“תוצאה של רוחות רעות”: כתובות נאצה וסכין במרכז הרפורמי ברעננה

במרכז של קהילת 'רענן' הרפורמית ברעננה רוססו בלילה כתובות נאצה ואף הושארה סכין עליה נכתב "רמב"ם הלכות רוצח" - לצד שמות בכירים בקהילה בארץ ובעולם • בארגון רבני צהר מיהרו לגנות את המעשה • יו"ר ארגון נשות הכותל: "הסכין היא תוצאה ישירה של הרוחות הרעות שנושבות נגד יישום מתווה הכותל מצד ראשי המפלגות החרדיות ורבנים חרדים"
חיים טוויל
כ"ג חשון התשע"ז / 24.11.2016 10:00

כתובות נאצה וסכין חדה התגלו הבוקר (חמישי) סמוך למרכז הרפורמי של קהילת ‘רענן’ ברעננה.

במקום הושארו במהלך הלילה גם שלוש מעטפות עליהן נרשמו שמותיהם של של ענת הופמן, יו”ר ארגון נשות הכותל; גלעד קריב, מנכ”ל התנועה הרפורמית בישראל; וריק ג’ייקובס, נשיא התנועה הרפורמית בצפון אמריקה. לצד המעטפות הונחה סכין עליה נכתב “רמב”ם הלכות רוצח”.

במתחם פועלים שלושה גני ילדים.

ענת הופמן מסרה בתגובה: “הסכין היא תוצאה ישירה של הרוחות הרעות שנושבות נגד יישום מתווה הכותל מצד ראשי המפלגות החרדיות ורבנים חרדים, שעושים הכל נגד כל מי ששונה מהם. האיום ברצח נועד להפחיד ולעצור אותנו. אבל רוחנו לא תישבר. נמשיך להגן על נשות ישראל מרוחות השנאה והאפלייה המשתוללות בחוץ”.

ארגון רבני צהר הזדרז לגנות את המעשה וקרא להימנע מכל גילוי של אלימות סביב המחלוקת הקיימת בין היהדות האורתודוקסית והרפורמית. “בינינו ובין הרפורמים ישנה מחלוקת עצומה ביחס למהות היהדות ולזהותה היהודית של המדינה”, מציינים בארגון.

אולם, “באופן חד משמעי וללא כל מצמוץ – אסור בשום אופן שמחלוקת זו תגלוש לסממן כלשהו של אלימות הן מילולית והן פיזית”.

“אנחנו מגנים באופן מוחלט את מה שנעשה במרכז הרפורמי היום ברעננה, ושותפים בקריאה לרשויות החוק לפעול כדי לעצור באופן מיידי כל התדרדרות לכיוון האלימות, ולא להמעיט בחומרת אלימות מילולית או סימבולית”, מוסיפים בארגון.

 

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    כמו בבר נוער של הסוטים יתגלה שזה מעצמם כנראה.בכלל אין לרפורם ערך לחיי אדם כי אין לו אלוקים מוחלט ומחליט לכן דוקא הזבלות האלו מסוגלים לכל דבר בפרט הכמרים שלהם
    24/11/2016 12:29
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. רפורמים אותיות פורמים. תירוץ עלוב עלבון לאינטלגנציה , תת רמה. להגדיר את אלוקים בהגדרות הגוף והאנושי.
    בגלל ההסתה והסרחון של הרפורמים אין חצי עם ישראל באמריקה ועכשיו היהודים המוחלשים ואלו היודוגויים ועוזרהם רוצים לעזור לגרמנים משם צמחו להשמיד בציון את העם היהודי.
    א י ן ב ד ב ר י ש ו ם ה ס ת ה א ו ה צ ד ק ה ל א ל י מ ו ת* חס וחלילה.
    [*אלימות מותרת רק ליסמ של רבין אולמרט ולשמאל בכלל]

  2. הטעות של צוהר:אין מחלוקת עם הפורמים כמו שאין עם הנוצרים זה דת אחרת שקרית בכלל. זה שמד שקט.
    24/11/2016 12:36
    מתיתיהו[זה שפיצץ תמתיון אז היה מותר]
  3. נכון שאין לנקוט באלימות זה דבר שמסור לשמאל ולכופרים בלבד. כמו לגנוב ילדי תימן עירק ובלקן לעשות שמד בקיבוצים ובמערכות האי חינוך.לחנך לכדור עגל ולהשמיץ ולהסית נגד שומרי תורה למגזרהם.לפרק בתי מתנחלים אחרי 30 מ20 שנה ולזרוק מתנחלים כמו קפקפים[קבקבים] או כמו זבל.לירות בהם באופן נסיוני כדורי פלסטיק. לפוצץ פנים.
    הרפורמי מסוגל לפברק דבר כזה כדי לעלות לכותרות.

  4. מה זה הביטוי הזה יהדות רפורמית?
    24/11/2016 17:17
    נטלי
  5. אין דבר כזה. צריך לכתוב – הדת הרפורמית.