מכירה פומבית: כמה שווה תעודה המצהירה כי הרב אליעזר ברלנד ישר?

תעודה המעידה על מנהיג 'שובו בנים' "הנהו אדם ישר ונאמן" עומדת למכירה פומבית: מחירה ההתחלתי עומד על 500 דולרים • בנוסף נמצאו אגרות וגלויות שכתב הרב לרב שמואל הומינר, איש תנועת המוסר מהיישוב הישן
קובי פינדרוס
י"ב חשון התשע"ז / 13.11.2016 17:31

כמה שווה תעודה המצהירה כי הרב אליעזר ברלנד הוא אדם ישר?

בית המכירות הפומביות ‘ווינרס’ בירושלים מציע למכירה תעודת יושר של מנהיג קהילת ‘שובו בנים בברסלב, המואשם בעבירות חמורות וכלוא מזה יותר מחצי שנה בבתי כלא. כך חשף העיתונאי יקי אדמקר באתר וואלה.

התעודה, המעידה על הרב כי “הנהו אדם ישר ונאמן”, נכתבה על ידי הרב שמעון לנגברט, ראש ישיבת וולוז’ין, שבה למד הרב ברלנד בצעירותו.

מלבד התעודה, שנמצאה  בעיזבון של רב חרדי שהלך לעולמו והיה בקשר עם הרב ברלנד, נמצאו גם אגרות וגלויות שכתב הרב לרב שמואל הומינר, איש תנועת המוסר מהיישוב הישן, שחיבר ספרים רבים בתחום המידות ושמירת הלשון.

אז כמה זה עולה?

בבית המכירות ‘ווינרס’ מציינים כי מצב הפריטים טוב מאוד, וכי שוויים מוערך ב-1,300 דולר. מחיר הפתיחה, כך מדגישים, הוא 500 דולרים.

אנשי המכירה סירבו לציין כיצד הגיע הפריט לידיהם, אך מסרו כי מאז שהוא עלה לאתר המכירות פנו אליהם גורמים מסוימים בבקשה שיוסר ממנו, והציעו עבור כך מחיר גבוה מהמחיר המוערך.

בחודש יולי השנה הוסגר מנהיג ‘שובו בנים’ מדרום אפריקה לישראל, לאחר שנחשד בביצוע מעשים חמורים במספר נשים. הרב ברלנד מכחיש את המיוחס לו.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות