‘תחתכו לי את היד ורגל ואל תשמיצו אותי’ • קצב תועד שופך את הלב

בפעם הראשונה מאז נכלא, נחשף תיעוד של הנשיא לשעבר משוחח עם מקובל ומטיח האשמות קשות: "בנו תיק כזה שכל העולם, כבר עשר שנים, מכפישים אותי, כולם. הייתי 24 שנים בכנסת, הייתי נשיא שבע שנים, ולא הכרתי את המערכת. ואם לי עשו, מה עושים לאזרח פשוט?" • בעקבות הפירסום: קצב יזומן לבירור משמעתי בשב"ס
חיים טוויל
י"ז חשון התשע"ז / 17.11.2016 22:49

משה קצב תועד בשיחה עם המקובל נתנאל הכהן, שהגיע לבקרו במהלך חופשה בביתו, רגע לפני שוועדת השחרורים שליד שירות בתי הסוהר דחתה את בקשתו של הנשיא לשעבר לשחרור מוקדם.

במהלך השיחה, שתועדה במהלך חופשה בת 48 שעות בביתו של הנשיא לשעבר בקריית מלאכי, שיתף אותו הנשיא לשעבר בתסכוליו הרבים.

הימים היו אז דרוכים מאוד בבית משפחת קצב. הייתה זו החופשה האחרונה שלפני ההחלטה, וקצב ניסה כל אפשרות, כל סגולה, כל ברכה.

בשיחה בין השניים – שנחשפה הערב (חמישי) בערוץ 2 על ידי העיתונאי עופר חדד – תקף קצב גורמים רבים שלטענתו פעלו כדי להפילו.

“שופטים שמחקו מהפרוטוקולים של בית המשפט דברים, שופטים שנרדמו באמצע הדיון, שופטים שאין להם שום חוות דעת, שום צילום, שום החלטה, שום מסמך, שום עדות, שום דבר”, נשמע קצב אומר. “אין תלונה בפרשה הזו. בגלל שאין להם כלום, הם מתעמרים יותר, כדי להצדיק את המערכת שלהם”.

הוא המשיך: “בנו תיק כזה שכל העולם, כבר עשר שנים, מכפישים אותי בעולם, כולם. אני 40 שנה בחיים הציבוריים, הייתי 24 שנים בכנסת, הייתי נשיא שבע שנים, ולא הכרתי את המערכת. ואם לי עשו, מה עושים לאזרח פשוט? עוד יותר נורא, דברים נוראיים.

“לא להאמין, תיקח את המדינה הכי דמוקרטית בעולם, הכי מתקדמת, לא יעשו דבר כזה. אני אמרתי להם כמה פעמים, אירן וסעודיה עדיפות, שם חותכים ידיים. עדיף שתחתכו לי יד ורגל ולא תשמיצו אותי כמו שאתם עושים לי”.

בעוד חודש תתכנס ועדת השחרורים לדון פעם נוספת בבקשתו של קצב להשתחרר. אלא שכעת, בעקבות פרסום הדברים בערוץ 2, הוחלט בשירות בתי הסוהר לזמן את קצב לבירור שלאחריו יוחלט אם להעמידו לדין משמעתי.

לפי ערוץ 2, גורמים בשב”ס אומרים שאין זה מן הנמנע שקצב ידע שהוא מצולם ומתועד ושדבריו יועברו אחר כך לפרסום, וכי אם אילו פני הדברים הוא עבר עבירת משמעת חמורה.

אחיו של הנשיא לשעבר, ליאור קצב, אמר בעקבות הפרסום: “משה לא התראיין. הגיע הרב נתנאל הכהן אליו הביתה במהלך אחת החופשות”. האח טען עוד: “צילמו אותו בסתר, עם מצלמה נסתרת, והעבירו לערוץ 2. זו פגיעה קשה בצנעת הפרט, ופרטיות שלו ושל המשפחה. זו הפרת אמון מוחלטת”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    שלחת את ת גוש קטיף לשופטים קבלת בומבה
    20/11/2016 04:23
    מקובל בלירה
  1. לא שמח בנפילתך אבל אתה יכולת מאוד לעצור את הרשע פשע של שרון הבלון שהחריב את גוש קטיף. היית בתור נשיא צריך להלחם בבהמה השתלטנית הזאת שרץ נגד מצנע עם עם דין נצרים כדין תל הביב ואז זרק את תושבי הגוש הכי צדיקים כמו זבל וביוב
    ומה אמרת לתושבי הגוש שבכו לך ? שיש בית משפט אז עכשיו הרגשת מעט מידה כנגד מידה ומה זה בית משפט סדום 8ועמורה