צה”ל חוסם צירים לעמונה: אגפים בבתי כלא רוקנו לקליטת עצורים

בפינוי ייקחו חלק 3000 שוטרים ולוחמי מג"ב, שהתאמנו לכל התרחישים, בהם גם התנגדות אלימה • שב"ס פינה אגפים בארבעה בתי כלא שונים - כחלק מההיערכות לקליטת מאות עצורים • נתניהו: לא לנקוט באלימות • חיילים מגבעתי נטשו מוצב • צפו בתיעוד וידאו מתפילות נרגשות נגד הגירוש
חיים טוויל
י"ח כסלו התשע"ז / 17.12.2016 22:28

כוחות גדולים של צה”ל נערכים החל מהערב (מוצאי שבת) להרס הישוב עמונה.

הכוחות החלו לחסום צירים וצמתים באזור הישוב עפרה, במטרה למנוע מפעילי ימין להגיע למקום ולהיאבק בכוחות הביטחון.

בתוך כך, אגפים שלמים בארבעה בתי כלא ברחבי הארץ פונו לקראת הרס הישוב עמונה. כך דווח בערוץ 2.

על פי הדיווח, מועד הפינוי עדיין לא נקבע. בדיווח נאמר עוד, כי אין כוונה להפתיע את התושבים ולכן ככל הנראה הפינוי לא יהיה בלילה.

הערב תועדו גם עשרות רכבים בדרך העולה למאחז, כשהם יוצרים פקקי תנועה משמעותיים.

לפי הדיווחים, בפינוי ייקחו חלק 3000 שוטרים ולוחמי מג”ב, שהתאמנו בשבוע האחרון לכל התרחישים, בהם גם התנגדות אלימה.

בתוך כך בסוף השבוע נעשו ניסיונות נוספים לשכנע את תושבי המאחז לקבל את המתווה שהציעה הממשלה ולמנוע פינוי אלים. פגישה נוספת שבה השתתפו אנשי מועצת יש”ע, הבית היהודי והתושבים נערכה גם במוצאי שבת.

ראש הממשלה בנימין נתניהו פרסם ביום שישי סרטון, בו ביקש מתושבי עמונה שלא לנקוט באלימות נגד החיילים והשוטרים שיגיעו לפנותם. ביום שישי נעשה גם ניסיון לקיים פגישה בין ראש הממשלה לתושבים – אך פגישה כזו עוד לא יצאה לפועל.

בתוך כך, חיילים מגדוד צבר בחטיבת גבעתי נטשו במוצאי שבת מוצב באזור הישוב עפרה, כמחאה על הפינוי הצפוי, ויצאו אל תחנת האוטובוס. החיילים ביקשו שלא להשתתף במעגלים החיצוניים של אבטחת הכוחות העוסקים בהרס הישוב.

מפקדי הגדוד החזירו אותם אל המוצב, שוחחו עימם, והסבירו להם כי הם אינם נדרשים לבצע פינוי.

דובר צה”ל מסר בתגובה: “בשעות הערב מספר לוחמים עזבו את המוצב שבו הוצבו. המפקדים שוחחו עמם ואלה שבו לביצוע המשימות. צה״ל מתוקף היותו צבא ממלכתי במדינה דמוקרטית ימשיך למלא את משימותיו בהתאם להנחיות הדרג המדיני.

“בצה״ל מוקיעים סרבנות מכל סוג שהיא ויגלו אפס סובלנות כלפיה. הסרבנות אינה תואמת את הערכים שלאורם צה״ל פועל. בפינוי המתוכנן ישתתפו שוטרי משטרת ישראל שיפעלו במעגל הראשון”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות