נתניהו יוזם דיון לסגירת ‘כאן’: בנט מתנגד לפירוק, יעקב ליצמן יתמוך

ראש הממשלה מתכוון לעלות לדיון בפורום ראשי המפלגות את פירוק התאגיד 'כאן' • בנט הצטרף למתנגדים והבהיר בגל"צ: "אנחנו מתכוונים להצביע נגד החוק" • ליצמן: נאלץ לתמוך בפירוק התאגיד
יוני גרין
כ"ה תשרי התשע"ז / 27.10.2016 10:28

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, מתכוון להביא את נושא פירוק התאגיד הציבורי ‘כאן’ לדיון בפורום ראשי מפלגות הקואליציה, כבר ביום ראשון הקרוב.

הבוקר הבהיר שר הבריאות יעקב ליצמן, בראיון ב’קול חי’,  כי מפלגתו תתמוך ביוזמת נתניהו לסגירת התאגיד, בגלל ההסכם הקואליציוני המחייב את יהדות התורה לתמוך ביוזמות שר התקשורת בתחום התקשורת.

“על פי ההסכם הקואליציוני, אנחנו מחויבים לתמוך בהסכם ביוזמות נתניהו בכל ענייני התקשורת”, אמר. “אלמלא ההסכם – היינו מתנגדים”.

יצוין, כי לפי ההסכם הקואליציוני, המפלגות מחויבות לתמוך רק ביוזמות חקיקה של הממשלה. הסעיף המדובר בהסכם מחייב את כל הסיעות להתנגד לכל יוזמת חקיקה ששר התקשורת מתנגד לה, אבל לא לתמוך בכל יוזמה ששר התקשורת תומך בה.

בניגוד לליצמן, בריאיון לאפי טריגר בגלי צה”ל, הבהיר שר החינוך נפתלי בנט כי לא שינה את עמדתו בנושא ‘כאן’, וכי הבית היהודי יתנגדו להצעת החוק של יו”ר הקואליציה דוד ביטן לפרק את התאגיד.

“אנחנו מתנגדים, לא שיניתי את דעתי ואנחנו מתכוונים להצביע נגד החוק הזה, שאגב יעלה לנו כמעט מיליארד שקלים”, אמר בנט.

יו”ר הקואליציה דוד ביטן, שיזם הצעת חוק לפירוק התאגיד והשארת רשות השידור על כנה, טוען כי הסגירה תחסוך לקופה הציבורית סכום של שני מיליארד שקלים.

אתמול תקף ביטן בחריפות כתבה של מתן חודורוב ב’אנליסט’ בחדשות 10: “אתמול ראינו כולנו בערוץ 10 את הכתבה המגמתית של הלוביסט מתן חודורוב. ידענו שתאגיד השידור הציבורי שכר לוביסטים על מנת שיתעמתו עם ראש הממשלה ויו”ר הקואליציה, אולם שעיתונאי שעובד בערוץ אחר יתנהג כלוביסט לכל דבר ויעשה כתבה מגמתית מטעה, תוך ניצול ראיון שנתתי לו, על ידי פרסום חלקי על מנת לשוות לכתבה כאילו היא שיוויונית.

“עם כל הכבוד למתן חודורוב, נסיוני כעו״ד בתחום העסקי וחבר מועצת עיר במשך 28 שנה וכן חברות בדירקטוריונים מאפשרת להכין תקציב. הפרשנות של חודורוב לנתונים שהצגתי מגמתית ונבזית. אני עומד מאחורי התחשיב ומוכן לעמוד בפני כל פורום בענין זה.

“נכון לעכשיו חוץ מתאגיד השידור שפירסם נתונים מוטים, לא פירסם אף גוף תחשיב מקביל שניתן לבדוק אותו. אם כן אני עומד על החסכון שהצגתי.  בנוסף לכך אמרתי שראיתי 2 סרטונים של התאגיד שלא הראו חוכמה גדולה – חודורוב לא שאל אותי לאיזה סירטונים אני מתייחס, אבל פירסם בכתבה סירטון אחר וטען שאליו התייחסתי. פטפוט וגניבת דעת מגמתית. פשוט בושה לכתב הלוביסט שמנסה ליצור גניבת דעת למען התאגיד שהוא חפץ ביקרו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    תאגיד חילוני מקים תחנת שידור במרכז הר נוף קרית משה
    27/10/2016 16:38
    אמת
  1. חילול שבת וחג רכבים מסחריים של טכנאי משדרי רדיו . מי זה כאן ?! לא יקום !!!