משרד הבריאות קבע: מהיום גם מי שנולדו באתיופיה יוכלו לתרום דם

בשורה לבני העדה האתיופית: משרד הבריאות הודיע היום כי מדיניות הגבלת קבלת תרומות הדם מבני העדה תשתנה, כך שגם ילידי אתיופיה יוכלו כעת לתרום דם • עד כה נאסרה קבלת תרומת דם מאדם ששהה מעל שנה במדינה בעלת סיכון חיידקי
דוד ליבוביץ
ח' כסלו התשע"ז / 08.12.2016 18:05

צעד נוסף בדרך לשוויון: משרד הבריאות הודיע היום (חמישי) כי מדיניות הגבלת קבלת תרומות הדם מבני העדה האתיופית תשתנה.

השינוי המשמעותי – גם ילידי אתיופיה יוכלו כעת לתרום דם.

על פי המצב שהיה נהוג עד כה, בני העדה שנולדו באתיופיה לא יכלו לתרום דם, גם אם עלו לישראל כשהיו ילדים קטנים. זאת במסגרת המדיניות על פיה מי ששהה מעל שנה לאחר שנת 1977 במדינה שבה שכיחות נגיף ה-HIV הינו גבוה על בסיס נתוני ארגון הבריאות העולמי, לא יכול לתרום דם.

כעת, המגבלה תשונה ותהיה תקפה רק למי ששהה מעל שנה בארץ בה קיים ללקות בחיידק וטרם חלפה שנה מאז הגעתו לישראל. מגבלה זו תחול על כל התורמים, ובכלל זה על ילידי הארץ, ללא קשר למוצא, כך שלא יתקיים הבדל בין ילידי אתיופיה לשאר האוכלוסייה.

בנוסף לכך, בכל הקשור לתרומות דם על ידי מבוגרים, תעודכן המדיניות כך שתוסר מגבלת הגיל לתרומה ראשונה. כמו כן, על בסיס אותם השיקולים והמקובל על ידי המומחים וארגוני הבריאות בעולם, גם גברים שמקיימים יחסי מין עם גברים יוכלו לתרום דם לאחר מגבלה של שנה בלבד.

שרת הבריאות לשעבר ח”כ יעל גרמן שהקימה את הוועדה בנושא תרומות הדם לפני כשנתיים וחצי, בירכה היום על ההחלטה: ״אני מברכת על הסרת המגבלות המפלות וחסרות הצורך על תרומות דם מקהילת יוצאי אתיופיה. זוהי נקודת מפנה במאבק חשוב שהובלנו. לא הייתה הצדקה למגבלות האלה, ולמרות שההמלצות להסרתן הוגשו לפני שנה וחצי וניתן היה לקבל את ההחלטה כבר אז – אני מברכת על כך שהתקבלה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות