המצאה בישראל: מלפפון מתוק בטעם בננה ליים עשיר בוויטמין C

חוקרי מחקר ופיתוח ערבה תיכונה וצפונית מציגים לראשונה: 'קיוואנו' • בהשוואה למלפפון הרגיל, הנחשב לירק, מבחינה קולינרית מוגדר המלפפון החדש כפרי אקזוטי • בכל 100 גר' מלפפון 'קיוואנו' יש 40% מהתצרוכת היומית של ויטמין C
נוחי גולד
ג' טבת התשע"ז / 01.01.2017 15:38

הילדים לא אוהבים לאכול ירקות ופירות? ההמצאה החדשה הזו בוודאי תסייע בחינוך למזון בריא ועשיר בוויטמינים.

מדובר בפיתוח חדש של חוקרי מחקר ופיתוח ערבה תיכונה וצפונית, של מלפפון אפריקאי- ‘קיוואנו’, פרי אקזוטי חדש, המכיל וויטמיןC וסיבים תזונתיים בטעם מתקתק המזכיר את טעם הבננה.

בהשוואה למלפפון הרגיל, הנחשב לירק, מבחינה קולינרית מוגדר המלפפון החדש כפרי אקזוטי, בעל טעם מתוק במיוחד, והחקלאים מקווים שצורתו וטעמו יצרו עניין בקרב הדור הצעיר הממעיט באכילת מלפפון מסורתי.

ה’קיוואנו’ יוצג לראשונה, בתערוכה החקלאית הגדולה שתתקיים בתחנת ‘יאיר’ בחצבה, מרכז המו”פ (מחקר ופיתוח) החקלאי בערבה תיכונה וצפונית ב-1-2 בפברואר 2017.

את פרוטוקול גידול המלפפון, יעבירו החוקרים במו”פ ערבה תיכונה לחקלאי הערבה לגידול נרחב ולשיווק לייצוא, כנראה בשנה הבאה, כחלק ממציאת פתרונות לגידולים חקלאיים נוספים, מלבד הפלפלים.

רבקה אופנבך, מנהלת תחום ירקות במו”פ ערבה תיכונה: “לאחר מחקר מעמיק, אקלמנו את מלפפון ה’קיוואנו’ בחממות המחקר החקלאי של מו”פ ערבה תיכונה, בניסיון להפיק ממנו פרי ייחודיי מתוק, העשיר בסיבים תזונתיים, בריא וטעים”.

לדבריה, בשל מראהו וטעמו גם הילדים יבקשו לאכול ‘קיוואנו’.

מלפפוןבאדיבות תקשורות, יעל שביט

מקור ה’קיוואנו’ בדרום אפריקה. הוא מאופיין בצורתו החיצונית המזכירה גרסה של מלפפון וזכה לכינוי ‘מלפפונו-זואורוז’. צבע קליפתו כלפי חוץ בגוון צהוב-כתום והפנים מכיל גוון צהוב המכיל ציפה ירוקה בשרנית המקיפה את גרעיני המלפפון ממש כפי שאנחנו מכירים במלפפון רגיל.

בכל 100 גר’ מלפפון ‘קיוואנו’ יש 40% מהתצרוכת היומית של ויטמין C וקליפתו ניתנת לאכילה עשירה גם כן בוויטמין C ובסיבים תזונתיים.

בתערוכה החקלאית הגדולה בישראל, שתתקיים בתחנת ‘יאיר’ בחצבה-מו”פ ערבה תיכונה וצפונית, יוכלו המבקרים להתרשם מגידולו בחממות המחקר.

בנוסף למלפפון האפריקאי- ‘קיוואנו’, יפתחו חוקרי תחנת ‘יאיר’ את השערים לביקור רבבות של תיירים מהארץ ומהעולם המגיעים ללמוד, לראות ולטעום את חקלאות הפלא שמתקיימת בערבה.

התערוכה משתרעת על פני 15 דונם, וניתן לחזות בה בחקלאות ההיי טק של ימינו, בחממות התצוגה, בהן פפאיה ללא זרעים, סברס ללא קוצים, עלי תרד ענקיים, שלל זני פלפלים צבעוניים וחריפים, או מתוקים, צורות וטעמים מגוונים, קישואים צבעוניים, עגבניות שחרות, עגבניות טעם מתוקות ועוד.

מלפפון

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    לא חדש,לא מלפפון, ולא טעים
    01/01/2017 17:50
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. מנסים כל 10 שנים לדחוף את הפרי הזה (קיוואנו, מלאנו ) ולא מצליח כי הוא לא פשוט טעים