מתלוננת נגד הרב אליעזר ברלנד: ‘בושה לפרקליטות. הוא מתנצל? לא אסלח לעולם’

אחרי הסדר הטיעון שנחתם עם מנהיג קהילת 'שובו בנים', במסגרתו נגזרו עליו היום 18 חודשי מאסר, אומרת א' כי היא מתחרטת על שהתלוננה נגדו במשטרה: "כשזה העונש, אני חושבת לעצמי למה הלכתי להתלונן? הוא יסתובב חופשי עוד כמה חודשים. מצמרר לחשוב על זה" • התנצלות? "זה לא אמיתי. הוא לא דואג למתלוננות, דואג רק לעצמו ולשחרור שלו"
חיים טוויל
כ"א חשון התשע"ז / 22.11.2016 17:58

הסדר הטיעון של הרב אליעזר ברלנד, שאושר היום (שלישי) על ידי בית המשפט, מעורר זעם אצל המתלוננות נגדו.

“זו בושה למדינה ובושה לפרקליטות. אישה הולכת להתלונן ומה שהיא צריכה לקבל חזרה זה שהוא יסתובב חופשי בעוד כמה חודשים. זה מצמרר לחשוב על זה”, אומרת היום א’, אחת המתלוננות נגדו, בשיחה עם יקי אדמקר באתר וואלה. “הוא עשה דברים נוראיים, קשים וכואבים שאין לי מושג אם הם ניתנים לתיקון וראיתי כל כך הרבה דברים מקרוב – אני יודעת שמגיע לו את העונש הכי חמור שקיים. מה שנתנו לו זה נורא ומזעזע”.

בית משפט השלום בירושלים אישר הבוקר את הסדר הטיעון של מנהיג קהילת ‘שובו בנים’, וגזר עליו 18 חודשי מאסר.

הרב ברלנד הורשע לפני כשבוע על פי הודאתו בשתי עבירות של מעשים חמורים ובעבירת תקיפה. תחילת תקופת המאסר תיחשב מאז ה-7 באפריל, כאשר נעצר ביוהנסבורג שבדרום אפריקה. בנוסף לעונש המאסר, יפצה הרב ברלנד שלוש מהמתלוננות ב-25 אלף שקלים כל אחת – בהן א’.

א’ הייתה אחת מנשות קהילת ‘שובו בנים’.

בקיץ 2012, כך לפי כתב האישום, היא הגיעה לביתו של הרב בביתר עילית, הוזמנה לחדר ושם הוא ביצע בה מעשים חמורים. היום, היא אומרת לאדמקר, היא מתחרטת על שהתלוננה נגד ברלנד. “זה מביש ומביך. אם לא הייתי מתלוננת, היו פחות רודפים ומציקים לנו. המדינה נותנת לו כמה חודשים ומשחררת אותו. היא לא נותנת יחס וחשיבות למתלוננות שסבלו כל כך הרבה. אם הוא ייצא בחוץ, אז מי יודע מה עוד נסבול?”

בשיחה עם וואלה סיפרה א’ על המחיר הכבד ששילמה בעקבות תלונתה במשטרה: “כולם יודעים שזה לא היה קל ללכת להתלונן במשטרה ומי שהלך ‘אכל אותה’ מהחסידים שלו. עכשיו, כשזה העונש, אני חושבת לעצמי למה הלכתי להתלונן? הייתי נשארת בשקט. גם ככה הוא עשה מה שעשה ואת הצלקות קיבלנו. הנזק נעשה וכבר הייתי יושבת בשקט בבית. מה זה עוזר שאישה הולכת להתלונן – שהוא תיכף יסתובב חופשי?”

בטרם נגזר דינו הביע הרב ברלנד חרטה על מעשיו: “על מעשיי בימי התנ”ך הייתה מגיעה סקילה ושריפה, אבל היום השתנו העיתים, החוקים  הם שונים – יש הקלות. זה לא גורע מחומרת המעשים שלי. אני מתחרט באמת, מעומק הלב על כל פגיעה שפגעתי באיש או באישה. כל פגיעה שנגרמה על ידי במישרין או בעקיפין. חרטה אמתית. במה שהודיתי – הודיתי, ואין לי עכשיו יותר עסק עם נשים”.

א’  לא מאמינה להתנצלות הזו ולא מקבלת אותה.

“זה לא יקנה אותי לעולם”, אמרה לוואלה. “רק אחרי שלוש שנים שאתה בורח ממקום למקום, אתה בא לארץ, יושב בבית סוהר וברגע שאתה נכנס לבית המשפט מול המצלמה, אתה רוצה שהשופט ירחם עליך אז אתה מתנצל? אם הוא היה רוצה להתנצל הוא כבר היה עושה את זה קודם. זה לא אמיתי. הוא לא דואג למתלוננות, דואג לעצמו ולשחרור שלו הביתה. אנחנו עם שמקבלים וסולחים אחד לשני אבל לא מגיע לו שאסלח לעולם”.

א’ מתמקדת כעת בשיקום חייה. “אנחנו צריכים רפואה מכל מה שעברנו וספגנו ולשמוע שזה נגמר ב-18 חודשים שמתוכם יורד המעצר מחו”ל, זה לא מוסיף לשיקום. ההיפך. אני רק אומרת לכל הנשים שעברו חוויה כזו שלא יילכו להתלונן יותר, לא שווה את זה”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות