תושבי עמונה ביקשו מפעילי הימין שבאו למאחז: רק התנגדות פסיבית

מאות בני אדם הגיעו אחר הצהריים למאחז לקראת פינויו הקרב - והתושבים כינסו אסיפה בה דרשו שלא לנקוט אלימות כלפי כוחות הביטחון • נתניהו במסר לתושבי עמונה: לנהוג באחריות ולא לפגוע בחיילי צה"ל • הרצוג: "כואב שאדם חייב לפנות את ביתו"
חיים טוויל
י"ז כסלו התשע"ז / 17.12.2016 19:18

פינוי עמונה מתקרב: מאות בני אדם הגיעו אחר הצהריים (שבת) למאחז לקראת פינויו הקרב.

התושבים כינסו אסיפה יחד עם בני הנוער והפעילים והנחו את הנוכחים שלא לנקוט אלימות כלפי כוחות הביטחון, אלא להתנגד באופן פסיבי בלבד.

אתמול פרסם ראש הממשלה סרטון בו פנה לתושבי מאחז עמונה וביקש מהם שלא לנקוט באלימות נגד החיילים והשוטרים שיגיעו לפנותם.

“אני קורא לכולם לנהוג באחריות”, אמר נתניהו, “לא לפגוע בשום אופן בחיילי צה”ל ובכוחות הביטחון. אלה הבנים שלנו… אין שום מקום לאלימות”.

ראש הממשלה גם הבטיח לתושבים כי פינויים יתקיימו גם במגזר הערבי: “אותו חוק שמחייב את פינוי עמונה, מחייב גם פינוי של בנייה בלתי חוקית בחלקים אחרים של ארצנו. לכן הנחיתי לזרז הריסת בנייה בלתי חוקית בנגב, בוואדי ערה, בגליל, במרכז – בכל חלקי הארץ. ונעשה זאת כבר בימים הקרובים. אני לא מוכן שתהיה איפה ואיפה בנושא אכיפת הבנייה בין אזרחי ישראל, בין יהודים וערבים, בין אדם לאדם”.

יו”ר האופוזיציה ויו”ר המחנה הציוני, יצחק (בוז’י) הרצוג, התייחס לפינוי המתקרב באירוע שבתרבות שהתקיים בתיאטרון הלאומי הבימה, וסיפר כי פגש את חלק ממנהיגי היישוב.

“מדובר באזרחים ואנשים טובים של מדינת ישראל. זה אכן כואב מאוד שאדם חייב לפנות את ביתו אבל נעשה פה מעשה גזל והציונות נבנתה על גאולת קרקע ולא על גזל קרקע. אני כואב את העובדה שהמתיישבים סירבו למתווה”.

הרצוג קרא לתושבי עמונה: “תעשו מחאה לגיטימית אבל אל תרימו יד על חיילים ושוטרים. אל תשכחו שיש את היום שלמחרת. הניסיון מלמד שגם כאשר מתיישבים פונו מבתיהם הם הצליחו להקים יישובים חזקים וטובים לתפארת, כפי שעשו תושבי חבל עזה בעקבות ההתנתקות.”

יו”ר המחנה הציוני מחה על הודעתו של ראש הממשלה נתניהו למתיישבי עמונה בכך ששילב את סוגיית יישום צווי ההריסה במגזר הערבי: “זו דמגוגיה זולה. חבל שנתניהו לא משקיע בטיפול בעוני, ביוקר המחיה ובדיור, באותה אנרגיה שהוא משקיע בעמונה ובהסתה כלפי ציבורים שונים במדינת ישראל. מילוי צווי בית משפט הוא חשוב וגם מתקיים אבל לחזור על מערכת מסיתה בכדי להתחמק מהמציאות בעמונה, הפעם הטריק הזה לא יעבוד”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות