים, שהיו בעלי מבטא מקומי - נעצרו • ראש הממשלה, שמתנגד למגבלות ההגירה של טראמפ, גינה: "מתקפת טרור נגד מוסלמים במרכז של תפילה ומקלט"
נתן פרל
ג' שבט התשע"ז / 30.01.2017 08:33

שישה בני אדם נהרגו הלילה (שני) ועוד שמונה נפצעו בתקרים ירי במסגד בעיר קוויבק סיטי שבמזרח קנדה.

המשטרה בקוויבק סיטי מסרה, כי שני חשודים נעצרו וכי החקירה נמצאת בעיצומה.

עדי ראיה מסרו לסוכנות הידיעות רויטרס כי שלושה חמושים פתחו בירי לעבר המסגד בעת תפילת הערב. במסגד היו כ-40 מתפללים.

דובר המשטרה אישר כי ישנם הרוגים ופצועים, אך סירב למסור את המספר המדויק. כמו כן סירבו במשטרה למסור אם ישנו חשד שחמוש שלישי מתבצר בתוך המסגד.

עד ראייה לתקרית מסר לרשת CBC הקנדית, כי החמושים, שהיו בעלי מבטא מקומי, נכנסו למסגד ופתחו בירי תוך שהם צועקים “אללה אכבר”.

הרקע לירי עדיין אינו ברור, אך כלי תקשורת בקנדה דיווחו כי במהלך חודש הרמאדן בשנה שעברה הניחו אלמונים ראש של חזיר בפתח המסגד.

ראש הממשלה ג’סטין טרודו, שמתנגד להגבלות ההגירה בארצות הברית השכנה וקורא לפליטים להגיע לארצו, גינה בהצהרה שמסר את “את מתקפת הטרור נגד מוסלמים במרכז של תפילה ושל מקלט”.

האירוע מגיע שעות ספורות לאחר ששר ההגירה הקנדי, אחמד חוסיין, הודיע כי המדינה תעניק מעמד תושבות זמנית לאנשים הנמצאים בה ולא יכולים להיכנס לארצות הברית בעקבות הצו הנשיאותי שעליו חתם הנשיא דונלד טראמפ, המגביל את הכניסה לפליטים ולאזרחים משבע מדינות מוסלמיות.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות