אחרי הסקר – יש עתיד: “אנחנו לא פוסלים קואליציה יחד עם החרדים”

מסקר שערכו מנו גבע וד"ר מינה צמח עולה: הקרב על ראשות הממשלה הוא בין נתניהו ללפיד: 25 מנדטים כל אחד • הרשימה המשותפת היא השלישית בגודלה, ואחריה בנט • הרצוג נמחק ומקבל 10 מנדטים בלבד • ש"ס ויהדות התורה - 7 כל אחת • ליברמן רק 8 • בשורה התחתונה: לביבי נתניהו יש את רוב הסיכויים להרכיב גם את הממשלה הבאה
יוני גרין
ג' כסלו התשע"ז / 03.12.2016 18:11

מסקר שערכו מנו גבע וד”ר מינה צמח עבור ‘אולפן שישי’ של חדשות 2, עולה כי הליכוד ויש עתיד נמצאות בתיקו של 25 מנדטים.

לפי הסקר, הליכוד, שכבר הייתה בפיגור מול יש עתיד, מוסיפה לעצמה 3 מנדטים מהסקר הקודם. עם זאת, היא עדיין רחוקה 5 מנדטים מ-30 המנדטים שקיבלה בבחירות האחרונות לכנסת.

עוד עולה מהסקר, כי המפלגה השלישית בגודלה היא הרשימה המשותפת, שזוכה בסקר ל-13 מנדטים.

מיד אחריה ברשימה נמצאת הבית היהודי של נפתלי בנט עם 11 מנדטים – 3 מנדטים פחות ממה שקיבלה המפלגה בסקר דומה בחודש ספטמבר.

המחנה הציוני ממשיכה בהתרסקות והיא מקבלת 10 מנדטים בלבד – גם היא 3 מנדטים פחות מסקר קודם. מינויו של אביגדור ליברמן לשר ביטחון לא עוזרת למפלגת ישראל ביתנו שמקבלת 8 מנדטים, ומאבדת 2 מנדטים מסקר קודם.

מיד אחריהן נמצאות בתיקו של 7 מנדטים המפלגות ש”ס, יהדות התורה, מרצ – שמתחזקת כנראה בגלל היחלשות הרצוג, וכולנו של משה כחלון שעולה במנדט לעומת הסקר הקודם.

תמונת המצב היא שלנתניהו יש עדיין את רוב הסיכויים להרכיב את הממשלה הבאה.

השאלה הגדולה היא האם כל המשברים שפוקדים את הקואליציה לאחרונה באמת עשויים להוביל אותנו לבחירות חדשות. או במילים אחרות: מי רוצה בחירות עכשיו?

לפי עמית סגל, פרשן חדשות 2, מבחינתו של משה כחלון אין אינטרס ללכת לבחירות כי הוא לא יקבל משרה בכירה יותר ממשרד האוצר. נפתלי בנט, שהיה אמור להיות הדוחף העיקרי לבחירות, נחלש בסקר ולכן אין לו תמריץ ללכת לבחירות.

נראה שליברמן נהנה במשרד הביטחון ואין לו רצון ללכת לבחירות. גם לחרדים אין שום אינטרס לעורר אפילו סיכוי תאורטי שלפיד ירכיב את הממשלה.

מהסקר עולה, איפוא, כי גם אם בנימין נתניהו יפזר את הכנסת ויפרק את הממשלה, הוא יקבל במקרה הטוב את אותה הממשלה, עם אותם השותפים, עם אותו נפתלי בנט – ועם שני מנדטים פחות.

אלא שביש עתיד לא מתרשמים מפרשנות זו – ודווקא מאושרים מהתוצאה.

יו”ר סיעת יש עתיד, ח”כ עפר שלח, מאמין כי היא משקפת מגמה לפיה לפיד הוא היחיד שמהווה תחליף לנתניהו.

במהלך אירוע ‘שבתרבות’ במודיעין, אמר ח”כ שלח על מפלגת יש עתיד כי היא “מייצרת אלטרנטיבה שלטונית”. שלח הוסיף כי הוא סבור ש”לפיד יהיה ראש הממשלה”, וכי “חייבת להיות אלטרנטיבה שלטונית במדינת ישראל שתבטא את המגמה בציבור ש-60% ממנו אמר שהוא רוצה שראש הממשלה יתחלף. יש לכך סיכוי”.

שלח התייחס גם ליתר התוצאות של הסקר, שלמעשה כמעט ומחייבות את לפיד לשלב את החרדים בקואליציה, על מנת שתהיה לו ממשלה יציבה – ואמר: “אנחנו לא פוסלים קואליציה עם החרדים”.

אלא שהשאלה היא האם החרדים לא פוסלים אותו.

אם אכן יגיע לפיד למצב שבו ייבחר לראשות הממשלה – שילוב החרדים בה יהיה אתגר לא פשוט, זאת לאור היחסים המתוחים של לפיד עם שר הבריאות יעקב ליצמן וסיעת יהדות התורה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות