נתניהו בזירת הפיגוע בו נרצחו 4 חיילים: “המחבל – תומך דאעש”

בתגובה לפיגוע הדריסה בארמון הנציב, בו נרצחו ארבעה חיילי צה"ל הי"ד ו-13 נפצעו - אמר נתניהו: המחבל הדורס הוא תושב מזרח העיר ותומך דאע"ש • "יש פה רצף של פיגועים, ובהחלט יכול להיות שיש גם קשר ביניהם - צרפת וברלין, ועכשיו ירושלים. אנחנו נלחמים בנגע הזה, ונוכל לו"
חיים טוויל
י' טבת התשע"ז / 08.01.2017 17:30

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון אביגדור ליברמן הגיעו אחר הצהרים (ראשון) למקום הפיגוע בארמון הנציב בירושלים, וקיבלו סקירות ממפקד מחוז ירושלים במשטרה ניצב יורם הלוי.

נתניהו אמר: “אנחנו פה לאחר פיגוע טרור אכזרי וטרגי שבו נרצחו ארבעה חיילי צה”ל, שלוש חיילות וחייל. אנחנו יודעים את זהות המפגע, לפי כל הסימנים תומך המדינה האיסלאמית.

”שמנו כתר על ג’בל מוכבר, השכונה שממנה הוא יצא, ואנחנו עושים פעולות אחרות שאני לא אפרט כאן. אני בא עכשיו מדיון עם שר הביטחון, הרמטכ”ל, ראש השב”כ ואחרים, לגבי הפעולות המתבקשות.

”אנחנו יודעים שיש פה רצף של פיגועים, ובהחלט יכול להיות שיש גם קשר ביניהם, מצרפת וברלין, ועכשיו ירושלים. אנחנו נלחמים בנגע הזה, ואנחנו נוכל לו”, הבהיר נתניהו.

ראש הממשלה הוסיף: ”אני מבקש למסור תנחומים למשפחות, וגם כמובן איחולי החלמה לפצועים. אנחנו נתגבר על הטרור הזה כפי שהתגברנו על פיגועים אחרים. יש שורה של פעולות שאנחנו לא נפרט אותן כרגע, שאנחנו נצטרך לעשות כדי להבטיח שמקרים כאלה לא יישנו, שנוכל להם למקרה שיהיו ניסיונות כאלה”.

השר לביטחון הפנים גלעד ארדן הנחה את משטרת ישראל שלא להחזיר את גופת המחבל למשפחתו.

“מדובר בפיגוע נפשע, כואב וחמור במיוחד שעלול להוביל לפיגועי חיקוי נוספים. לא נאפשר למחבל הנתעב ולמשפחתו לקיים הלוויה בה הוא יזכה לכבוד שיעודד מפגעים נוספים. יש לקבור את גופתו אך ורק על ידי כוחות הביטחון ובמקום ללא נגישות למשפחתו ולתומכיו״.

מפכ”ל המשטרה רנ”צ רוני אלשיך הגיע מוקדם יותר היום לזירת הפיגוע – ואמר: “הפיגוע שהתרחש היום בירושלים התבצע על ידי תושב מזרח ירושלים אשר רשאי להסתובב ברכב ישראלי הנושא לוחית זיהוי צהובה בכל מקום, ולהחליט ברגע כזה או אחר שהוא מבצע פיגוע, ללא כל התרעה מוקדמת.

“משטרת ישראל בהיערכות מוגברת בירושלים בכלל ובמזרח ירושלים בפרט, זאת על מנת לצמצם סיכוי לפיגועים ולהגיב מהר אליהם. במקרה הזה המחבל לא צריך יותר מאשר שתיים או שלוש שניות של הזדמנות, על מנת למצוא מטרה לפיגוע, וזה לצערנו מה שקרה פה היום”.

חקירת הפיגוע מתנהלת על ידי המשטרה בשת”פ עם השב”כ תחת צו איסור פרסום. בהקשר זה אמר המפכ”ל: “בכל אירוע ביטחוני שבו צריך לראות מי מעורבים, מה המעגלים שלהם ולנסות לחשוף במה מדובר, מחובתנו לייצר חקירה תחת צו איסור פרסום, כדי למנוע נזק לחקירה. אני מניח שככל שיתבהרו הדברים נוכל לפרסם ולשחרר פרטים בהתאם”.

בהתייחס לתגבור כוחות המשטרה בבירה אמר המפכ”ל: “מחוז ירושלים מתוגבר מאז תחילת גל הטרור באופן משמעותי. בנוסף אנחנו בעיצומו של תהליך גיוס מואץ למשטרת מחוז ירושלים, כשהשנה גייסנו למעלה מ-300 שוטרים ושוטרות לירושלים, על מנת לצמצם את הצורך בתגבור חיצוני”.

לגבי טיפול המשטרה בהסתה ובמסיתים, ציין המפכ”ל: “אנחנו לא מפסיקים לטפל בהסתה. ההסתה מופיעה כמעט בכל מקום ובעיקר במדיה הפלסטינית. אנחנו מתעסקים בזה יום יום ע״י הסרת תכנים וטיפול במסיתים. צריך לזכור שמדובר במאבק מתמשך ואנחנו נדרשים לו ועוד נדרש אליו בעתיד”.

ארבעה חיילים – שלוש חיילים וחייל – בשנות ה-20 לחייהם נרצחו ו-13 בני אדם נוספים נפצעו בדרגות פציעה שונות, שלושה באורח קשה, כשנהג משאית דהר בצהרים אל עבר קבוצת חיילים ופגע בהם באזור הטיילת בארמון הנציב.

נהג המשאית נורה ונהרג.

תמונות:  צלמי פלאש90

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות