פאניקה במשטרה: לקראת הלוויה בוצע מעצר של ערבים ופעילי ימין

מפכ"ל המשטרה רב-ניצב רוני אלשיך חשף במהלך הצגת ההיערכות להלווייתו של הנשיא התשיעי שמעון פרס, כי המשטרה ביצעה מעצרי מנע: "עצרנו גורמים שזיהינו אותם ככאלה שעלולים לאיים על התהליך או לבצע פרובוקציה" • "מעצרי המנע נעשו בהיקף קטן מאוד, ניתן לספור אותם על כף יד אחת" • האגודה לזכויות האזרח למשטרה: שחררו את העצורים
חיים טוויל
כ"ו אלול התשע"ו / 29.09.2016 20:39

מפכ”ל המשטרה רנ”צ רוני אלשיך ערך הערב (חמישי) תדרוך לכתבים מההיערכות למסע ההלוויה של הנשיא התשיעי שמעון פרס ז”ל וחשף כי נעצרו מספר חשודים לקראת הלוויה – על מנת שלא יבצעו פרובוקציה, יפריעו  או ינסו לפגוע במשתתפיה הרבים,  בהם נשיאים, ראשי ממשלות ומדינאים מעשרות מדינות בעולם.

“לצורך הגנה על מה שמתרחש ב-24 השעות האחרונות וביממה הקרובה, אנחנו בחנו את כל הגורמים שעלולים לאיים על התהליך מכל סוג של איום”, אמר אלשיך. “זה יכול להיות גם איום וגם פרובוקציה, אבל גם עשינו מעצרי מנע שספציפית קשורים לאירוע הנוכחי שבו אנחנו מטפלים”.

המפכ”ל אישר כי בין העצורים ישנם גם יהודים: “זה לא מספרים גדולים. אנחנו מדברים כרגע על מעט מאוד גורמים שאנחנו מזהים אותם כמאיימים ו/או כיכולים לעשות פרובוקציה”.

על פי הדיווח בערוץ 2 נעצרו שלושה יהודים, פעילי ימין מרחבי הארץ.

“הפתעות יהיו ואנחנו מוכנים להפתעות האלה”, ציין אלשיך והבהיר: “מעצרי המנע נעשו בהיקף קטן מאוד, ניתן לספור אותם על כף יד אחת”.

באגודה לזכויות האזרח מותחים ביקורת על החלטת המשטרה לבצע “מעצרי מנע” ולעצור ערבים ופעילי ימין שעלולים, לטענת המשטרה, לבצע “פרובוקציות” במהלך טקס ההלוויה.

האגודה קוראת למפכ”ל המשטרה לשחרר את העצורים.

“מעצרו של אדם אפשרי רק כשיש חשד קונקרטי, כי הוא עומד לבצע עבירה. לבטח אי אפשר לעצור אדם על סמך חששות, כל שכן חששות ל’פרובוקציות’ שאינן פליליות”, אומרת עו”ד שרונה אליהו-חי מהאגודה לזכויות האזרח.

“אנו שותפים לרצון ולדאגה של משטרת ישראל להבטיח, כי טקס הלוויה יעבור בצורה שקטה. עם זאת, אין בכך להצדיק רמיסה של אחת מזכויות האדם הבסיסיות ביותר, הזכות לחירות”, הוסיפה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות