בברסלב זועמים: “מה שלפיד מבין – משה גפני, מוזס ומקלב לא תפסו”

בחסידות ברסלב זועמים על האדישות שגילו ח"כי יהדות התורה נוכח חילול ציונו של רבי נחמן באומן: "גפני, אייכלר ומוזס היו אמורים להיות מראשי הזועקים" • "לא ייתכן שאגו"י לא תוביל את המחאה ולא תוציא הודעה לתקשורת של כלל הסיעה" • זועמים גם על שר התפוצות בנט • חבר פרלמנט אוקראיני: "אולי רוסיה שלחה את הפורעים שיבצעו פרובוקציה?" • איחוד ברסלב: "מקווים שכעת תוסר התנגדות השלטונות להצבת מצלמות אבטחה"
יוני גרין
כ"ב כסלו התשע"ז / 22.12.2016 00:02

בחסידות ברסלב מביעים הערב (רביעי) זעם על חברי הכנסת של יהדות התורה בכלל ועל סיעת דגל התורה בפרט, בשל מה שהם מכנים “האדישות שגילו כלפי חילול ציונו הקדוש של רבי נחמן מברסלב באומן”.

אמש, בשעה 2:00 בלילה, השליכו אנטישמים מקומיים חלקי חזיר ובהם ראש וטלפיים בציונו של רבי נחמן באומן שבאוקראינה. כמו כן שפכו במתחם הציון צבע אדום המדמה דם.

האנטישמיים התיזו גז מדמיע על מספר מתפללים שהיו במקום, הכו אותם, השליכו את אברי החזיר ונמלטו.  על ראש החזיר היה חקוק צלב קרס.

“מה שמבינים חילונים כמו לפיד, הרצוג, אדלשטיין, ציפי חוטובלי ונתניהו – הח”כים משה גפני, אורי מקלב ישראל אייכלר ומנחם אליעזר מוזס עדיין לא מבינים”, אומרים בברסלב.

בחסידות זועמים גם על הודעת הגינוי של השר יעקב ליצמן: “ליצמן מזער את האירוע ואת חומרתו, תוך שהוא מקשר בינו לבין מאבקי חסידות גור בעיר ערד. נראה כי מפלגת יהדות התורה מזלזלת בנושא האנטישימיות באוקראינה, בסיכון של חיי היהודים והקהילה המקומית באומן בפרט ובאוקראינה כולה – זאת במקביל לזילות בציון רבי נחמן מברסלב”.

לדבריהם, “יהדות התורה בזה לקהל רחב של בוחריה. נראה כי גפני, אייכלר ומוזס שהיו אמורים להיות מראשי ומראשוני הזועקים והמובילים את הפעילות נגד המעשה הנפשע – הדבר אינו נוגע להם כלל וכלל. תגובתו הערב של ח”כ אורי מקלב, חמורה לא פחות – לא צריך להיות באומן כדי להביע מחאה נמרצת זעזוע ושאט נפשו”.

חזיר באומן

גורמים בחסידות תוהים הערב: “כיצד ייתכן שנושא כזה הפך לבעיה מצומצמת של חלק מסיעת אגודת ישראל, כאילו מדובר בנושא מקומי שולי וזניח. לא ייתכן שמפלגת אגודת ישראל לא תוביל את הפעילות בנושא ותוציא על כך הודעה תקשורתית המייצגת את כל חברי הסיעה”, מסכמים החסידים בהודעה שפרסמו הערב.

בברסלב מבהירים עוד כי הם “עדיין מצפים להתעשתות מהירה ביממה הבאה מצד מפלגת יהדות התורה וראשי סיעת דגל התורה”.

בחסידות ברסלב מציינים, כי גם שר התפוצות, נפתלי בנט, לא הוציא שום הודעת גינוי.

ראש הממשלה: “זה פשוט איום ונורא”

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הערב לחילול ציונו של רבי נחמן והורה לטפל באירוע החמור כנדרש. את התייחסותו העביר במהלך שיחת צ’אט עם גולשים בפייסבוק.

במהלך השיחה תועד ראש הממשלה עונה לשיחת טלפון ומדבר עם “יובל” – ככל הנראה יובל רותם, מנכ”ל משרד החוץ.

“צריך לטפל בזה”, אמר ראש הממשלה. “שהשגריר יפנה שם לממשלה ויגיד שזה פשוט דבר בלתי קביל בעליל, פשוט איום ונורא, אני רוצה שיטפלו בזה בכל העוצמה”.

נתניהו הוסיף: “אני מבקש גם הסבר וגם תיקון, אני גם ביקשתי לדבר עם הנשיא, הם מסדרים את השיחה, אבל אתה תפעל במקביל”.

‘ועידת רבני אירופה׳ הביעה גם היא זעזוע נוכח המעשה הנפשע. “מי שחושב שהדבר ימנע מעשרות אלפי האנשים נשים וטף מלפקוד את המקום, טועה טעות מרה”, נאמר בהודעה הוועידה. “הועידה קוראת לשלטונות לתגבר את השמירה בכל המקומות היהודיים ברחבי המדינה”.

הלל כהן

חבר פרלמנט: “אולי זו פרובוקציה רוסית?”

בעקבות האירוע נפגשו היום אנטולי שיינגיט – מראשי הקהילה היהודית בקייב וראש הוועדה לענייני התיירות היהודית לאוקראינה, והרב הלל כהן מרבני קייב ויו”ר הצלה אוקראינה, עם סגן ראש הממשלה האוקראיני, שר הכלכלה, וחבר הפרלמנט מטעם צ’רקס והעיר אומן.

סגן ראש הממשלה ביקש למסור בשם ראש הממשלה ולדימיר גרוסמן כי יטפל ביד קשה במקרה ו”יעשה הכל עד שיתפסו האחראים למעשה”. חבר הפרלמנט פוליאקוב אמר כי גדל באומן בין יהודים, וכי “באומן אין אנטישמיים, למעט מקרים יוצאי דופן”.

חבר הפרלמנט אמר עוד, כי “ייתכן שלאור החלטת ממשלת ישראל להכיר בסיפוח חצי האי קרים כלא חוקי, דאגו ברוסיה לשלוח אנשים שיבצעו פרובוקציה כזאת נאלחת, ולכאורה מבצעי המעשה אינם כלל מאומן ויתכן שגם לא מאוקראינה”.

איחוד ברסלב: שיתנו אישור להציב מצלמות

בתוך כך, איחוד ברסלב הביע היום “זעזוע ושאט נפש מחילול הקודש שנעשה על ידי חבורת אנטישמים ברברים”. באיחוד ברסלב מדגישים כי חברת השמירה המאבטחת כיום את מתחם הציון ממומנת אך ורק מכספי איחוד ברסלב, ללא שום סיוע ממשלתי כזה או אחר.

לדבריהם, אנשי איחוד ברסלב חוזרים ומתריעים כבר זמן רב בפני שלטונות ישראל והשלטונות המקומיים, שלנוכח התגברות האנטישמיות באוקראינה, אין די בחברת השמירה הנוכחית, ודרוש סיוע קבוע של כוחות הביטחון והמשטרה המקומית כפי שנהוג בארצות אירופה המערבית.

“כיום מתגברת הממשלה האוקראינית את השמירה באזור הציון בכוחות משטרה אך ורק בימי ראש השנה, וגם סיוע מיוחד זה ממומן מכספי האיחוד”.

באיחוד ברסלב מקווים כעת, כי “בעקבות התקרית החמורה תוסר התנגדות השלטונות להצבת מצלמות אבטחה, וכי נוכל להתחיל בעבודות ההתקנה של המצלמות כבר בימים הקרובים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    החרדים לא רוצים להיות ראש ממשלה
    22/12/2016 01:38
    שמואל מרקוב
  1. החרדים לא רוצים להיות ראש ממשלת ישראל ולכם אם מלחם לא רוצים להגיב לאוקראינה וחוץ מזה יש הרבה משוגעים שמסתובבים באוקראינה יהודים ישראל וזה משגע את הגויים באומן מניסיון אחים