כוח הרצון: הכירו את סוחר הסמים שהפך ל’מצטיין דיקן’ בפסיכולוגיה

גדעון עסק בסחר בסמים חובק עולם ובהמשך היה לעד מדינה שהעיד כנגד זאב רוזנשטיין ועמיר מולנר • אלא שאז, למרות התנגדות שלטונות הכלא, הוא החל ללמוד פילוסופיה ופסיכולוגיה, כשהוא זוכה בכל שנה לתואר היוקרתי 'מצטיין דיקן'
קובי פינדרוס
כ"ט תשרי התשע"ז / 31.10.2016 13:25

שנת הלימודים האקדמית החלה בימים אלה, כאשר לאחד מן התלמידים, גדעון (שם בדוי), רקע מעניין במיוחד: סחר בסמים חובק עולם, וישיבה בכלא של שבע שנים.

מה שמפתיע עוד יותר הוא העובדה כי האסיר החל את לימודיו עוד בכלא ונבחר בכל שנה ל’מצטיין דיקן’.

גדעון, שסיפורו פורסם בחדשות 2, היה עד מדינה שהעיד נגד עשרות עבריינים, בהם גם בכירי העולם התחתון כדוגמת זאב רוזנשטיין, עמיר מולנר ובני משפחת קראג’ה.

בהמשך הוא נשלח ל- 10.5 שנות מאסר.

“היה לי חוב כלכלי, קיבלתי הצעה למחוק את החוב”, מספר גדעון על הרגע בו חייו קיבלו מפנה דרמטי והוא הפך לציר מרכזי ברשת להברחת סמים. “הציעו להשתמש בחברות שאני הקמתי כדי לייצר מוצר שיכול להסתיר בתוכו, בלי קשר למה שתשים בתוכו ואני לא צריך לשאול שאלות”.

משם ועד לכלא הדרך הייתה קצרה.

בכלא החל גדעון ללמוד פילוסופיה ופסיכולוגיה וגילה שהלימודים מושכים אותו: “בכלא, הלימודים עשו בשבילי הכול, לא רק ההצטיינות, אלא העובדה שלמדתי, זה שימש לי נקודת תכלית לקום אליה בבוקר. זה שימש לי בהרבה מקרים מקום להיבלע בתוכו”.

גדעון היה כל כך מצטיין שבכל שנה ב-3 השנים האחרונות הוא קיבל את התואר היוקרתי ‘מצטיין דיקן’.

שלטונות הכלא סירבו בתחילה לאפשר את הלימודים, אך גדעון לא נכנע, הוא עתר לבג”ץ ואלו קיבלו את הבקשה: “לא אפשרו לי ללמוד בהתחלה, הייתי צריך לעתור לבג”ץ”, אמר. “לא אפשרו לי ללמוד כי טענו שאני המוח והכוח והזרוע וכל מיני שטויות בנוגע ליכולות השכליות שלי, ושלא השתמשתי בזה פעם אחת לטובת החברה וכנראה שגם לא אשתמש. לאחר מכן השופט קבע כי אין מניעה לתת לי ללמוד ואישרו לי, זה לקח שנה משהו”.

לאחר ניכוי שליש ממאסרו יצא גדעון לחופשי והצטרף ללימודים, הפעם כאדם חופשי.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    בדרך כלל אני מתעבת סוחרי סמים אבל חייבת לציין שפה יתכן וזה שונה . מקווה שיעשה מהפך לא רק בחייו אלא גם בחיי אחרים (לטובה) . אבל הוא צריך לא רק עידוד אלא גם פיקוח . ושיעשה חיל !
    03/11/2016 07:18
    שלומית
  1. מקווה שהוא קורא את זה .