צעיר זוכה מביצוע מעשים חמורים כי סבל מ”הפרעה חשמלית אורגנית”

צעיר חרדי, בן 26, זוכה אחרי שתקף מספר נשים בשכונת מאה שערים • הסיבה לזיכוי המפתיע: בדיונים במעצרו טענה מומחית כי התנהגותו נבעה מהתקף אפילפסיה שעבר כמה ימים קודם לכן
חיים טוויל
ז' חשון התשע"ז / 08.11.2016 21:08

מ’, צעיר חרדי בן 26, המתגורר ביישוב חרדי, זוכה משורה של עבירות חמורות, משום שלקה בהתקף אפילפסיה ימים ספורים לפני שביצע את המעשים שיוחסו לו – ובעקבותיו איבד שליטה על מעשיו.

לפי דיווח של העיתונאי אמרי סדן בוואלה, פרקליטות מחוז ירושלים הודיעה לבית המשפט על חזרתה מכתב האישום שהגישה נגד הצעיר, כשהיא מציינת חוות הדעת בה נקבע, כי הצעיר “פעל בהיעדר רצייה עקב כפייה גופנית”.

על פי כתב האישום, בחודש אוגוסט 2015, עקב מ’ אחר צעירה בשכונת מאה שערים, נכנס אחריה לבניין מגורים וניסה לתקוף אותה, אלא שהיא הצליחה להימלט מידיו. דקות אחדות לאחר מכן, נכנסה צעירה נוספת לבניין באותו הרחוב. הוא שאל אותה אם יש לה כסף, וכשזו השיבה בשלילה הוא אמר לה כי ייתן לה כסף. הצעירה ניסתה לברוח, אולם הוא השיג אותה ודחף אותה. כשהחלה לצעוק, רץ החשוד אל תוך אחת הדירות בבניין, שלא הייתה נעולה – והסתגר בה.

בעלת הדירה, שהגיעה אל המקום, הבחינה כי דלת ביתה נעולה ושהצעיר נמצא בדירתה. כששאלה אותו לשמו, הוא לא השיב ואף ניסה לבצע בה מעשים חמורים. היא צעקה, נמלטה מהמקום והזעיקה את בעלה. את הבעל הכה הצעיר  באגרופים ובמברג.

לבסוף הוא נעצר, נלקח לתחנת משטרה הצליח לגנוב צרור מפתחות ולשחרר את אזיקי רגליו – אך לאחר מכן נאזק שוב.

אחרי כל המעללים הללו הוא הואשם בעבירות של מעשה חמור, תקיפה סתם, החזקת סכין שלא כדין, השגת גבול, פציעה בנסיבות מחמירות והפרעה לשוטר בעת מילוי תפקידו.

כבר בשלב הדיונים בבקשה לעצור אותו  עד תום ההליכים, הוצגה חוות דעת של ד”ר עידית ורבר, מומחית נוירולוגית, הקובעת: “אין ספק שרצף האירועים המתוארים בכתב האישום נבע מהפרעה חשמלית אורגנית מוחית הקשורה באופן חד משמעי באפילפסיה”.

ד”ר ורבר תיארה כיצד התקף שאירע למ’ מספר לילות לפני האירועים, הוביל למצב פסיכוטי שגרם לו לאבד שליטה על מעשיו.

הפרקליטות ביקשה לבחון את עמדות ההגנה, לפיהן ההתקף שממנו סבל הנאשם הוביל למצב פסיכוטי הפוטר אותו מאחריות לביצוע המעשים.

ואכן, לאחר התייעצות עם מומחה מטעם הפרקליטות, נמסרה,כאמור, הודעת פרקליטות מחוז ירושלים על חזרה מכתב האישום, בשל הגנת היעדר שליטה.

בחודש אוקטובר זוכה מ’ על ידי השופטת ג’ויה סקפה שפירא לאור עמדת הפרקליטות.

עו”ד עדי כרמלי, שייצג את הנאשם, מסר לוואלה: “הסייג לפליליות הקבוע בחוק אינו קובע הגנה הנותנת פטור מאחריות למעשה העבירה אלא הוא נוטל מהמעשה מלכתחילה את יסודותיו הפליליים, באופן שאין בעשייה משום עבירה פלילית”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות