מסתמן כישלון לקמפיין של טראמפ בישראל: קיבל רק 49% מהקולות

סקר שנערך אחרי סיום ההצבעה של אזרחי ארצות הברית המתגוררים בישראל מגלה: המועמד הרפובליקני קיבל 49% מהקולות, בעוד המועמדת הדמוקרטית קיבלה 44% • בבחירות הקודמות זכה המועמד הרפובליקני מיט רומני ב-84% מקולות הבוחרים בישראל • חוסר עניין? רק 30 אלף אזרחים אמריקנים טרחו להצביע בבחירות לנשיאות לעומת 80 אלף בשנת 2012
נתן פרל
ב' חשון התשע"ז / 03.11.2016 13:52

אם אזרחי ארצות הברית המתגוררים בישראל היו הקובעים היחידים מי יהיה הנשיא הבא של ארצות הברית, הרי שמועמד הרפובליקני דונלד טראמפ היה מוכרז כמנצח. כך עולה מסקר שנערך בקרב המצביעים שהצביעו בישראל. תוצאת הסקר פורסמה בעיתון ג’רוזלם פוסט.

עם זאת, מתוצאות הסקר, שנערך אחרי סיום ההצבעה בישראל, מסתמן כישלון חרוץ לקמפיין של מטה טראמפ בישראל.

לפי הסקר, המועמד הרפובליקני קיבל 49% מהקולות של האמריקנים שהצביעו בישראל, בעוד המועמדת הדמוקרטית קיבלה 44%.

על פי סקר, שנערך על ידי ארגון ‘גט-אאוט’ לעידוד ההצבעה, 2% מהקולות בחרו במנהיג המפלגה הליברטריאנית גארי ג’ונסון, והשאר בחרו ב’אחר’ או שהצביעו עבור הקונגרס בלבד ולא עבור מועמד לנשיאות.

הסקר נערך ביומים שני עד רביעי השבוע, וכלל 1,140 משיבים. מרווח טעות הדגימה הוא  3%.

לדברי ארגון גט-אאוט, ארגון בינלאומי לעידוד ההצבעה, רוב המצביעים מישראל הם ממדינות ניו יורק – ממנה מגיעים שליש מהבחורים – ניו ג’רזי, קליפורניה, פלורידה , אוהיו, פנסילבניה, אילינוי, מסצ’וסטס, מרילנד וטקסס. פלורידה, אוהיו ופנסילבניה הן מדינות מתנדנדות.

המספר הכולל של הקולות שהצביעו בישראל היה 30,000 – נמוך משמעותית משיעור ההצבעה בישראל בשנת 2012, כאשר אז 80,000 אמריקנים הגרים בישראל השתמשו בשירותי הסיוע הבוחר של iVoteIsrael .

מנכ”ל iVoteIsrael, אמר לג’רוזלם פוסט, על שיעור ההשתתפות הנמוך: “אני חושב שהרבה אנשים הביעו חוסר התלהבות מהמועמדים. זה יהיה מעניין לראות אם זה ישתקף גם בהצבעה בשבוע הבא בארה”ב”.

גם התוצאות שונות מאוד מההצבעות הקודמות: בשנת 2012, סקר יציאה של iVoteIsrael מצא כי 84% מהאמריקנים בישראל הצביעו בעד הרפובליקני מיט רומני ו-14% הצביעו מחדש לנשיא ארה”ב, ברק אובמה. ארבע שנים קודם לכן 76% הצביעו למועמד הרפובליקני ג’ון מקיין.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות