עימות בוועדה לבחירת שופטים • נציג הח”כים: רוצה לראיין המועמדים. נאור: זה קו אדום

ידיעות אחרונות חשף מה קרה בעימות שהתחולל בין הנשיאה מרים נאור לבין ח"כ רוברט אילטוב, החבר בוועדה לבחירת שופטים, כשדרש לפגוש את המועמדים לביהמ"ש העליון • נאור: מדובר בניסיון לבצע שימוע פוליטי • העימות הוביל למכתב של נאור: "אקדח על השולחן" • יעלון: נציג מפלגה שכמה מבכיריה חשודים בשחיתות רוצה אודישן למועמדים לשיפוט"
יוני גרין
י"ד כסלו התשע"ז / 14.12.2016 11:00

ח”כ רוברט אילטוב מישראל ביתנו דרש לפגוש אישית את השופטים המועמדים לבית המשפט העליון, ואילו הנשיאה מרים נאור הבהירה כי מדובר מבחינתה בקו אדום של פוליטיזציה.

העימות הזה, שנחשף היום (רביעי) בידיעות אחרונות, התרחש לפני חודשיים בישיבת הוועדה לבחירת שופטים.

המועמדים לשפיטה מרואיינים בידי ועדת משנה של הוועדה לבחירת שופטים. הם אינם מופיעים בפני מליאת הוועדה ואינם נפגשים בארבע עיניים עם חבריה. אלא שאילטוב דרש לאפשר לארבעת הפוליטיקאים  החברים בוועדה – השרים איילת שקד ומשה כחלון, אילטוב וח”כ נורית קורן -להיפגש אישית עם המועמדים.

הסיבה: הוא אינו מוכן להיות חותמת גומי ולכן הוא רוצה להיפגש עם המועמדים.

אלא שהנשיאה נאור השיבה, כי מדובר בפוליטיזציה וברצון לעמוד על עמדותיהם הפוליטיות של המועמדים, ולכן מדובר מבחינתה בקו אדום.

השרה שקד, שצידדה בעמדת אילטוב, אמרה כי המטרה אינה לעמוד על השקפת העולם של המועמדים – אך נאור לא השתכנעה.

שקד המשיכה וטענה כי המועמדים נפגשים עם בכירי לשכת עורכי הדין – שגם לה יש שני נציגים בוועדה – ולדעתה יש בכך ניגוד עניינים משמעותי. “זה לא הוגן שחברי הכנסת לא יפגשו”, טענה.

נאור המשיכה להתעקש כי פגישות כאלו יהיו מנוגדות לחוק ושמדובר למעשה בניסיון לבצע שימוע פוליטי למועמדים.

זמן קצר לאחר העימות הזה, הגיש אילטוב את הצעת החוק לפיה מינוי שופטי העליון יצריך רוב רגיל בוועדה, לעומת הנהוג כיום שיש צורך ברוב של שבעה מבין תשעת חבריה, מה שמעניק בפועל זכות וטו לשלושת שופטי העליון החברים בוועדה.

הצעת החוק הזו היא שהובילה לעימות החריף בין השרה שקד לנשיאה נאור, שטענה שהשרה הניחה “אקדח על השולחן”.

שקד מצידה אמרה בפומבי, כי יש מקום לברר את השקפות העולם של המועמדים לעליון, משום שהללו משפיעות על פסיקתם.

מי שתקף את ח”כ רוברט אילטוב, אחרי הפירסום בידיעות הוא שר הבטחון לשעבר משה (בוגי) יעלון, שכתב: “עוד שיא בהפקרות ובהשחתה: נציג של מפלגה, שכמה מבכיריה בעבר המאוד לא רחוק חשודים בשחיתות ציבורית קשה, דורש לעשות אודישן למועמדים לשיפוט”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות