חוששים מהתקף לב? הנה החולצה שיכולה להציל את החיים שלכם

גופייה נדיפה המנטרת פרמטרים רפואיים, ומסוגלת להעביר מידע על הפרעות לב פותחה על ידי שני ישראלים • החולצה סיימה בהצלחה ניסוי קליני בבית החולים רמב"ם בחיפה - שהוכיח: איכות המדידה של הבגד זהה לזו של המכשור הרגיל בבית החולים
קובי פינדרוס
ה' טבת התשע"ז / 03.01.2017 11:31

הכירו את החולצה שעשויה להציל לכם את החיים: גופייה נדיפה המנטרת פרמטרים רפואיים, ומסוגלת להעביר מידע על הפרעות לב ובעיות באספקת הדם לשריר הלב לרופא המטפל.

את החולצה פיתחו ד”ר יורם רומם ושותפו עמוס שטנר, והידיעה נחשפה באתר דה מרקר. לחולצה הם קראו Master Caution, על שם נורת האזהרה במטוס, והיא הייתה החולצה הראשונה מסוגה שקיבלה את אישור מנהל התרופות האמריקאי (FDA). בנוסף, היא מחזיקה באישור CE האירופי ואמ”ר הישראלי.

החברה הצליחה לגייס עד כה הון של 20 מיליון דולר מחברת יליניג פרמסוטיקלס (Yiling Pharmaceuticals)  הסינית.

לחולצה יתרונות רבים: היא ניתנת לכיבוס, ומכילה 12 אלקטרודות אינטגראליות בטקסטיל, ובכך היא שונה מחולצות שונות שפותחו לשוק הכושר (Fitness), שמבוססים על אלקטרודה אחת ויודעים למדוד בעיקר דופק.

חלק מהפטנט של החברה הוא שאין צורך בגילוח הגוף לפני השימוש בה.

האם זה עובד? התשובה חיובית בהחלט.

החולצה סיימה בהצלחה ניסוי קליני בבית החולים רמב”ם בחיפה שהוכיח כי איכות המדידה של הבגד זהה לזו של המכשור הרגיל בבית החולים.

בחודשים הקרובים היא תחל בשיתוף פעולה עם בית החולים האוניברסיטאי של NYU, לנגון, במסגרתו החולצה ניתנת לחולים שהשתחררו לאחר אירוע לב.

“החוויה של יציאה מבית החולים אחרי התקף לב היא מטרידה. יום אחד מנתקים אותך מהמכשירים ואומרים לך ללכת הביתה. לעומת זאת, אם תשתחררי עם חולצה שממשיכה לנטר אותך את אמורה לקבל תחושת ביטחון. אנחנו מאמינים שמי שמשתחרר עם הבגד שלנו יציג סיכויי החלמה גבוהים יותר”, אומר רומם לעיתונאית רותי לוי מ’דה מרקר’.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות