ליברמן ביקר בנווה צוף: “17 שריפות כבר יודעים בוודאות שזה הצתות”

שר הביטחון אביגדור ליברמן הגיע הבוקר לישוב נווה צוף, שנפגע קשות ב'פיגוע הצתה' בליל שבת: "אנחנו לא מדברים במונחים של נקם ודברים כאלו, אלא במונחים של בניה ושיקום. התשובה הטובה ביותר היא להרחיב את ההתיישבות"
חיים טוויל
כ"ו חשון התשע"ז / 27.11.2016 10:48

אחרי השרים גלעד ארדן ונפתלי בנט –  גם שר הביטחון אביגדור ליברמן הגיע הבוקר (ראשון) לישוב נווה צוף שבבנימין, אשר נפגע קשות בשריפת ענק מ’פיגוע הצתה’ בליל שבת.

ליברמן התייחס לכלל מקרי השריפה ואמר: “מדובר ב-110 מקרי שריפה. כל כוחות הביטחון, המשטרה והכיבוי היו עסוקים בטיפול במאה ועשרה מקרים. ב-17 מקרים כבר אפשר לקבוע בוודאות שמדובר בהצתה, ביתר המקרים אנחנו עדיין בודקים”.

ליברמן הוסיף: “אני קודם כול רוצה להביע הערכה לתושבי הישוב, זה אחד הישובים הוותיקים, ישוב למופת, עם אנשים חזקים שהתמודדו בעבר עם משברים ומתמודדים גם עכשיו בצורה היפה ביותר”.

הוא הדגיש: “אנחנו לא מדברים במונחים של נקם ודברים כאלו, אלא במונחים של בניה ושיקום. אנחנו צריכים לשקם כמה שיותר מהר את הבתים וכמובן לא רק לשקם אלא גם להרחיב את ההתיישבות, התשובה הטובה ביותר היא להרחיב את ההתיישבות”.

ליברמן נשאל האם בכוונתו לאשר בניה בנווה צוף אף על פי שהישוב נמצא מחוץ לגושים – והשיב: “אנחנו לא דיברנו כרגע לא על הגושים ולא על נושאים פוליטיים, לא צריך לערבב שמחה בשמחה. התשובה לכל השריפה היא הבניה, בית ועוד בית. הדבר החשוב ביותר זה כמה שיותר מהר להגיע לעזור למשפחות”.

הבוקר הגיע אל היישוב יו”ר הבית היהודי שר החינוך נפתלי בנט. השר נפגש עם אנשי המועצה, סייר באזורי השריפה ונפגש עם המשפחות שבתיהם נפגעו.

בתום הביקור ביישוב אמר השר: “אנו נטפל באירוע כמו שמטפלים באירוע טרור. על כל בית שנפגע פה נקים בתים רבים יותר. זו התשובה לטרור הלאומני. אנחנו ננצח. רואים פה גל טרור לאומני שנועד על ידי מחבלי אש לשרוף יישוב בישראל”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות