הרב יונה מצגר יודה בלקיחת שוחד ויקבל רק שנים בודדות בבית הכלא

אחרי שנים של חקירות ומאבק משפטי עם הפרקליטות, הרב הראשי לשעבר הגר"י מצגר צפוי להודות בקבלת שוחד - ולהישלח לבית הכלא • על פי ההערכות, הסדר הטיעון, עליו מתנהל משא ומתן בדרגים בכירים בפרקליטות - מקל מאד עם הרב שהואשם בלקיחת שוחד בהיקף 10 מיליון ש"ח
חיים טוויל
כ"ח כסלו התשע"ז / 28.12.2016 20:57

בדרך להסדר טיעון? הרב הראשי לשעבר, הגאון רבי יונה מצגר, צפוי להודות בקבלת שוחד ויישלח לכלא. כך דווח הערב בחדשות 2.

לפי הדיווח, פרקליטות המדינה תחתום ככל הנראה על הסדר טיעון מקל עם עורכי הדין טל גבאי ויהודה פריד, פרקליטי הרב מצגר, שניהלו בחודשים האחרונים משא ומתן מול דני ויטמן, סגן פרקליטת מחוז ירושלים.

המשא ומתן עלה כעת לדרגים בכירים הרבה יותר בפרקליטות.

לפי הסדר הטיעון, הרב הראשי לשעבר יודה בקבלת שוחד ויישלח לשנות מאסר בודדות, עונש קל יחסית מאשר לו נוהל המשפט –  כך על פי ההערכות.

בכתב האישום, שהוגש בחודש אוקטובר האחרון, נטען כי הרב מצגר ביצע במהלך עשר שנות כהונתו כרב הראשי לישראל עבירות רבות ובהן קבלת שוחד, הפרת אמונים, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, גניבה בידי מורשה, קשירת קשר לביצוע פשע, הלבנת הון ועבירות מס, תוך שהוא פועל במסגרת תפקידו ומנצל את מעמדו הרם.

במהלך ביצוע העבירות וכתוצאה מהן, קיבל הרב לכאורה סכומי שוחד בסך כולל של כ-10 מיליון שקלים – ומתוכם נטל לכאורה לכיסו סך של כ-5 מיליון שקלים.

לפני כחודש וחצי דחה שופט בית המשפט המחוזי בירושלים, משה יועד הכהן, את בקשתו של הרב מצגר למחוק את כתב האישום נגדו בטענה של “הגנה מן הצדק”.

בבקשה שהגישו סנגוריו בשמו נטען, כי יש למחוק את כתב האישום בעילה של “אכיפה בררנית”, זאת לאחר שנגד יתר המעורבים בפרשה לא הוגשו עד עתה כתבי אישום.

השופט משה יועד הכהן דחה את טענותיו של הרב מצגר להגנה מן הצדק – וציין כי הרב ויתר המעורבים אינם שייכים לאותה קבוצת שוויון, ולכן מתן יחס שונה לחשודים האחרים ולרב איננו נחשב לאכיפה בררנית, וממילא אין מקום ל”הגנה מן הצדק”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות