הממשלה אישרה את מתווה עמונה: התושבים החליטו להתפנות מרצון

45 תושבים תמכו במתווה המשופר, 25 התנגדו, ושניים נמנעו • על פי המתווה החדש, 24 משפחות יוכלו להישאר על ההר בחלקה 38 הסמוכה - בניגוד למתווה הקודם שכלל 12 משפחות בלבד • המתווה החדש כולל גם לוחות זמנים ברורים יותר לביצוע הצעדים הבאים אותם הבטיחה המדינה • תוגש בקשה לבג"ץ לדחות בחודש את הפינוי
חיים טוויל
י"ח כסלו התשע"ז / 18.12.2016 15:57

יש הסכמה: הממשלה אישרה אחר הצהריים (ראשון), פה אחד, את המתווה להעתקת היישוב עמונה שגובש על ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר החינוך נפתלי בנט.

המדינה תבקש מבג”ץ דחייה של חודש בפינוי המאחז ובינתיים יבנו מבנים ל-24 משפחות על חלקה סמוכה.

קודם לכן אישרו תושבי מאחז עמונה  בצהריים בהצבעה שקיימו בתום דיון ממושך את המתווה החדש, שהוצג הלילה להנהגת הישוב על ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר החינוך נפתלי בנט.

45 תושבים תמכו במתווה המשופר, 25 התנגדו, ושניים נמנעו.

ממטה המאבק של הישוב עמונה נמסר: “לפני שנתיים ניתן פסק דין להריסת בית חיינו. מאז יצאנו למאבק סיזיפי, עיקש ובלתי פוסק כדי להציל את בתינו ואת ישובינו. לאחר עשרים שנה של התיישבות חלוצית כנגד כל הסיכויים, לאחר שנתיים ארוכות, החלטנו להשהות לעת הזו את המאבק, לקבל את הצעת המדינה לבנות 52 בתים ומבני ציבור חדשים בעמונה – מבנים שישמשו את הקהילה ואת התושבים. החלטנו לתת צ’אנס להצעה לבנות את בתינו ואת חיינו כאן בעמונה”.

בהודעה נאמר עוד:”אנחנו מודים לאלפי התומכים בני הנוער והמשפחות שהגיעו לעמונה בימים האחרונים ולעשרות האלפים שתמכו בנו מהבית. בזכותכם עמונה נשארת על המפה, מוסדרת ובעזרת ה’ תתפתח ימה וקדמה צפונה ונגבה”.

על פי המתווה החדש, 24 משפחות יוכלו להישאר על ההר בחלקה 38 הסמוכה, בניגוד למתווה הקודם שכלל 12 משפחות בלבד.

המתווה החדש כולל גם לוחות זמנים ברורים יותר לביצוע הצעדים הבאים אותם הבטיחה המדינה, וכן מינוי פרויקטור שיעסוק בנושא.

יוסי דגן, ראש המועצה האזורית שומרון, שהשתתף בפגישה הלילית עם ראש הממשלה ועם תושבי עמונה אמר: “זה יום קשה ועצוב, אני סבור שמתוך העוול הנורא שנעשה כלפי תושבי עמונה שלא היה קורה לא לבדואים בנגב ולא לאף אוכלוסייה אחרת במדינת ישראל, ההחלטה שהתקבלה היא נכונה, והיא בבחינת הרע במיעוטו.

“העיניים מעתה מופנות לראש הממשלה ואנחנו מאמינים ומקווים שראש הממשלה יעמוד בחלקו בסיכום”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות