נתניהו סילק מהדיון על עמונה את בצלאל סמוטריץ’: “אל תיכנס לכאן”

תקרית חריגה בלשכת ראש הממשלה • במהלך דיון על חוק ההסדרה גער נתניהו בח"כ מהבית היהודי: "לא רוצה לשבת איתך" • הסיבה: דברים שאמר סמוטריץ' נגד נתניהו בראיון לעיתון 'הארץ' • בתום הדיון שקיימו ראש הממשלה ויו"ר הבית היהודי נפתלי בנט - לא הושגו סיכומים
נחמן גור
ד' כסלו התשע"ז / 04.12.2016 01:13

פגישתם של ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו”ר הבית היהודי השר נפתלי בנט, בה דנו על פתרון לסוגיית עמונה והסדרת ההתיישבות כולה – הסתיימה אמש (מוצאי שבת) ללא כל התקדמות.

לפי דיווח של עמית סגל בחדשות 2, עם פתיחת הדיון ראש הממשלה סילק מלשכתו את חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ’, בשל ריאיון שהעניק לעיתון “הארץ”. “אמרת עליי שאני לא ימין ולא אמין, אז אל תיכנס לכאן”, הטיח נתניהו בסמוטריץ’. “לא רוצה לשבת איתך”.

בריאיון שפורסם בסופהשבוע במוסף ‘הארץ’ צוטט סמוטריץ’: “לצערי הרב נתניהו הוא לא ימין. עד שנתניהו הגיע, היה ברור – בישראל ובעולם – שיש ימין ושמאל. כשהשמאל בשלטון אפשר לדבר על חלוקת הארץ. כשהימין בשלטון, אין על מה לדבר. בא נתניהו ויצר מצג שווא, שלפיו יש קונסנזוס בין הימין לשמאל לגבי פתרון שתי המדינות. זה לא נכון, זה שוחק את התודעה וגורם נזק גדול מאוד לעמדות ולאינטרסים של מדינת ישראל”.

במהלך הדיון עלו מצד נתניהו מספר אפשרויות לפתרון, המתבססים על הרעיון של היועץ המשפטי לממשלה – להעברה זמנית של התושבים לחלקות חלופיות צפונית ליישוב הקיים, בניסיון להרוויח זמן עד מציאת פתרון קבע.

מחר ישובו השניים ויוועדו שוב, בניסיון להגיע לפתרון מוסכם, לפני ההצבעה המתוכננת על חוק ההסדרה, שאמורה להיערך ביום שני.

בנט דחה במוצאי השבת את הדיווחים לפיהם מפלגתו הסכימה לוותר על סעיף 7 בהצעת חוק ההסדרה, המחיל את החוק רטרואקטיבית גם על עמונה.

“בניגוד לפרסום: אין שום סיכום לגבי הסדרת ההתיישבות ביו״ש ובעמונה”, צייץ בנט בטוויטר. ”אנו מצפים שחוק ההסדרה יעבור במלואו ביום שני כמתחייב מההסכם הקואליציוני”.

במפלגת הבית היהודי מתעקשים שהחוק יעלה ביום שני הקרוב להצבעה בקריאה ראשונה ודורשים שמפלגת כולנו, המתנגדת לחוק, תתמוך בו.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות